DELFI kalbinti transporto priemonių automobilių servisų atstovai teigė, kad jų įstaigose tokia praktika nežinoma, bet apie tai yra girdėję.
Automobilių savininkai neretai norėdami kuo pigiau susitaisyti transporto priemonę suka į garažus, kuriuose taisymo paslaugas galima gauti kur kas pigiau nei automobilių servisų tinkluose. Tačiau net ir servisuose automobilius taisantys gyventojai kartais neatsispiria pigesnėms kainoms ir pradeda automobilius pigiau tvarkyti pas tuos pačius serviso mechanikus, tačiau jau už privačiai susitartą kainą.
Nesuteikiama garantija
DELFI šnekinti automobilių servisų vadovai ar atstovai teigė, kad problema yra, bet neprisipažino, kad klientus nuvilioja jų pačių darbuotojai.
„Inchcape Motors“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Vilija Šinkūnienė sakė girdėjusi, kad servisų darbuotojai siūlo klientams atlikti paslaugas privačiai ir pigiau.
„Tačiau negaliu pasakyti, ar tai vyksta mūsų įmonėje. Norėčiau tikėti, kad ne“, - vylėsi pašnekovė.
Pasak V. Šinkūnienės, kalbant apie vidaus darbuotojų bandymus nuvilioti klientus reikėtų žvelgti iš kliento pusės.
„Kokia nauda klientui? Žinoma, jis gal nori gauti pigesnę paslaugą, bet pirmiausia tai yra šešėlis, o kitas dalykas – garantijos klientui. Servise atliekama paslauga su sertifikuota įranga ir įrankiais. Atrodytų, kad darbą atlieka tas pats žmogus, tačiau juk darbui atlikti reikalingas ne tik žmogiškieji ištekliai, bet ir įranga. Juk gedimus reikia tiksliai diagnozuoti“, - aiškino automobilių salono atstovė.
Pašnekovė ragino prieš susigundant tokiais pasiūlymais gerai pamąstyti. „Žmonės turėtų pagalvoti, ar galiausiai pigesnė paslauga netaps brangesne. Žinoma, praktika taisytis automobilius privačiai yra paplitusi, bet ar klientas gali reikalauti atlygio, jei darbas atliekamas ne iki galo ar negerai“, - retoriškai klausė automobilių salono atstovė.
DELFI žiniomis, autoservisų mechanikai savo atlyginimus pasididina asmeniškai paslaugas teikdami net darbdavių salonuose, tačiau V. Šinkūnienė teigė, kad asmeniškai nebuvo su tuo susidūrusi, o tokią veiklą griežtai draudžia įmonės taisyklės.
Automobilių serviso „Megamesta“ komercijos direktorius Darius Rimka tikino, kad jų įmonėje darbuotojai asmeninių paslaugų klientams nesiūlo: „Bent jau mano žiniomis. Žinoma, gal kituose servisuose tai vyksta. Niekas negali būti nuo to apsaugotas“.
Teko kovoti su nesąžiningais darbuotojais
Autoserviso „Kemi“ direktorius Žygimantas Tubutis pripažino, kad praeityje teko kovoti su darbuotojų, nuviliojančių klientus, problema: „Jau daug metų su tuo kovojome ir mūsų pastangos tai eliminuoti davė vaisių. Bandėme kalbėti ir su pačiais darbuotojais, ir klientais – prašyti jų pagalbos“.
Kaip teigė įmonės vadovas, automobilių savininkai prieš tempdami automobilį į privatų garažą turėtų nepamiršti, kad skatina nelegalų verslą, todėl reikėtų pagalvoti ir apie pigesnės paslaugos šalutinį poveikį.
Ž. Tubutis sakė, kad darbuotojų dėl klientų viliojimo neatleido, tačiau jie pamokyti buvo kitaip. „Visų pirma, toks žmogus praranda pasitikėjimą. Tada peržiūrimą žmogaus kvalifikacija. Turime savo vertinimo sistemą ir priklausomai nuo jos teko bausti darbuotojus finansiškai“, - procedūrą aiškino pašnekovas. „Kemi“ direktorius pripažino, kad išsiaiškinti nesąžiningus darbuotojus nėra lengva, tačiau, jo nuomone, yla iš maišo anksčiau ar vėliau išlenda.