Kol kas nėra žinomi tikslūs nauji ilgio ir masės reikalavimai sunkvežimiams. Juos iki šių metų birželio pasiūlys Europos Taryba. Tikimasi, kad didelių problemų dėl to nekils ir visos partijos palaikys siūlomus reikalavimus, taip kaip ir palaikė per iki šiol vykusius balsavimus. Tokiu atveju naujieji sunkvežimiai keliuose atsirastų jau 2018 m., nors pats teisės aktas greičiausiai įsigaliotų ir būtų privalomas nuo 2022 m.

Jau dabar žinoma, kad naujieji teisės aktai leis kurti 7 – 10 proc. taupesnes transporto priemones. Skaičiuojama, kad 100 tūkst. km. per metus nuvažiuojantis vilkikas jo savininkui sutaupys apie 5 tūkst. eurų per metus.

Pagal naująsias taisykles, bus galima kurti ilgesnes kabinas, jei tai užtikrins didesnį saugumą ar sumažins kuro sąnaudas. Pavyzdžiui gerinant aerodinamiką arba naikinant taip vadinamas „juodąsias zonas“. Taip pat bus leidžiama daryti kabinas apvalesnes, kad eismo įvykio metu kitos transporto priemonės būtų nustumiamos į šonus, o ne palįstu po sunkvežimiu. Spėjama, kad sunkvežimiai supanašės į dabartinius greituosius traukinius.

Bus leidžiama naudoti iki 50 cm išsikišančius aerodinaminius elementus tvirtinamus prie puspriekabių ar priekabų. Šie elementai mažina transporto priemonių pasipriešinimą ir užtikrina mažesnes degalų sąnaudas. Transporto priemonės, kurios naudos alternatyvius variklius ar sistemas, užtikrinančias mažesnę emisiją, galės būti iki vienos tonos sunkesnės už standartines.

Tačiau Europos Parlamentas nepritarė siūlymams leisti visoje Europos Sąjungoje naudoti 25 m ilgio ir iki 60 t bendrosios masės sunkvežimius, palikdami teisę ES šalims narėms pačios spręsti šį klausimą. Iki 2016 m. tikimasi atlikti išsamesnius tokių transporto priemonių poveikio aplinkai tyrimus ir tada šis klausimas bus svarstomas dar kartą.