Viso maršruto – nuo šiaurinėje Suomijos dalyje įsikūrusio Rovaniemio iki Lietuvos sostinės Vilniaus – ilgis – beveik 1500 km. Nemažą jo dalį keliautojams teks įveikti apsnigtais keliais, todėl vidutinis greitis nebus didelis. Rinktis saugų tempą vairuotojus motyvuos ir didžiąją paros dalį Skandinavijos šiaurę šaltuoju sezonu gaubianti tamsa. Trečiadienį, gruodžio 15-ąją, iš Laplandijos sostinės pajudėję lietuviai namus planuoja pasiekti penktadienį, gruodžio 17-ąją.
Ar elnių traukiamas roges galėtų pakeisti elektrinės?
„Peugeot e-Expert“ lengvajame komerciniame automobilyje montuojamas 100 kW galios elektros variklis ir 50 arba 75 kW talpos baterijos. Lietuviai vairuos versiją su talpesne baterija, tačiau ir jos energijos atsargas sparčiojo įkrovimo stotelėje iki 80 proc. galima papildyti vos per 30 minučių. Anot V. Miliaus, nors dažnai kalbama, jog elektromobilį patogu vairuoti tik mieste, tokia nuostata nėra teisinga.
„Knieti visiems parodyti, kad su elektromobiliu dabar galima važiuoti ir gerokai toliau nei kasdieniu maršrutu nuo namų iki darbo. Savaime suprantama, leidžiantis į ilgesnę kelionę kartais tenka susidurti su infrastruktūros bėdomis – tai geras priminimas visoms už jos plėtrą atsakingoms institucijoms ir verslo atstovams imtis papildomos iniciatyvos“, – kalbėjo pašnekovas.
Keliautojas pridūrė, jog situacija sparčiai keičiasi, tad kiekviena kelionė net tuo pačiu maršrutu po metų jau gali būti visiškai kitokia. V. Milius taip pat juokavo, kad Kalėdų Seneliui anksčiau ar vėliau taip pat teks pereiti prie tvaraus transporto ir elnių tempiamas roges pakeisti elektrinėmis. Drauge su A. Bubinu jis patikrins, ar tokios permainos nesukels jam papildomų keblumų.
„Jeigu nebus reikiamos infrastruktūros, kitais metais ar vėliau pasikeitus roges Kalėdų Seniui gali būti sudėtinga pristatyti visiems vaikams dovanas. Visgi reikia tikėtis, kad iki to laiko dauguma elektrinio transporto eksploatacijos iššūkių bus įveikti“, – pusiau juokais, pusiau rimtai užsiminė V. Milius.
Patirtimi ir įžvalgomis pasidalins su visais
„Peugeot e-Expert“ galimybėmis keliautojai neabejoja. Elektrinis komercinis automobilis viena įkrova gali nuvažiuoti iki 330 km atstumą. Leidžiantis tolyn į šiaurę ir krintant temperatūrai, jis neišvengiamai bus mažesnis, tačiau ir to turėtų visiškai pakakti. Kitas klausimas – kiek patogi keliaujantiems elektromobiliu iki Rovaniemio yra maršruto infrastruktūra. Kitaip nei norvegai, gerokai konservatyvesni suomiai sunkiau pereina prie naujo energijos tipo automobilių.
„Išbandysime, ar judant į šiaurę nuo šalies vidurio patogu keliauti elektromobiliu, ar tai rimtas iššūkis. Įvertinsime kelionės trukmę, energijos sąnaudas, išlaidas ir pasidalinsime savo įžvalgomis – jos bus naudingos panašias išvykas planuojantiems elektromobilių entuziastams“, – žadėjo V. Milius.
Vienintelis jo noras ruošiantis į kelionę – patogiais intervalais išdėstytos sparčiojo įkrovimo stotelės. Turint galimybę greitai įkrauti baterijas, tokia tolima išvyka, anot V. Miliaus, nėra rimtas iššūkis. Vidutinis greitis, vairuojant elektromobilį, kiek mažesnis nei su dyzeliniu ar benzininiu automobiliu, tačiau Suomijos keliuose daug kur taikomi itin griežti ribojimai, todėl skirtumas – menkai pastebimas.
Keliautojas pridūrė, kad realų viena įkrova nuvažiuojamą atstumą lems tiksli aplinkos temperatūra. Net ir elektromobiliuose montuojant šilumos siurblius energijos sąnaudos šildant saloną smarkiai išauga. Dėl šio priežasties su visa baterija įveikiamas atstumas šalto klimato sąlygomis gali sumažėti 35 proc. ar dar daugiau.