Didžiausią pardavimų augimą bendrovė fiksavo elektrinių automobilių kategorijoje. Naujų elektrinių automobilių pardavimai išaugo 36 proc., o naudotų parduota beveik 20 kartų daugiau.

„Sėsti už elektromobilių vairo Lietuvos gyventojus skatina mokesčių lengvatos, mažesni automobilio išlaikymo kaštai ir gerokai mažesnis poveikis aplinkai. Taip pat ir tokios smulkmenos, kaip nemokamas parkavimas bei speciali eismo juosta elektriniams automobiliams. Gyventojai elektromobilius pradėjo matyti ne kaip tolimos ateities simbolį, bet dabarties sprendimą, kuris ne tik draugiškas aplinkai, bet ir mažiau ploninantis kišenę. Ekonomiškai efektyvių sprendimų verčia ieškoti neeilinė geopolitinė ir ekonominė situacija – karas Ukrainoje ir rekordinius 21 proc. siekianti infliacija“, – komentuoja Izīda Gerkena, bendrovės „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse.

Pasak jos, dar labiau elektromobilių paklausą turėtų išauginti nuo šių metų birželio 2 d. Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) atnaujinta skatinamoji priemonė – 2500 eurų kompensacija perkantiems naudotą elektromobilį ir 5000 eurų kompensacija perkantiems naują elektromobilį. Iš viso išmokoms numatyta skirti 35 mln. Eurų.

Naujų automobilių deficitas

Bendrovė šių metų pirmą pusmetį Lietuvoje pardavė trečdaliu (29 proc.) mažiau naujų automobilių nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Tuo tarpu priešinga situacija naudotų automobilių rinkoje, šiemet jų bendrovė pardavė net 60 proc. daugiau.

Didžiausią įtaką bendram naujų automobilių pardavimų sumažėjimui turėjo būtent trečdaliu (31 proc.) smukę degalais varomų naujų automobilių pardavimai. Tuo tarpu naudotų degalais varomų automobilių nupirkta 52 proc. daugiau. Šių metų pirmą pusmetį parduota 70 proc. daugiau naujų hibridinių automobilių nei tuo pačiu metu 2021-aisiais.

„Nors naujų automobilių pardavimo rodikliai smuko, jų paklausa tikrai nesumažėjo. Tokiems rezultatams didžiausią įtaką turėjo gamybos ir tiekimo grandinių iššūkiai, kurie vis dar kamuoja automobilių pramonę. Šiuos iššūkius dar pandemijos metu pajuto Lietuvos gyventojai, norėję įsigyti naujus automobilius. Kol nebus kalbama apie karo Ukrainoje baigtį bei šmėžuojant dar vienos pandemijos bangos grėsmei, naujų automobilių pasiūla paklausos nepasieks. Tačiau naujų automobilių deficitą šiuo laikotarpiu sėkmingai užpildo naudotų automobilių segmentas“, – komentuoja I. Gerkena.

Populiariausi automobilių modeliai

Tarp degalais varomų naujų automobilių šių metų pirmąjį pusmetį lyderiauja „VW Tiguan“, „VW T-Cross“, „VW Passat“, „VW T-Roc“ ir „VW Caddy“. Tarp naujų hibridinių automobilių lietuvių mėgstamiausi modeliai yra „VW Tiguan“, „VW Multivan“ ir „VW Arteon“, o iš naujų elektromobilių – „Audi e-tron“, „VW ID.3“, „VW ID.4“, „Audi Q4 e-tron“ ir „VW ID.5“.

Tarp degalais varomų naudotų automobilių šiemet pirmauja „VW Passat“, „VW Golf“, „VW Tiguan“, „VW T-Cross“, „Audi A6“. Tarp hibridinių naudotų automobilių populiariausi yra „VW Golf“, „VW Tiguan“, „Toyota Auris“. Tuo tarpu naudotų elektromobilių gretose – „Audi e-tron“, „Audi Q4 e-tron“, „VW ID.3“, „VW up!“, „VW Golf“.

„Nuo praėjusių metų pirmojo pusmečio šių metų populiariausieji automobilių modeliai ne itin skiriasi – tai parodo, kad šalies gyventojai pamėgo ir pasitiki šiais automobiliais. Jų gretas papildė atnaujintas „VW T-Roc“ modelis, taip pat visiškai nauji „VW Multivan“ ir „VW ID.5“ modeliai“, – reziumuoja I. Gerkena.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją