Šių metų renginyje kaip niekada didelė bus „Peugeot“ komanda – jai atstovaus net keturi ekipažai. Tokios gausios pajėgos atspindi plačią Prancūzijos gamintojos elektromobilių gamą. Ši įmonė pristato įvairiausius poreikius atitinkančius, 100 proc. elektrinę pavarą turinčius modelius.

Greta asmeninės paskirties automobilių „Peugeot“ gamina ir elektrifikuotus komercinius modelius. Vieną tokių – keleivinį „e-Traveller“ mikroautobusą – vairuos patyręs žurnalistų Vitoldo Miliaus ir Aido Bubino ekipažas.

Komercinio modelio elektromobilių varžybose nebuvo nuo 2015-ųjų. Tuomet lenktynėse dalyvavo keletas „Nissan e-NV200“ modelių.

„Ingnitis On: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybų taisyklės šįmet vėl keisis. Visi lenktynių dalyviai startuos Vilniuje tuo pačiu metu ir, užuot nuvažiavę nurodytą distanciją, kaip būdavo iki šiol, turės per 6 val. įveikti kuo didesnį atstumą. Pagal elektromobilių baterijų talpą visi dalyviai bus suskirstyti į tris kategorijas: ION1 – iki 40 kWh, ION2 – nuo 41 iki 60 kWh ir ION3 – daugiau nei 61 kWh.

Septintus metus iš eilės vyksiančio renginio organizatorius Darius Grinbergas pažymi, kad dalyviams bus palikta laisvė pasirinkti norimą maršrutą. Tereikės užsukti į nurodytus tarpinius finišus ir juose pasižymėti. Anot pašnekovo, nuo ilgesnių kelionių elektromobilių vairuotojus dabar labiau sulaiko ne transporto galimybės, o esama infrastruktūra.

„Neabejoju, kad elektromobiliai ir toliau tobulės, tačiau sunku prognozuoti, kaip bus plėtojamas įkrovimo stotelių tinklas. Būtent stringanti infrastruktūros plėtra šiuo metu labiausiai ir trukdo augti elektromobilių populiarumui. Varžybų dalyvių rezultatus taip pat lems sugebėjimas rasti laisvą įkrovimo stotelę“, – komentuoja renginio idėjos autorius.

Gali laimėti ir vairuodami mikroautobusą

  • Ekipažo nariai: Vitoldas Milius („Auto Bild Lietuva“ redaktorius) ir Aidas Bubinas (Operatorius.lt įkūrėjas).
  • Automobilis: „Peugeot e-Traveller“.
  • Baterijos talpa: 75 kWh.
  • Varžybų įskaita: ION3.

2020-aisiais „Ignitis On: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybose žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius V. Milius ir operatorius, keliautojas A. Bubinas nugalėjo iki 50 kWh talpos baterijų kategorijoje. Didžiulę panašių varžybų patirtį turintis ekipažas šiemet nusprendė pasirinkti sudėtingesnį lygį ir startuoti su elektra varomu keleiviniu mikroautobusu „Peugeot e-Traveller“.

Tai gerokai didesnis ir sunkesnis automobilis nei praėjusiais metais jų vairuotas e-208, tačiau ekipažas iš anksto ginklų nesudeda ir sako, jog tokiose varžybose galimybes laimėti turi visi. 75 kWh baterija reiškia, kad jie varžysis ION3 įskaitoje, į kurią pateks galingiausi modeliai. „Audi e-Tron“ ir kiti šios kategorijos elektromobiliai nėra itin ekonomiški, todėl tai gali būti puiki proga atskleisti „e-Traveller“ pavaros našumą.

V. Milius toli į ateitį neplanuoja. Apie strategiją jis su A. Bubinu ims galvoti tuomet, kai sužinos tarpinių finišų koordinates. Pasak žurnalisto, svarbios informacijos paskelbimas prieš varžybų startą suvienodins visų dalyvių galimybes.

„Mums toks varžybų formatas patinka. Mėgstame spręsti situacijas ekspromtu, galime greitai susiorientuoti ir priimti teisingus sprendimus. Jeigu ir suklystame, nepametame galvos. Stengiamės gerai praleisti laiką“, – sako patyręs vairuotojas.

Ekonomiškai vairuoti stengiasi kasdien

  • Ekipažo nariai: Vytenis Radžiūnas (lrytas.lt automobilių rubrikos redaktorius) ir Rina Storastaitė (i komunikacijos specialistė).
  • Automobilis: „Peugeot e-2008“.
  • Baterijos talpa: 50 kWh.
  • Varžybų įskaita: ION2.

„Ignitis On: pažink Lietuvą!“ renginio partnerio, portalo lrytas.lt automobilių rubrikos redaktorius V. Radžiūnas juokauja, kad nors nėra dažnas ekonomiškumo ralių dalyvis, taupyti degalus stengiasi kiekvieną dieną, mat vairuoja automobilį su benzininiu varikliu. Jo teigimu, elektromobilis valdomas kiek kitaip, o energijos sutaupyti padeda išmaniosios technologijos.

