Parsivežė „princesę“
Nors buvę keturratės gražuolės savininkai informacijos apie jos istoriją šykšti ir saugo po devyniais užraktais, S. Kaušas spėja, jog visai tikėtina, kad šiuo automobiliu galėjo važinėti pati Anglijos karalienė Elžbieta II.
Jos Didenybė, pasirodo, buvo užkietėjusi šio modelio gerbėja ir savo transporto parką papildžiusi ne vienu tokiu automobiliu.
Prieš pirkdamas naują automobilį, panevėžietis stengiasi pasidomėti jo istorija.
„Apie šį automobilį informacijos turiu ne per daugiausia. Bandžiau susisiekti su buvusiais savininkais, bet jie pasakė, kad tai konfidencialu ir nieko negali atskleisti. Išgirdau tik tiek, kad ant šios sėdynės daug garbingų ir įžymių žmonių sėdėjo“, – šypsosi Saulius.
Garsenybių automobilis
1962-aisiais pagamintą septynių vietų limuzino klasės automobilį S. Kaušas įsigijo sūnaus dėka. Šis padėjo išsipildyti senai ir bene didžiausiai tėvo svajonei.
Į Panevėžį baltoji „Austin Princess“ atkeliavo tiesiai iš Dublino. Išskirtinio automobilio salone akį traukia medinės detalės bei odinės sėdynės, kurias jam atvykus dengė šilkinis užklotas. Saulius išsiaiškino, kad tokiu karalienė mėgo užsikloti kelius.
„Kiek girdėjau, iš pradžių mašina priklausė Airijos ambasadai, po to ją perpirko didelė limuzinų kompanija ir šiuo automobiliu vežiodavo VIP klientus. Aštuonetą metų limuzinas stovėjo nenaudojamas“, – pasakoja S. Kaušas.
Pasak Sauliaus, šis automobilio modelis itin vertinamas pasaulio grietinėlės – tokios klasės juodu automobiliu riedėjo garsieji „bitlai“. Karalienės Elžbietos II kolekcijoje taip pat puikavosi bemaž dvi tokios transporto priemonės.
Suskaičiuoti darosi sunku
Įspūdingoje Sauliaus kolekcijoje ši didžiulė, baltos spalvos „princesė“ – ne pirmoji retenybė. Jo garaže stovi dar bemaž devynios išskirtinės transporto priemonės.
Tokio turto šeimininkas juokiasi: tik tada, kai garaže nuima automobilius gaubiantį audinį, pats pamato, kiek jų ten iš tikrųjų yra.
S. Kaušo garaže gausu senų, antikvarinių, pasaulyje itin retų mašinų ir motociklų. Įspūdingą kolekciją po stogu sukaupęs panevėžietis vis pirkdamas ir restauruodamas senus automobilius nė nepastebėjo, kad jų prikaupė tiek, jog jau galėtų įkurti antikvarinės technikos muziejų.
O kai Panevėžio gatvėmis rieda dar neregėta transporto priemonė, panevėžiečiai jau žino: nagingasis automechanikas Saulius ką tik užbaigė dar vieną projektą.
Palaimino klebonas
Praėjusį sekmadienį S. Kaušo „princesė“ pirmą kartą išriedėjo į gatvę ir gavo tikrą krikštą.
Minint Tarptautinę keliautojų ir vairuotojų dieną, Upytės Šv. Karolio Boromiejaus bažnyčios prieigose klebonas Gediminas Jankūnas po šv. Mišių laimino visus ratuotus. Į tokias iškilmes išskirtiniu automobiliu atriedėjo ir Saulius.
Jis džiaugiasi, jog kelionę naujoji transporto priemonė atlaikė puikiai – pavyko sėkmingai nuvažiuoti iki tikslo ir grįžti atgal į Panevėžį.
Nors S. Kaušas sako esantis patenkintas naujuoju pirkiniu, sėdėti prie išskirtinio limuzino vairo dar teks pratintis.
„Važiuoji kaip su sunkvežimiu, – juokiasi kolekcininkas. – Reikia mokėti tokią mašiną suvaldyti, nes ir tonažas didelis, ji plati bei ilga.“
Automobilio ilgis 5,46 m, o plotis – 1,85 m.
Apetitu nesiskundžia
Į gatvę išriedėjusi baltoji „princesė“, be abejonės, traukia aplinkinių žvilgsnius ir žadina smalsumą.
Sauliaus jau nebestebina, kad žmonės jo automobilį ir fotografuoja, ir filmuoja, ir patį šeimininką pakalbina.
„Dėmesio tikrai netrūksta“, – šypteli S. Kaušas.
Pamatyti važiuojantį „Austin Princess“ – retenybė, kuria dabar apdovanoti panevėžiečiai. Mat, Sauliaus žiniomis, Europoje šio modelio automobilių tiesiog nėra. Nebent koks retas gražuolis užsilikęs pas privatų kolekcininką garaže.
Visus „Austin“ modelio automobilius, anot S. Kaušo, konstravo vienas ir tas pats konstruktorius. Šioji princesė – ne išimtis.
„Ji buvo gaminama nuo 1947-ųjų iki 1968-ųjų metų. O mano modelis ėjo nuo 1960-ųjų iki 1962-ųjų. Kiek žinau, per šitiek metų jų pagaminta vos apie 7 tūkst. Paprastas žmogus su jomis tikrai nevažinėjo. Eilinis ūkininkas, valstietis ar miestietis kažin ar išvis tokią mašiną sugebėtų išlaikyti –ji turi labai gerą apetitą“, – juokiasi kolekcininkas.
Traukia vienetiniai
Prieš maždaug penkiolika metų į panevėžiečio rankas pakliuvo pirmasis jo vintažinis automobilis. S. Kaušas pasakoja visą gyvenimą važinėdavęs didele mašina – tokios jam labiausiai patiko.
„Kartą nuvykau į Vokietiją ieškoti BMW ir visai netyčia vietoj jo nusipirkau seną „Jaguar“. Nuo jo viskas ir prasidėjo“, – mena Saulius.
Paskui atsirado dar vienas, ir dar vienas. Paklaustas, kuris automobilis kolekcijoje vertingiausias ir pačiam brangiausias, savininkas šypsosi: „O kas dabar įvertins, jei tokių automobilių pasaulyje yra vienetai? Visi mano labai mylimi.“
Apie naujojo itin vertingo pirkinio kainą S. Kaušas nelinkęs atvirauti. Juokauja, kad ši tema jam pernelyg skaudi.
„Šią „princesę“ dar reikės atnaujinti. Paskaičiavau, kad vien blizgučiai 10 tūkst. atsiėjo. O čia dar tik pati pradžia! Persižegnojau, kad šita mašina jau tikrai bus pati paskutinė mano kolekcijoje“, – juokiasi panevėžietis.
„Važiuoji kaip su sunkvežimiu. Reikia mokėti tokią mašiną suvaldyti, nes ir tonažas didelis, ji plati bei ilga.“ S. Kaušas
S. Kaušas spėja, jog visai tikėtina, kad šiuo automobiliu važinėjo pati Anglijos karalienė Elžbieta II.
„Austin Princess“ salone akį traukia medinės detalės bei odinės sėdynės, kurias jam atvykus dengė šilkinis užklotas – tokiu užsikloti kelius mėgo karalienė.