Didžiosios Britanijos konsorciumo „UKH2Mobility“, kuriam priklauso „Daimler“, „Toyota“, „Hyundai“ ir „Nissan“, ekspertai prognozuoja jau artimiausiu metu gerokai padidėsiančią vandeniliu varomo transporto paklausą. Jie tikina, jog Didžiojoje Britanijoje jau 2020-aisiais per metus bus parduota dešimt tūkstančių vandenilinių automobilių, 2025-aisiais – jau šimtas tūkstančių, o 2030-aisiais Didžiosios Britanijos keliais važinės daugiau nei pusantro milijono vandeniliu varomų transporto priemonių.
Pasak konsorciumo ekspertų, bandymai diegti elektromobilius pasmerkti nesėkmei.
Priminsime, jog vandenilio kuro elementus naudojantys automobiliai jau gaminami serijiniu būdu, tačiau kol kas labai mažais kiekiais. Pavyzdžiui, „Honda“ iškėlė uždavinį parduoti pasaulyje 200 automobilių „FCX Clarity“, kuriuos gamina jau nuo 2008-ųjų.
Europos sostinėse važinėja ir po vieną kitą vandeniliu varomą autobusą.
Vandenilinio autobuso prototipas Didžiojoje Britanijoje sukurtas 2003-iaisiais. Tuomet pagaminti keturi vandenilio kuro elementais varomi autobusai. Tačiau keleivius vandeniliniai autobusai Londone pradėjo vežti tik 2010-aisiais.
Madride vandeniliu varomi autobusai pasirodė jau 2003-iaisiais. Greitai Ispanijos sostinės pavyzdžiu pasekė Hamburgas, Pertas ir Reikjavikas. 2006-aisiais keturiolika autobusų pasirodė Berlyno gatvėse (iki 2016-ųjų jų turėtų padaugėti iki keturiasdešimties). Daugiausia vandenilį naudojančių autobusų galima sutikti Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur Kalifornijos valstijoje jau veikia 30 vandenilio pripildymo stočių.
Šviesią vandeniliu varomų automobilių ateitį Didžiosios Britanijos specialistai piešia pirmiausia dėl to, jog šie degalai pinga: viliamasi, jog netrukus jų kaina susilygins su dyzelino. Be to, daugėja vandenilio pildymo stočių. Didžiosios Britanijos valdžia ketina per artimiausius dešimtį metų investuoti apie 400 milijonų svarų sterlingų ekologiško transporto plėtrai.
Pagrindinis vandenilio kuro privalumas yra tas, jog jis gaunamas iš atsinaujinančių energijos šaltinių.