Tai rodo ir pardavimo statistika. 2021-aisiais Lietuvoje daugiausia parduota naujų SUV tipo automobilių – 15 032 vienetai, ir tai sudarė beveik pusę (43 proc.) visų šalyje nupirktų nenaudotų automobilių. Pagal pardavimo rodiklius tradiciniai hečbekai užėmė antrą vietą. Palyginimui, jų pernai Lietuvoje įsigyti 9 963 vienetai.
SUV automobiliai iš tiesų puikiai patenkina vartotojų poreikius – tai lemia ir pačių gamintojų pastangos atsižvelgti į kuo platesnę poreikių amplitudę bei įsigilinimas į menkiausias smulkmenas, kurios gali būti svarbios kasdienėse kelionėse su atžalomis ar ilgose išvykose.
Kuriant kompaktinius miesto visureigius, didelės inžinierių grupės pluša net ties tokiais mažmožiais kaip puodelių laikiklių konstrukcija. Tuo metu tokiuose modeliuose kaip „Kia Sportage“ jau nieko nestebina šildomų galinių sėdynių funkcija ar imti montuoti USB-C greitojo mobiliųjų įrenginių įkrovimo lizdai.
Tad kokios svarbiausios savybės šiuolaikinį SUV modelį paverčia nepamainomu šeimos automobiliu?
Pažanga neatsiejama nuo populiariausių technologijų
Automobilių ekspertas, bendrovės „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis vardydamas funkcijas, be kurių jis neįsivaizduoja šiuolaikinio šeimos automobilio, savo prioritetų sąrašą pradeda nuo beraktės sistemos. Gamintojų specifikacijose dažniausiai anglišku „Keyless“ pavadinimu nurodoma funkcija leidžia automobilį atrakinti ir užrakinti vien prie jo prisiartinus, neištraukus iš kišenės raktelio.
„Iš asmeninės patirties galiu patvirtinti, kad ši funkcija labai praverčia laikant rankose įvairiausius daiktus. Priėjus prie automobilio, pakanka spustelėti durų rankenėlę – nebereikia vaiko ar nešulių dėti ant žemės. Manau, jog daugybė vairuotojų, išbandžiusių šią sistemą, vėliau nebenori grįžti prie tradicinio rakto“, – šypsosi pašnekovas.
Dėl technologijų pažangos vis daugiau mūsų gyvenimo persikelia į mobiliuosius įrenginius. O patogiai juos susieti su automobiliais tapo įmanoma pasitelkus „Bluetooth“ technologiją.
„Vis daugiau žmonių automobiliuose klausosi savo pageidaujamos muzikos ar kitų garso įrašų. Be to, „Bluetooth“ laisvų rankų įrangos funkcija leidžia saugiai kalbėti telefonu“, – pažymi M. Buzelis.
Automobilių jungiamumas kartu su interneto paslaugomis atveria dar daugiau galimybių, kurios tiek palengvina mašinų priežiūrą, tiek ir suteikia kasdienio patogumo – ir ne tik prabangiausiuose modeliuose. Pavyzdžiui, „Kia Sportage“ automobiliuose nuo balandžio mėnesio teikiamos „Kia Connect“ paslaugos, priklausomai nuo pasirinkimų, leis atnaujinti programinę įrangą nuotoliniu būdu ir naudotis papildomomis mobilumo paslaugomis.
Išmaniųjų funkcionalumas
Galimybė telefono funkcionalumą perkelti į centrinį automobilio ekraną tapo viena svarbesnių gamintojų lenktyniavimo sričių. Todėl visuose be išimčių šiuolaikiniuose automobiliuose veikia „Bluetooth“ ryšio technologija, o patys moderniausi itin didelį dėmesį skiria išmaniųjų įrenginių palaikymo salone galimybėms.
Ar tai būtų „Toyota RAV-4“, ar BMW X3, ar „Kia Sportage“, mobiliųjų telefonų sąsaja „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ jau nebeatsiejama nuo automobilių standartinės įrangos. Svarbesniu aspektu tampa patogaus išmaniųjų įrenginių įkrovimo galimybės.
Anot M. Buzelio, dėl USB lizdų gausos automobiliai patogesni ilgose kelionėse didesnėms šeimoms, nes vienu metu galima įkrauti daugiau įrenginių.
Nemažiau svarbi ir galimybė tuos įrenginius įkrauti pakankama sparta. Dėl to, pavyzdžiui, tokiuose populiariuose SUV modeliuose kaip „Toyota RAV-4“ ar „Kia Sportage“ montuojamos USB-C jungtys, leidžiančios šiuolaikinius didelės talpos baterijas turinčius telefonus įkrauti sparčiau.
Pietų Korėjos gamintojas šioje srityje žengė dar vieną žingsnį. „Sportage“ modeliuose siūloma įdiegti belaidžio įkrovimo „Qi“ standarto funkcija leidžia įrenginius įkrauti 15W galia be jokių laidų.
Patogumas neatsiejamas nuo saugumo
Pasak M. Buzelio, šeimos automobilis sunkiai įsivaizduojamas be atstumo jutiklių sistemos. Dažniausiai daugiau žmonių turintys pervežti modeliai natūraliai yra didesni, todėl ši technologija itin praverčia stovėjimo aikštelėse.
„Ši sistema ypač naudinga dažniau važiuojantiems į miesto centrą ir parkuojantis ankštose aikštelėse, kur daug kitų automobilių. Manyčiau, kad ši sistema kartu su galinio vaizdo kamera yra puikus derinys“, – pažymi M. Buzelis.
Specialisto teigimu, lygiai taip pat nuo šeimyninių automobilių koncepcijos neatskiriama automatinė pavarų dėžė. Automatinės transmisijos leidžia vairuotojams sutelkti dėmesį į patį svarbiausią procesą – vairavimą.
„Jau turbūt senokai supratome, kad automatinė pavarų dėžė pavaras parenka geriau už daugumą vairuotojų. Ypač tai juntama mieste – manau, jog absoliuti dauguma vairuotojų negalėtų taip susikoncentruoti į vairavimą, jei naudotų mechaninę pavarų dėžę, o ne automatinę transmisiją“, – įsitikinęs ekspertas.
„Šildomi“ sprendimai – lietuviškam klimatui
M. Buzelis sako, jog lietuviško klimato sąlygomis neišvengiamai pranašesni automobiliai, turintys šildomąjį vairą ir sėdynes.
Dalis gamintojų Baltijos šalių regiono klientams naujus automobilius siūlo komplektuoti su šildomuoju vairu ar šildomosiomis priekinėmis sėdynėmis. Tuo metu, pavyzdžiui, „Kia“, šias funkcijas naujajame „Sportage“ modelyje tiesiog įdiegia bazinėje įrangoje.
Pasirinkus pakopa aukštesnę komplektaciją, Pietų Korėjos gamintojas šildymo įrangą montuoja ir galinėse sėdynėse – taip dar labiau pabrėžiama, jog SUV modeliai pritaikyti šeimų poreikiams.
„Šaltasis metų laikas Lietuvoje gana ilgas, tad naudotis tokiais sprendimais tikrai smagu“, – akcentuoja M. Buzelis.