Toks pavadinimas – jokiu būdu ne pokštas. Prancūzijoje esanti bendrovė „MPM Motors“ iš tiesų gamina ir yra Europoje sertifikavusi „Ereliu“ pavadintą keturdurį kupė modelį.
Tiesa, gamybos pradžioje netoli Paryžiaus įsikūrusi nedidelė automobilių gamybos bendrovė modelį vadino PS 160 kodu. Tačiau vos 2018 m. buvo gautas sertifikatas ir leidimas pradėti serijinę automobilio gamyba, nuspręsta modelį pavadinti „Ereliu“. Pasirodo, už šio pavadinimo slypi netrumpa istorija.
Turėjo išgelbėti nuo bankroto
„MPM Motors Erelis“ pagamintas iš „Tagaz Aquila“ automobilio. „TagAZ“ – Rusijoje, Taganroge veikęs automobilių gamintojas, nusprendęs pradėti keturdurio kupė, pavadinto „Aquila“, gamybą. Vardas pasirinktas neatsitiktinai – lotyniškai „Aquila“ reiškia ne ką kitą, o erelį.
2013 m. Rusijoje pradėtas pardavinėti automobilis turėjo 1,6 l darbinio tūrio „Mitsubishi“ koncernui priklausantį benzininį 107 AG variklį, penkių laipsnių „Aisin“ pavarų dėžę. Standartinės įrangos sąraše taip pat buvo oro kondicionierius, elektra valdomi langai, šildomi veidrodėliai, radijo imtuvas, lengvojo lydinio ratlankiai, vairuotojo saugos pagalvė ir ABS sistema. Plieninis rėmas buvo apdangstytas plastikinėmis kėbulo detalėmis ir įgavo neblogą bendrą vaizdą.
Priekinius varančiuosius ratus turintis automobilis svėrė apie 1,4 t, jo ilgis siekė 4,68 m, o ratų bazė – 2,75 m.
„Aquila“ turėjo tapti gelbėjimosi ratu finansinių sunkumų turėjusiai bendrovei, mat buvo tikėta, kad pigus keturduris sportiškai atrodantis sedanas neabejotinai sulauks pirkėjų. Tačiau vos po metų, 2014-aisiais, „TagAZ“ paskelbė bankrotą ir visa veikla pakibo ant plauko. Iš viso buvo parduota tik 200 „Aquila“ modelių.
Persikėlė į Prancūziją
Nepaisant bankroto Rusijoje, „Aquila“ modelis nebuvo pamirštas. Prabėgus porai metų, 2016-aisiais, pasigirdo žinia, kad Prancūzijoje įsikūrusi nedidelių serijų automobilių gamybos bendrovė „MPM Motors“ pratęs šio modelio gyvavimą.
Pasirodo, „MPM Motors“ buvo įkurta Michailo Paramonovo, buvusio „TagAZ“ savininko, garbei, o už įmonės stovi du M. Paramonovo sūnūs – Olegas ir Igoris.
Tad „Aquila“ pradžioje buvo pervadintas PS160 vardu, o vėliau, kai buvo patvirtintas leidimas gaminti šį modelį ribota serija – iki 1000 vienetų – pervadintas lietuvišku „Erelis“ vardu. Be to, „MPM Motors“ susitarė su PSA grupe ir gavo leidimą į savo kuriamą modelį montuoti 3 cilindrų 1,2 l darbinio tūrio turbiną turintį variklį, kuris generuoja 129 AG. Šis variklis poruojamas su 6 laipsnių pavarų dėže.
Automobilis, lyginant su senąja jo versija, yra perprojektuotas ir sveria net 185 kg mažiau nei „Aquila“. Labiausiai džiugina automobilio kaina, mat naujutėlis „Erelis“ (net automobilio emblemoje yra šis paukštis), turintis „Mitsubishi“ variklį, kainuoja apie 12,5 tūkst. eurų, o versija, turinti PSA grupės pagamintą turbininį variklį, apie 16,5 tūkst. eurų. Prieš porą metų buvo rengiamasi šio modelio premjerai Paryžiaus automobilių parodoje.
Jeigu norisi naudoto „Erelio“ pirmtako, prototipo PS160, suma dar patrauklesnė: vos kelių metų senumo beveik 27 tūkst. km nuvažiavęs automobilis „Ebay“ parduodamas už 2500 eurų.
Tiesa, pardavėjas akcentuoja, kad automobilis turi kelis trūkumus: rankinys stabdys silpnas, kėbulas šiek tiek pabraižytas, radijas traška, kol neįjungti priekiniai žibintai, išjungus valytuvus šie ne visada grįžta į pradinę padėtį ir lieka kiek pakilę aukščiau, o prietaisų skydelyje vis užsižiebia pranešimas, kad neveikia lambda zondas. Tiesa, pardavėjas tikina, kad pasinaudojus į OBD jungtį jungiamu automobilio klaidų skaitytuvu ir šią klaidą ištrynus, ji vėl ilgą laiką nepasirodys.
Kodėl „Erelis“? Šis klausimas lieka atviras, tačiau gamintojas planuoja naujus sportinius nebrangiai kainuojančius automobilius ir žada, kad ir būsimi gaminiai bus pavadinti žodžiais, reiškiančiais erelį skirtingomis kalbomis.