V. Radžiūnui tai bus jau antrosios elektromobilių varžybos. Praėjusiais metais jis važiavo drauge su „Keturių ratų“ bendraautoriumi Egidijumi Babeliu. Ekipažas tuomet pasirinko kitokią taktiką nei likę varžybų dalyviai. Kol daugelis važinėjo magistrale A2 Panevėžio link ir atgal, jie pasuko tiesiai į Kauno pusę.

„Dėl to konkurencija buvo silpnesnė, o kadangi nereikėjo laukti prie įkrovimo stotelių, sutaupėme nemažai laiko. Tiesa, pergalės išplėšti mums vis tiek nepavyko. Matyt, pritrūko varžybų patirties“, – prisimena žurnalistas.

Jis priduria, kad pirmąjį savo startą vertina vidutiniškai. Pernai nebuvo tarp prasčiausiai pasirodžiusių dalyvių, o šiemet sieks pagerinti rezultatą. Taikyti tą pačią strategiją jau bus sudėtingiau, nes į menkiau apkrautas įkrovimo stoteles žvalgosi ir kiti dalyviai.

Varžybose prisimins senus laikus

  • Ekipažo nariai: Goda Montvidaitė (ABB pardavimo ir rinkodaros specialistė) ir Gerda Šiaučiulytė „Autovici“ rinkodaros vadybininkė).
  • Automobilis: „Peugeot e-2008“.
  • Baterijos talpa: 50 kWh.
  • Varžybų įskaita: ION2.

„Autovici“ bendrovės rinkodaros vadybininkę G. Šiaučiulytę bei ABB įmonės pardavimo ir rinkodaros specialistę G. Montvidaitę sieja ypatingi ryšiai. Šio ekipažo narės pažįstamos nuo mokyklos laikų ir, nors abi gyvena Vilniuje, visuomet įknibusios į darbus, todėl susitinka retai. Varžybos bus puiki proga praleisti laiką drauge.

„Mes buvome klasiokės, tad labai smagu, kad vėl suartėsime tokiu netikėtu būdu – dėl glaudaus dviejų įmonių bendradarbiavimo. Mes visuomet mėgdavome veikti kažką įdomaus, todėl ir mokykloje buvome labai aktyvios. Dabar vėl turėsime galimybę kartu dalyvauti viename renginyje“, – džiaugiasi G. Šiaučiulytė.

„Peugeot“ prekių ženklas jai puikiai žinomas, o G. Montvidaitė viską išmano apie įkrovimo stoteles. Skirtingų, tačiau viena kitai artimų sričių žinias bendrame ekipaže sujungsiančios draugės tikisi, kad tai padės joms pasiekti gerą rezultatą.

Išbandys galimybes realiomis sąlygomis

  • Ekipažo nariai: Renata Odinienė („Autovici“ įmonės vykdančioji direktorė) ir Aivaras Dementjevas („Autovici“ įmonės „Peugeot“ produktų vadovas).
  • Automobilis: „Peugeot e-208“.
  • Baterijos talpa: 50 kWh.
  • Varžybų įskaita: ION2.

„Autovici“ bendrovės „Peugeot“ produktų vadovas A. Dementjevas neblogų rezultatų yra pasiekęs ekonomiško vairavimo varžybose prie dyzelinio automobilio vairo. Jis tikisi solidžiai pasirodyti ir elektromobilių lenktynėse, o pagrindinis orientyras – praėjusiais metais V. Miliaus ir A. Bubino tokiu pačiu modeliu pasiektos vidutinės energijos sąnaudos.

„Taip pat norime realiomis sąlygomis išmėginti tikrąsias „Peugeot e-208“ galimybes. Išbandysime įprastas kiekvienam vairuotojui situacijas. Tuomet klientams galėsime drąsiai pasakyti, kad štai su šiuo automobiliu galite nuvažiuoti tiek kilometrų“, – akcentuoja A. Dementjevas.

Dėl šios priežasties ekipažas nebandys lenktyniauti išjungęs oro kondicionierių ir muzikos. Geriausias įmanomas išbandymas realiomis sąlygomis bus svarbesnis už vietą galutinėje įskaitoje.

Anot pašnekovo, „Peugeot“ techniniai rodikliai nustatyti išbandžius automobilius Prancūzijoje, tad Lietuvos klimato sąlygomis charakteristikos gali nežymiai skirtis.

„Nesiruošiame kankintis, tad naudosimės visa komforto įranga. Praėjusiais metais žurnalistai parodė, ką įmanoma pasiekti maksimaliai stengiantis, o mums knieti sužinoti, koks rezultatas būtų vairuojant ekonomiškai, bet neatsisakant patogumų“, – reziumuoja A. Dementjevas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją