„Jaguar Land Rover“ rinkodaros vadovė Baltijos šalyse Justė Šataitė teigia, kad prabangūs automobiliai išsiskiria daugybe aspektų, tačiau pagrindinius galima suskirstyti į tris dalis – tai technologijos, saugumas ir kokybė.
„Prabangūs automobiliai paprastai turi naujausias bei geriausiai ištobulintas elektronines saugumo ar komforto sistemas. Akivaizdus ir tokių gamintojų požiūris į kokybę: „Jaguar“ ar „Land Rover“ automobiliuose naudojamas tikras aliuminis ar kitos medžiagos, o ne jų imitacija. Sėdynių audinys yra kokybiškesnis, į jų pačių kūrimą sudėta daug darbo valandų siekiant maksimalaus patogumo įvairiems žmonėms. Prabangūs automobiliai nėra skirti tik kelionėms iš taško A į B – jie išsiskiria dizainu bei sukuria daug didesnę emociją, suteikia daugiau komforto kiekvienam keleiviui“, – sako J. Šataitė, pridurdama, kad vos atsisėdus į saloną tampa akivaizdu, kur – „premium“, o kur – vidutinės klasės automobilis.
Priverčia žmones atsisukti
„Premium“ segmento transporto priemonę visų pirma atpažinsi pagal jos važiavimo kokybę, apdailą ir apgalvotas detales“, – sako žurnalistas Egidijus Babelis. Anot „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos nario, šie modeliai turi važiuoti tyliai, komfortiškai ir būti lengvai valdomi.
„Prašmatniuose jų salonuose pigaus plastiko nė su žiburiu nerasi. Jų ergonomika, įskaitant įvairialypę įrangą, kas šiais laikais labai svarbu, gerai apgalvota. Pirkėjas pirmiausia pamato laiko patikrintą dizainą, nes „premium“ gamintojai retai ieško naujų standartų – jie turi atrodyti patikimai ir būti ištobulinti, tada išvysta ištaigingą interjerą.
Tokiame automobilyje privalo gerai skambėti muzika, čia tikiesi rasti paprastai valdomą multimediją ir moderniausias pagalbines vairavimo sistemas, žodžiu, keliaudamas turi jausti važiavimo kokybę“, – akcentuoja E. Babelis.
Kalbėdamas apie „premium“ segmento modelių išskirtinumą, E. Babelis pastebi, kad automobilizmo madų diktuotojai privalo būti nuolat pasitempę: tai, ką pristato pažangiausieji, po kelerių metų jau komplektuoja ir masiniai gamintojai. Pavyzdžiui, „Jaguar“ bei „Land Rover“ automobiliuose jau šiandien naudojama unikali oro filtravimo ir jonizavimo sistema, neleidžianti nemaloniems automobilio išorėje esantiems kvapams prasiskverbti į saloną. Po penkerių metų panašios sistemos, neabejojama, bus ir ne viename vidutinės klasės modelyje.
Pašnekovo teigimu, daug svarbiau, kad diegiamos technologijos būtų ištobulintos, o visos smulkmenos – skrupulingai apgalvotos, nes klientai nepripažįsta kompromisų – viskas turi būti nepriekaištinga.
„Greta to svarbus automobilio geidžiamumas“, – pastebi „CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis. Jis ir privalo atrodyti „premium“ – kad atsisuktų gatve švytruojantys žmonės.
„Jis turi būti brangus, nes jeigu mums sakoma, kad automobilis prašmatnus, bet kaina ekonominė, galima įtarti, kad kažkas bus negerai. Ekonominė klasė orientuota į mases, o „premium“ segmentas skirtas tiems žmonėms, kurių pajamos kito lygio: jie automobilį renkasi ne pagal degalų sąnaudas ar aptarnavimo kaštus, o pagal tai, kaip jis važiuoja, kokią emociją teikia“, – tvirtina specialistas.
E. Babelis atkreipia dėmesį, kad ne vienas ekonominės klasės automobilių gamintojas stengiasi vytis aukštesnį segmentą, todėl į rinką išleidžia rafinuotumu bei kokybe stebinančių modelių, važiuojančių maloniai, tyliai, su gerai įrengtais salonais. Bet persėdęs iš tokio automobilio į prabangesnį vairuotojas dažniausiai supranta, už ką moka papildomai.
