Dažniausiai taip elgiasi vairuotojai, kurių modifikuoti išskirtiniai automobiliai lietuviškų žiemų metu dienos šviesą mato retai. Kelias dešimtis tokių modelių gegužės 10–11 dienomis bus galima išvysti Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančio renginio „Auto Bazar 2019“ metu.

Renginio modifikuotų („tiuningo“) automobilių ekspozicijoje išskirtinius modelius pristatys du klubai – „JDM.lt“ ir „Tuning Team“. Pirmasis – geriausiai Lietuvoje žinomas stance stiliaus klubas, vienijantis žemus, didelius ratlankius ir daug subtilių, ne kiekvienam pastebimų detalių turinčių automobilių savininkus. Antrasis – visiška priešingybė, čia dominuoja vienetiniai aerografija ar kito tipo išskirtiniu dažymu papuošti automobiliai su galingomis garso sistemomis.

Naudoja tik vasarą

JDM (Japonijos rinkai skirtų automobilių, angl. Japanese domestic market) pavadinimas sufleruoja, kad šioje ekspozicijoje turėtų būti daug japoniškų modelių. Tokia buvo pradinė klubo idėja, vėliau evoliucionavusi ir apėmusi kur kas platesnį ratą žmonių, vairuojančių ne tik Japonijoje suprojektuotus automobilius.

„Auto Bazar 2019“ „JDM.lt“ klubas pristatys ekspoziciją, kurioje bus Ispanijos, Italijos, Japonijos ir Vokietijos gamintojų automobiliai: „SEAT Leon“, „Fiat 126p“, „Toyota Carina E“, „Mazda MX-5“ dar vadinama „Miata“, „Volkswagen Golf“ ir kiti. Kiekvienas – išskirtinis, subtiliai modifikuotas ir atkreipiantis praeivių dėmesį.

Pavyzdžiui, kartu su kitais stance modeliais bus ir Karolio Dusevičiaus „Nissan 200SX“ (S14A). 1999 m. pagamintas modelis į Karolio rankas pakliuvo prieš daugiau nei dvejus metus. Jau tada automobilis nebuvo standartinis, o dabar jį iš bendro srauto išskiria dar daugiau detalių.

Pirmoji – garsas. Ne tik dėl to, jog „Nissan“ išmetimo sistemos vamzdžio skersmuo – 76 milimetrai. Automobilio variklis yra modifikuotas ir vietoje standartinių 149 kW galios jis pasiekia 200. „Nistune“ kompiuteris, nestandartinis tarpinis oro aušintuvas, didelis aušinimo radiatorius, XTD lengvas smagratis, „Exedy“ sankaba bei blokuotas diferencialas leido pasiekti didesnę galią ir efektyviai ją perduoti į galinius varančius ratus. Stabdo šis „Nissan“ taip pat geriau nei standartinis – priekyje ir gale sumontuota „Nissan Skyline R33 GTR“ stabdžių sistema.

Žaliasis 200SX yra neįprastai žemas ir gerai valdomas – šias savybes užtikrina „Apex“ reguliuojami amortizatoriai, „Whiteline“ reguliuojami stabilizatoriai bei poliuretaninės įvorės.

Išorėje spindi 18 colių skersmens ir 9,5 colio pločio „Work Emotion T7R“ ratlankiai, daugybė tik Japonijos rinkai skirtų 200SX detalių (buferiai, aptakas ir kt.), o atidesni žiūrovai pastebės visiškai unikalius galinius žibintus. Jie sudaryti iš 608 programuojamų LED lempučių, tad net ir neužvesto automobilio žibintuose gali būti demonstruojamas užrašas ar piešinys.

„Nissan“ kėbulas – puikios būklės. Tokią išlaikyti Lietuvoje nėra paprasta, tad Karolis žiemą automobilio nenaudoja.

Dėl techninės apžiūros – mažiau modifikacijų

Visiškai kitokia automobilių modifikavimo filosofija vadovaujasi „Tuning Team“ klubo nariai. Jų automobiliai akį traukia ne ką mažiau, o panašus tiuningo stilius išpopuliarėjo su pirmaisiais „Greiti ir įsiutę“ serijos filmais prieš porą dešimtmečių.

„Auto Bazar 2019“ bus galima išvysti 1993 m. pagamintą BMW 5, 2001 m. „Audi A5 Cabrio“, 2006 m. „Opel Astra GTC“ ir kitus nestandartinius modelius. Kiekvienas jo savininkui – išskirtinai brangus, o pasakojimo apie modifikacijas trukmė neribota.

Vitalijus Bespalovas BMW 525 universalą žiemomis taip pat saugo – naudoja tik šiltuoju metų laiku. Jo automobilio kėbulas yra visiškai unikalus – juodas su auksiniais motyvais, o ant variklio gaubto aerografija nupieštas unikalus kūrinys. Šių spalvų motyvai matomi ir ant ratlankių, ir interjere – dalis automobilio stogą dengiančios medžiagos yra juoda, dalis – geltona.

BMW bagažinėje ir durelėse – keliolika garsiakalbių, jų tvirtinimo vietos suprojektuotos ir pagamintos rankomis. Visus juos valdo keli garso stiprintuvai, o vien žemųjų dažnių garsiakalbio galia – 1 kW. Net labai neblogos namų kino sistemos nėra tokios galingos.

Anksčiau BMW dar turėjo ir vadinamąsias „lambo doors“ – į viršų pakeliamas priekines duris. Tačiau, kaip pasakojo pats Vitalijus, dėl problemų techninės apžiūros metu tokios modifikacijos buvo atsisakyta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)