Jau 82-ą kartą automobilistus iš viso pasaulio sukviesianti paroda šiemet bus atidaryta kovo 6 d., kai pirmieji su naujienomis bus supažindinti žiniasklaidos atstovai.
Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai Vitoldas Milius ir Linas Barščevičius nusprendė Ženevos automobilių parodą pasiekti ekonomišku režimu ir užsibrėžė tikslą važiuoti be sustojimų bei degalinę aplankyti tik vieną kartą.
Žygiaiviai važiavo „Škoda Octavia Greenline“ automobiliu, turinčiu dyzelinį 1.6 l, 105 AG variklį. Nuo standartinio modelio „Greenline“ versija skiriasi degalus padedančiomis taupyti sistemomis, tokiomis kaip „Start/Stop“ sistema, stabdymo energijos rekuperacine sistema ir reikiamos pavaros perjungimo sufleriu. Gamintojai nurodo, kad vidutinės „Octavia Greenline“ degalų sąnaudos yra 3,8 l/100 km.
V. Milius ir L. Barščevičius iš Vilniaus startavo sekmadienį, 12 val., o Ženevos parodų rūmus „Palexpo“, kuriuose vyks automobilių paroda, pasiekė 17.10 val. Lietuvos laiku. Keliautojams teko įveikti 2181 km atstumą, vidutinis kelionės greitis buvo 81 km/val. Kaip ir buvo planuota, kelionėje jie tik kartą stojo degalinėje, kai nuvažiavus 1553 km Vokietijoje kuro bakas buvo papildytas 53,97 l dyzelino.
Atvykę į Ženevą keliautojai iškart užsuko į degalinę ir sklidinai pripildė kuro baką (teko užpilti 22,12 l) tam, kad sužinotų, kiek iš viso kelionėje sudegino dyzelino. Paaiškėjo, kad ekonomišku režimu važiavusiems Lietuvos žurnalistų autoklubo nariams maršrutui Vilnius – Ženeva pakako 76,09 l dyzelino. Tad vidutinės „Škoda Octavia Greenline“ degalų sąnaudos buvo 3,48 l/100 km, t.y. mažiau nei gamintojų deklaruojamas 3,8 l/100 km vidurkis.
„Antroje kelionės dalyje šiek tiek padidėjo degalų sąnaudos, buvo daugiau kalnuotų vietovių, kelis kartus teko įstrigti transporto spūstyse, krito ir vidutinis kelionės greitis. Tačiau kelionė tikrai pavyko, patys stebimės, kad tokiu automobiliu kaip „Škoda Octavia“ įstengėme pasiekti 3,48 l/100 km sąnaudas“, – po finišo kalbėjo žygeiviai.
Dėkojame visiems dalyvavusiems konkurse „Ekožygis Vilnius – Ženeva“. „Sonax“ atstovų, bendrovės „Sonbalt“, įsteigto prizo – vertingų automobilių priežiūros rinkinių - laimėtojai bus paskelbti antradienį, su jais bus susisiekta asmeniškai.
Žemiau galite skaityti keliautojų pasakojimą (pirmadienį, kovo 5 d., 10 val.)
Su vienu degalų baku – 1553 km
Lenkiją įveikėme pakankamai lengvai. Buvo geras oras, o kadangi per Lenkiją važiavome sekmadienį, kai sunkvežimių eismas draudžiamas, tad džiaugėmės neapkrautais keliais. Galima paminėti ir tai, kad lenkai pagaliau sujungė maždaug 100 km atkarpą nuo Vokietijos sienos su greitkeliu, kuris veda Varšuvos link, todėl dabar susisiekimas tapo paprastesnis. Tiesa, dar jiems liko greitkelį sujungti su Varšuva, nes kol kas net ir sekmadienį šioje atkarpoje yra didžiulės eismo spūstys. Galima manyti, kad iki vasarą vyksiančio Europos futbolo čempionato lenkai spės ir tą padaryti bei bus tinkamai pasiruošę priimti svečius.
Lenkijos-Vokietijos sieną kirtome naktį. Netikėtai buvome sustabdyti muitininkų, kurie patikrino bagažą, klausė kiek vežame alkoholio ar cigarečių, bet mūsų ekipažo bagaže tokių dalykų nebuvo, tad muitininkai liko nieko nepešę. Tiesa, nužvelgę apklijuotą automobilį, jie ėmė rodyti į DELFI Auto lipduką klausdami, kas tai? Paaiškinome, kad naujienų portalas ir daugiau klausimų nesulaukėme.
Naktis praėjo gana ramiai, paryčiui pradėjo lyti, dabar yra apie 2 laipsniai šilumos. O Vokietijoje eismas jau kaip reikiant intensyvus. Galima sakyti, kad galinėjamės su sunkvežimiais. Kadangi mūsų greitis apie 90-100 km/val., tai važiuojame greičiau nei sunkvežimiai, bet lėčiau nei lengvieji automobiliai, tad nuolat reikia „maskatuotis“ po kelią. Daugiau nei 110 km/val., atrodo, nebuvome perkopę. Žiūrėsime, kaip toliau seksis, ar padidės degalų sąnaudos, ar ne. Sunku prognozuoti, nes laukia Šveicarija, kur bus mažiau mašinų, bet daugiau kalnuotų vietovių.
Stengiamės važiuoti kaip įmanoma taupiau, t.y. išnaudoti ekonomiško vairavimo principus, pavyzdžiui nespausti greičio pedalo kai to nereikia, pasinaudoti nuokalnėmis kai tai įmanoma. O Lenkijoje, kur buvo lygus ir tiesus kelias, dažniausiai važiavome įjungę pastovaus greičio palaikymo sistemą. Vis dėlto Vokietijoje reikia keisti taktiką, yra daugiau kalnų, eismas intensyvesnis.
Degalinėje sustojome nuo Vilniaus nuvažiavę 1553 km. Tai tikrai labai geras rezultatas. Pasipildėme 53,97 l degalų, už kuriuos sumokėjome beveik 85 eurus. Skaičiuojame, vidutinės sąnaudos mažesnės nei 3,5 l/100 km. Tokio dydžio automobiliui kaip „Octavia“ toks vidurkis yra tikrai puikus.
Iki finišo liko apie 500 km, t.y. apie 6 valandos kelio, tad tiek laiko dar turi skaitytojai, norintys atspėti „Octavia Greenline“ sąnaudas.
Laukite naujienų po finišo Ženevoje!