Pirmajai grupei priskiriami iki 1980 m. gamybos išsaugoti arba atstatyti, išlaikant autentišką išvaizdą bei konstrukciją, nenaudojami kasdieninėms kelionėms automobiliai ir motociklai, kurie gali būti vertinami kaip techninis ar kultūrinis paveldas. „Youngtimer“ klasei priskiriama iki 1990 m pagaminta originali automobilinė technika.
Kam bent kartą teko dalyvauti šio organizatoriaus raliuose, žino jų išskirtinumą iš daugelio panašių, su kaskart dalyvių vis laukiančiais naujais netikėtumais, žaviais atradimais, tapusiais nemenka tokių renginių traukos dalimi.
„Per daugiau nei dešimtmetį istoriniai automobiliai jau riedėjo visų šalies regionų keliais, todėl šįkart mūsų žvilgsnis nukrypo į vidurio Lietuvą, – sako „Saugaus rato“ vadovas ir istorinių automobilių ralių iniciatorius Valdas Juozas Vilūnas. – Rengiamas „Vilduja istorinių automobilių ralis Prezidento Antano Smetonos keliais“ ne tik akcentuoja renginio partnerį - gamtinių dujų įrangą gaminančią ir ją prižiūrinčią bendrovę, bet ir nusako ralio maršrutą, kurį mėgo Užulėnyje gimęs Prezidentas A. Smetona ir kurio gimimo 150-ąsias metines minėsime 2024-aisias“.
Istorinių automobilių ralis startuos rugsėjo 10-osios rytą Molėtų rajono Balninkų miestelyje prie stiklo muziejaus ir paveikslų galerijos „Kaimynystės namai“.
Kodėl pasirinktas būtent šis, dar 1338 m. rašytiniuose šaltiniuose pirmąsyk paminėtas miestelis, kuriam XVI a. antroje pusėje Žygimantas Augustas suteikė miesto teises ir herbą?
„Ne vien dėl istorinės praeities, o dėl dabar nė 300 gyventojų neturinčio miestelio itin aktyvios ir geranoriškos bendruomenės, - sako V. J. Vilūnas. – Kai rinkome trasą šiam raliui, dalis Balninkų bendruomenės, kaip įprasta tokiais atvejais, klausinėjo ne kas čia bus, o kuo galime padėti?“
Renginio organizatorius maloniai nustebino tvarkingai nušienautos miestelio pakelės ir rūpestingai prižiūrimos viešosios erdvės – toks didelis kontrastas žolėse paskendusiai sostinei.
Tačiau ralio dalyviams neteks ilgai grožėtis Balninkais. Iškart po starto jie pasuks Anykščių link, kur lauks speciali rungtis. Naujas užduotis teks spręsti Kavarske, o Ukmergėje istorinės technikos mylėtojų lauks išsamesnė pažintis su rajono piliakalniais ir specialios užduotys kraštotyros muziejuje.
Kuo arčiau Prezidento A. Smetonos gimtinės – tuo įdomiau. Taujėnų dvare rengiama speciali fotosesija, o Užulėnyje – smetoniški pietūs pagal to meto Prezidento pamėgtą valgiaraštį.
Po pietų per Ramygalą, Krekenavą, Upytę ir Gustonis, dalyvaudami specialiose rungtyse ir spręsdami jiems skirtas užduotis, ralio dalyviai artės Aukštaitijos sostinės Panevėžio link, kur lauks visos 200 km ilgio trasos finišas.
Čia istorinių automobilių mylėtojai įsilies į tą dieną 519-ąsias įkūrimo metines švenčiančių panevėžiečių eiseną, kurios dalyviai irgi neabejingi automobilių klasikai.
Dar viena naujovė - ralio dalyviai naudosis GPS Fleet Complete sistemomis, leidžiančiomis varžybų organizatoriams bei teisėjams ne tik žinoti kur konkrečiu metu yra ralio dalyviai, bet ir matyti, kiek laiko jie sugaišo atlikdami paskirtas užduotis bei skatinti juos vairuoti saugiai ir efektyviai.
Kas ir su kokiais automobiliais dalyvaus šiame ralyje, likus kiek mažiau nei mėnesiui iki renginio, dar nelengva atsakyti.
Organizatoriai pagal ankstesnių ralių praktiką ir šįkart pirmenybę teiks skirtingų markių, skirtingų gamintojų automobiliams, kad jų būtų kuo įvairesnių, tačiau stengsis apsiriboti 30-35 ekipažais, kad renginys nevirstų jomarku, o gera jo organizacija patiktų ir paliktų įspūdį dalyviams.
„Vilduja istorinių automobilių ralyje Prezidento Antano Smetonos keliais“ tikrai riedės ir vienas šiemetinio Monte Karlo ralio dalyvių, jo pažiba tapęs autentiškas, šiandien agresoriaus mindomoje Zaporižėje 1968 m. pagamintas ZAZ 965, kurį vairuos Tadas Vitkevičius su Feliksu Krivickij, metais jaunesnis, daugelyje šalių gražiausio modelio titulą pelnęs Andriaus Dementavičiaus ir Andriaus Grigo „Volvo p 1800“, šiauliečio Donato Devenio vairuojamas ir retai matomas net istorinių automobilių raliuose „Ferrari Mondial T“ ir kiti žvilgsnį traukiantys automobiliai.
Ralio dalyviai džiaugsis ne tik vienas kito draugija ar gėrėsis naujam gyvenimui prikeltais istoriniais automobiliais, bet ir varžysis.
Todėl, kaip ir kiekviename ralyje, teisėjai išaiškins nugalėtojus ir prizininkus, kurie kartu su gerais įspūdžiais išsiveš ir solidų prizą – naujitelaičių „Goodyear“ padangų komplektą, specialių „Liqui Molly“ alyvų, geriausiai tinkančių būtent istorinės technikos motorams, rinkinius ir kitus specialiuosius prizus.