Kaip ir dauguma naujų technologijų, pirmi pasirenkamieji važiavimo režimai debiutavo pačiuose prabangiausiuose modeliuose, sakoma pranešime, tačiau ilgainiui juos diegti tapo paprasčiau ir pigiau. Iki šiol tai tebėra skiriamoji sportinių modelių ir didesnių visureigių ypatybė, tačiau drauge su kitomis naujovėmis važiavimo parinkčių nustatymai pamažu persikelia ir į mažesnius automobilius.

Ford Puma“ yra vienas iš nedaugelio B segmento krosoverių, kuriuose diegiami pasirenkamieji važiavimo režimai. Kiekvienas gali išsirinkti geriausiai jo vairavimo stilių ir konkrečias sąlygas atitinkančias parinktis, juolab kad greta numatytojo „Normal“ režimo yra dar keturi: „Sport“, „Trail“, „Slippery“ ir „Eco“.

Keičia automobilio charakterį

„Carvertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis primena, kad akceleratoriaus pedalą su varikliu jungusio troso jau seniai neliko – jį pakeitė elektroninė sąsaja. Tai suteikė inžinieriams galimybę užprogramuoti skirtingus variklio darbo režimus, kuriuos kiekvienas vairuotojas gali rinktis pagal poreikį. Skirtinguose modeliuose galima keisti ne tik akceleratoriaus jautrumą, bet ir vairo stiprintuvo ar elektronikos valdomų amortizatorių parinktis.

„Tai tarsi magiškas triukas, leidžiantis papildomai suasmeninti kiekvieną automobilį ir pritaikyti jį savo poreikiams. Anksčiau sėdęs į automobilį galėdavai tik pasireguliuoti sėdynę ir veidrodėlius, tačiau laikai pasikeitė ir galimybės labai prasiplėtė. Vairavimo režimai – tų pokyčių dalis“, – dėsto automobilių ekspertas.

Anot socialinių tinklų turinio kūrėjo Dainiaus Leonavičiaus, pasirenkamieji režimai leidžia vairuotojui labiau pasitikėti savimi ir transporto priemone. Visgi žurnalistas atkreipia dėmesį, kad tokios sistemos nėra visagalės ir labiausiai praverčia specifinėse situacijose.

„Dauguma tų režimų veikia pagal ratų daviklių perduodamą informaciją – kompiuteris nuolatos fiksuoja sukimosi greičių ir kitų rodiklių pokyčius ir pagal tai parenka konkrečioms sąlygoms parinktą važiavimo algoritmą“, – komentuoja automobilių žurnalistas.

Padidintas pravažumas – itin naudingas

D. Leonavičius priduria, jog vidutiniam vairuotojui itin naudingi sukibimą sudėtingomis sąlygomis pagerinantys važiavimo režimai. Pavyzdžiui, „Ford Puma“ krosoveryje jų yra net du – žiemos sąlygoms skirtas „Slippery“ ir žvyrkeliams bei laukų keliams labiausiai pritaikytas „Trail“.

„Slippery“ režimas leidžia išvengti ratų prasisukimo pajudant iš vietos, nes riboja variklio galią spaudžiant akceleratorių. Priekiniams ratams neperduodant pernelyg didelio sukimo momento, sumažėja tikimybė, kad jie praslys. Taip pat naudojantis šiuo režimu keičiamos ir vairo stiprintuvo charakteristikos, o automobilis tampa tiksliau valdomas riedant nedideliu greičiu.

„Eiliniam vairuotojui, kuriam dažnai tenka vykti į užmiestį, to ir pakanka. Matydamas, jog kelio danga slidi, jis gali paspausti sukibimą padidinantį ir pravažumą pagerinantį mygtuką ir daugiau dėl nieko nesukti galvos. Svarbiausia – saugiai pasiekti namus“, – kalba M. Buzelis.

„Trail“ vairavimo režimas veikia panašiai, tačiau, skirtingai nei „Slippery“, nustačius šias parinktis, tam tikrose ribose leidžiama automobiliui slystelėti važiuojant žvyro danga.

„Tai gali labai praversti ne tik dardant žvyrkeliais, bet ir šlapiais miško keliais, kuriuose likusios anksčiau važiavusių automobilių provėžos. Įsijungęs tikrai pajunti, kad mažiau tenka darbuotis sukinėjant vairą ir apskritai nelieka jokio streso. Patyręs vairuotojas gali išsiversti ir be to, bet aktyvavus šį režimą galima šiek tiek atsipalaiduoti“, – komentuoja D. Leonavičius.

