„Kai gimė idėja surengti elektromobilių lenktynes 2015-aisiais, daug kas netikėjo, kad išvis įmanoma pasiekti Palangą elektromobiliu. Mūsų tikslas buvo patikrinti ar elektromobiliai ir Lietuvoje esanti įkrovimo infrastruktūra leidžia keliauti patogiai. Pirmų keturių varžybų metu dalyviai stodavo automobilių įkrovimui po kelis kartus, tačiau matėme, kad netrukus elektromobiliu į Palangą bus įmanoma nuvažiuoti be sustojimo“, – teigia varžybų idėjos autorius ir organizatorius Darius Grinbergas.
Pernai pirmieji tai padarė Vaidoto Žalos ir Dariaus Montvilos duetas su „Hyundai Kona Electric“, maršrute užtrukę 3 valandas ir 28 minutes. Jie važiavo laikydamiesi saugaus greičio ir tik dėl didelio priešpriešinio vėjo, kai kur turėjo sulėtėti.
D. Grinbergas sakė, jog mano, šį pasiekimą gal ir galima keliomis minutėmis pagerinti, bet tuomet visur reikės važiuoti maksimaliu leidžiamu greičiu.
Anot jo, iš anksto niekada nėra žinoma, kokios oro sąlygos laukia dalyvių, todėl važiuoti maksimaliu greičiu dalyviams ne visuomet gali būti saugu. Dėl šios priežasties nuo šių metų varžybų dalyviai gaus kitokią užduotį. Priklausomai nuo elektromobilio baterijos talpos, jie turės kuo greičiau nuvažiuoti 300 arba 500 kilometrų atstumą, pakeliui aplankant gražiausias ir įdomiausias Lietuvos vietas.
Anksčiau varžybų dalyvių sugaištas laikas laukiant įsikrovimo eilės, nebuvo įskaičiuojamas į bendrą rezultatą, tačiau šiemet tokių palengvinimų nebebus. Juo labiau, kad atsiranda vis daugiau mobilių aplikacijų, kurios palengvina elektromobilių savininkų gyvenimą.
Varžybų dalyviai galės naudotis ir „Ignitis ON“ mobilia programėle. Programėlė suteikia informaciją apie artimiausių įkrovimo stotelių vietą ir randa greičiausią maršrutą iki artimiausios stotelės. Naudojantis šia aplikacija, galima gauti informaciją, kokios jungtys yra kiekvienoje stotelėje, o taip pat sužinoti ar stotelė užimta.
„Elektromobilių varžybas pradėjome rengti norėdami sekti progresą šioje srityje ir skatinti inovacijas. Džiugu, kad bendradarbiavimas su partneriais padeda tobulėti tiek jiems, tiek mums ir kartu galime suteikti daugiau naudos vartotojams“, – pažymi D. Grinbergas.
Pasak bendrovės „Ignitis“ generalinio direktoriaus Dariaus Montvilos, elektromobilių varžybos kasmet tampa testu, kurio metu iki dabar buvo išbandomi tik patys elektromobiliai ir esanti jų įkrovimo infrastruktūra o nuo šių metų, ištobulėjus technologijoms ir išplėtus įkrovimo infrastruktūrą, prie intrigos prisidės ir ekipažo sumanumas ir planavimo sugebėjimai.
Patobulėjusi elektromobilių infrastruktūra organizatoriams leido padidinti maksimalų dalyvių skaičių. Jei ankstesniais metais jis buvo ribojamas iki 10, 15 ar 20, tai šiemet į startą galės stoti iki 30 elektromobilių. Kaip ir kasmet trasoje matysime „BMW i3“, Hyundai Ioniq Electric“, „Hyundai Kona Electric“, „Nissan Leaf“, „Mini“ elektromobilius. Tikimasi, kad šiemet didesnė sėkmė lydės „Audi“ ir „Jaguar“. Kol kas neaišku kokiais modeliais startuos „Volkswagen“ ekipos, ar spės automobilius į Lietuvą pristatyti „Peugeot“ bei „Renault“. Pernai, siekdami įrodyti pranašumą, „Tesla“ entuziastai net surengė paralelines varžybas. Šiemet jie galės varžytis oficialiai ir organizatoriai labai tikisi, kad iššūkį priims naujasis „Porsche Taycan“.
Dėl pasaulyje tvyrančios pandemijos šiųmetėse varžybose ypač didelis dėmesys bus skirtas ir maksimaliam saugumui užtikrinti. Visų įkrovimo stotelių jungtys bus nuolatos dezinfekuojamos, o pačiose įkrovimo vietose vairuotojai ras vienkartinių pirštinių.
Susipažinti su taisyklėmis, užsiregistruoti ir dalyvauti varžybose gali visi elektrinių transporto priemonių savininkai ar naudotojai. Užsiregistruoti galima čia.