„Kad ir kaip masiniai automobilių gamintojai stengtųsi gaminti geras mašinas, „premium“ visada yra priekyje. Tiek važiavimo savybėmis, tiek technologiškai. Moderniausios technologijos visada pasirodo prabangiausiuose automobiliuose“, – pažymi žinovas.
Komforto atributas – galia
Abu specialistai pažymi, kad prašmatnūs automobiliai visada bus galingesni, nes galia tiesiogiai koreliuoja su komfortu. Anot M. Buzelio, komfortiški automobiliai sunkesni, todėl tam svoriui komfortiškai vežti reikia galios. Jam pritariantis E. Babelis pažymi, kad „premium“ segmento automobilyje tik „pakankamo“ variklio nepakaks.
„Premium“ transporto priemonės variklis negali dūsauti, blerbti ar pokšėti, bandydamas pasiekti magistralės greitį. Tai jis turi padaryti ramiai, rafinuotai, be didesnių pastangų – visada turėti galios rezervą. Todėl ištaigingiems automobiliams reikia didelio darbinio tūrio variklių. Tai vienas iš prabangos pojūčių, kai, norint ką nors aplenkti, užtenka smarkėliau spustelėti akceleratoriaus pedalą ir variklis nuo pat žemų apsukų, rodos, be jokio vargo ir garso trukteli, švelniai prispausdamas prie sėdynės“, – pasakoja E. Babelis.
Tai toli gražu nereiškia didelių degalų sąnaudų – „premium“ gamintojų lyderystė akivaizdi ir ekologijos srityje. „Jaguar F-Pace“ yra montuojama didelė variklių gama, kurios viršūnėje – įkraunama hibridinė (PHEV) sistema, kuri pasiekia 400 AG pajėgumą. Erdvus visureigis iki 100 km/val. su tokia sistema įsibėgėja vos per 5,3 sek., o šimtui kilometrų vidutiniškai vartoja 2,4 l benzino. Be to, vien elektra jis gali įveikti iki 59 km.
Dar vienas „premium“ akcentas – plačios individualizavimo galimybės.
„Tarkime, žmogus nori konkrečios spalvos sėdynių: ekonominės klasės automobilio gamintojai greičiausiai nepasiūlys pirkėjui 200 atspalvių variantų, nes investuoti į tai jam ekonomiškai nenaudinga. Todėl kiekvienas papildomas pagal individualų užsakymą vykdomas pageidavimas daugiau kainuoja ir atitinkamai tokie automobiliai priskiriami prie „premium“ segmento“, – teigia M. Buzelis.
Išsiskiria investuojantys į tradicijas
Anot E. Babelio, vietą „premium“ rinkoje reikia užsitarnauti ir tuomet ilgai laikytis savo vagos. Staigios ir radikalios permainos čia nepageidautinos, nes „premium“ pirkėjai vertina istoriją, kilmę, šaknis. Pastaraisiais dešimtmečiais ne vienas japonų ar korėjiečių gamintojas bandė įeiti į prabangių automobilių rinką, tačiau norint pasiekti „Jaguar“ ar „Porsche“ lygį sukurti vieną kokybišką automobilį neužtenka – reikia tą daryti daug dešimtmečių iš eilės.
M. Buzelis pažymi, kad automobilių pramonė dabar supanašėjusi, todėl gilias tradicijas turintys „premium“ gamintojai stengiasi jas žūtbūt išlaikyti ir perkelti iš modelio į modelį.
„Pavyzdžiui, „Jaguar“ markė turi stiprų vizualinį identitetą ir stengiasi jį per visus modelius maksimaliai iškomunikuoti. Toks gamintojas daugiau investuoja į tai, kad jo automobiliai būtų plika akimi atskiriami nuo kitų „premium“ segmento modelių. Be to, „Jaguar“ visada turėjo specifinį atributą – variklio garsą“, – sako M. Buzelis.
Pašnekovo teigimu, akys pripratusios prie mašinų gatvėse, nes jų yra daugybė. Todėl žmogui iš karto užkliūva išskirtinumas.
„Būtent prisirišimu prie savo tradicijų ir istorijos britų markė skiriasi nuo, pavyzdžiui, vokiškų „premium“ klasės atstovų. Jaučiasi, jog kurdami automobilius „Jaguar“ inžinieriai viena akimi žiūri į praeitį – į savo modelius, kurie istorijos puslapiuose užima respektabilias pozicijas“, – pastebi M. Buzelis.