„Ar normalu, kad per „Regitros“ egzaminą egzaminuotojas paprašo sustoti tokioje vietoje? Čia ką tik išvažiavus iš greitkelio. Ir po to klausinėjo, kaip palikčiau mašiną įkalnėje“, – feisbuko grupėje, skirtoje būsimiems vairuotojams, įspūdžiais dalinosi vienas egzaminą laikęs vaikinas.
Jo klausimas sukėlė diskusiją. Vieni teigė, kad egzaminuotojas išties gali paprašyti sustoti tokioje vietoje ir, esą, tuomet stebėtų, kaip elgiasi būsimas vairuotojas. Kiti pabrėžė, kad klaidinti „Regitros“ darbuotojas negali.
„Manęs paprašė apsisukti neleistinoje vietoje, aš pasakiau, kad čia negalima, tai jis patylėjo. Apsisukau sau patogioje vietoje, tai, matyt, mane ir išgelbėjo“, – įspūdžius po egzamino pasakojo kita šviežiai „iškepta“ vairuotoja.
Su panašia situacija susidūrę vairuotojai pasakojo, kad ir jiems teko išgirsti instruktoriaus prašymą sustoti identiškoje vietoje. Tiesa, internautai tikino, kad egzaminuotojas sakė, esą taip sustoti galima ir netgi nebūtina įjungti avarinio signalo.
Tačiau kuriozų laikant vairavimo egzaminą buvę ir daugiau. Pavyzdžiui, viena feisbuko grupėje savo įspūdžiais besidalinusi mergina pasakojo išgirdusi paliepimą pastatyti automobilį lygiagrečiai.
„Besiparkuojant nusprendė, kad aš nesugebėsiu pastatyti, griebė už vairo ir jį susuko. Parvažiavus į „Regitrą“ pasakė, kad neišlaikiau, nes dvi smulkios klaidos ir kritinė jam įsikišus. O kai paklausiau, kas prašė jo įsikišti, nebeatsakė nieko“, – piktinosi dukart vairavimo egzamino neišlaikiusi mergina.
Nurodymai – tik pagal KET
Kaip „Delfi“ aiškino „Regitros“ atstovė spaudai Emilija Bardauskienė, B kategorijos praktikos egzaminas vyksta realaus eismo sąlygomis. Jo metu būsimas vairuotojas turi pademonstruoti ne tik tai, kaip jis valdo transporto priemonę, vadovaujasi kelio ženklais, bet ir kaip geba reaguoti į kitų eismo dalyvių veiksmus, kylančius pavojus kelyje ir priimti reikiamus sprendimus.
„Praktikos egzaminas mieste susideda iš važiavimo gatvėje ir specialiųjų manevrų. Jo metu egzaminuotojas klientui nuolat įvardija važiavimo kryptis, t. y. kur reikės pasukti ir pan. Taip pat paprašo atlikti specialiuosius manevrus, pavyzdžiui, tam tikru būdu pastatyti automobilį, apsisukti ribotame plote ir pan.“, – aiškino žinovė.
Pasak jos, „Regitros“ tikslas yra patikrinti būsimo vairuotojo įgytus įgūdžius, kurie bus būtini jau savarankiškai dalyvaujant eisme, tačiau jokiu būdu nesiekiama specialiai užkirsti kelią įgyti teisę vairuoti.
„Egzaminuotojas egzamino metu klaidinti ar duoti nurodymus, prieštaraujančius KET ir saugiam eismui, negali. Tikslūs reikalavimai, kaip turi būti organizuojami vairavimo egzaminai, koks yra jų turinys ir apimtis, numatyti Motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos apraše. Būtent čia nurodyta, jog egzaminuotojas gali duoti tik tokius nurodymus, kurie neprieštarauja KET“, – akcentavo specialistė.
Visgi, neslėpė ji, kiekviena situacija yra labai individuali ir jei būsimieji vairuotojai per praktikos egzaminą susidūrė su tokiu atveju, per 1 darbo dieną nuo egzamino laikymo dienos jie turėtų kreiptis į padalinį, kuriame laikė egzaminą, ir kartu su specialistu peržiūrėti bei aptarti vaizdo įrašą.
„Taip pat per 3 darbo dienas galima pateikti apeliaciją, kurią išnagrinės specialiai sudaryta komisija. Tokiu būdu galėsime susipažinti su situacija ir ją įvertinti. Jei egzamino metu būsimasis vairuotojas neišgirdo ar nesuprato egzaminuotojo nurodymo, kviečiame drąsiai klausti ir pasitikslinti informaciją. Taip pat, jei atsitiko taip, jog netyčia egzaminuojamasis nuvažiavo ne į tą pusę, labai svarbu neišsigąsti, nepasimesti bei toliau laikytis KET. Egzaminas vyksta toliau ir tai tikrai nereiškia, kad jis yra neišlaikytas“, – priminė žinovė.