Sportinis režimas labiausiai įtraukia

M. Buzelis atkreipia dėmesį, kad senesniuose modeliuose tokie paprasti charakteristikas keičiantys sprendimai buvo tiesiog neįmanomi. Konstrukcija iš esmės buvo mechaninė, todėl bet kokie pakeitimai reikalavo esminių patobulinimų. Įsigalėjus elektronikai, situacija visiškai pasikeitė.

„Visos sistemos dabar yra elektroninės – gamintojai netgi nebemontuoja automobiliuose mechaninių riboto praslydimo diferencialų. Ratų sukimosi skirtumai valdomi pasitelkiant ABS stabdžių sistemą. Vairuotojui pasirinkus pravažumą padidinantį režimą, ši įranga atitinkamai imituoja vieną ar kitą mechaninį komponentą ir automobilis lengviau važiuoja per sniegą ar purvą“, – aiškina pašnekovas.

Pasirinkus „Sport“ režimą, pagreitėja reakcija į akceleratoriaus paspaudimą, o modeliuose su automatinėmis transmisijomis pavara į aukštesnę perjungiama esant šiek tiek aukštesniems variklio sūkiams. Didžiausią pagreitėjimą užtikrinanti parinktis itin praverčia lenkiant.

„Svarbiausia, kad tas „Sport“ režimas būtų tikras, o ne imitacinis. Kai kuriuose modeliuose prieš perjungiant pavarą pernelyg ilgai išlaikomi variklio sūkiai. Triukšmo gali būti daug, akceleratorių spausite lengvai, tačiau iš to jokios naudos“, – pažymi D. Leonavičius.

Imitacinis „Sport“ režimas – daugiausia mažų miesto modelių skiriamasis bruožas, tačiau „Ford“ inžinieriai vairuotojų nenuvylė. „Puma“ modeliuose ši parinktis užtikrina dinamišką valdymą ir nemažai vartotojų netgi pageidautų, kad tai būtų numatytasis režimas vietoje įprasto „Normal“.

Vairuotojo įgūdžiai – taip pat svarbūs

„Eco“ režimas prislopina reakciją į akceleratoriaus paspaudimą. Patyrę vairuotojai gali apsieiti ir be pastarosios parinkties, tačiau ekonomiškas vairavimas yra įgūdis, kurį būtina tobulinti. Paprastesnė išeitis norint sutaupyti šiek tiek degalų ilgoje kelionėje – aktyvuoti „Eco“ režimą.

D. Leonavičius pastebi, jog daugelyje automobilių „Eco“ parinktis veikia labai panašiai – akceleratoriaus pedalo eiga tarsi pailgėja. Anot žurnalisto, šis vairavimo režimas yra savotiška drausminančioji priemonė – priminimas, jog galima važiuoti ir ekonomiškiau.

„Jausdamas, kad automobilis į jo veiksmus reaguoja šiek tiek kitaip, vairuotojas neišvengiamai pradeda galvoti, ką reikėtų daryti, norint dar labiau sumažinti degalų sąnaudas. Pavyzdžiui, tai gali priversti susilaikyti nuo greičio viršijimo ir pasirinkti mažesnį tempą“, – kalba pašnekovas.

M. Buzelis pritaria, kad vairuotojui, kurio dešinė koja nėra ypač jautri, ekonominis režimas gali būti naudingas. Eksperto manymu, priklausomai nuo situacijos, elektronikos dirbtinai slopinama reakcija į akceleratoriaus paspaudimą gali leisti sutaupyti iki 0,5 l/100 km degalų.

„Norint pasiekti geriausią rezultatą, neužtenka vien tik paspausti mygtuką – reikalingi ir tam tikri vairavimo įgūdžiai. Pasirinkus „Eco“ režimą, akceleratorius nebus toks jautrus, įsijungs „Start-Stop“ sistema, tačiau verta pasidomėti, ką dar įmanoma padaryti. Pavyzdžiui, galima aktyvuoti pastovaus greičio palaikymo sistemą arba pratintis prie tolygesnio valdymo“, – reziumuoja ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)