Ir užduotį bevaikštant tarp dviejų renginio zonų, besižvalgant po automobilių modelius po Šiaulių arenos stogu ir greta jos, įgyvendinti pavyko. TOP16 apdovanojimai iškeliavo ne tik į įvairius Lietuvos miestus, bet netgi į Estiją.

„Viešoje erdvėje nėra blogų atsiliepimų, o emocijos tokios, lyg būčiau penktą klasę pabaigęs, – sako vienas renginio organizatorių Egidijus Levedauskas, prisipažinęs, kad jį džiugino ne tik paroda, bet ir renginio partnerių zona, kurioje žvalgantis atrodė, lyg būtumei didelėje automobilių rinkai skirtai parodoje. – Kai visi pamatė, kokios renginio erdvės, kad viskas po stogu, buvo labai nustebę.“

Jis skaičiuoja, kad renginio nepasiekė vos 7 dalyviai iš atrinktų, tad, sako E. Levedauskas, vėliau einant per parodą ir žvalgantis į automobilius buvo smagu matyti modelius, kurie į gatves išvažiuoja labai retai.

„Pavyzdžiui, atvažiavo vienas žmogus su itin retu „Bentley“. Tokių pasauly yra tik 300, iš kurių didžioji dauguma balti. Tik 20 yra kitų spalvų. Europos keliais važinėjasi 8 tokie modeliai, o vieno kaina prasideda nuo 300 tūkst. eurų“ – pasakoja E. Levedauskas ir priduria, kad įspūdį paliko ir dalyvis iš Estijos, į Šiaulius atsivežęs išpuoselėtą antros kartos „Volkswagen Golf G60 Rallye“.

E. Levedauskas neslepia, kad vasara jam prasidėjo tik dabar, tačiau ilgai ilsėtis sau neleis: mintyse sukasi idėjos kitam renginiui.

„Kitų metų vizija jau yra, kai tik susidėlios visos kortos – paskelbsime viešai“, – žada jis.

Modifikuoti automobiliai / GUNDAN nuotr.

Automobilis pirmiausia sau

Tarp patekusių į geriausiųjų TOP16 – šokolado rudumo Indrės Zabielaitės „Mini Cooper“. Lietuvoje modifikuotų „Mini“ nėra lengva atrasti, tad stebėtis, kad „Febi Auto Šiauliai 2022“ komisija pastebėjo automobilį, matyt, neverta.

Su savo „Mini Cooper“ I. Zabielaitė važinėjasi jau porą metų ir per tą laiką, sako, iššūkių netrūko. Bene sunkiausia buvo automobilį „pritempti“ prie vadinamojo „Stance“ stiliaus – kaip reikalas sužeminti važiuoklę, išstumti ratus plačiau į šalis – , mat, pasakoja ji, modelis nėra tam skirtas.

„Tikrai reikėjo įdėti pastangų, kad būtų pasiektas toks stovis, koks yra dabar“, – išduoda pašnekovė.

Ir nors „miniukas“ akį traukia, Šiauliuose jo savininkei skirtas apdovanojimas – pirmasis. Kaip pasakoja pati I. Zabielaitė, „Mini“ ji modifikuoja dėl savęs, ne tam, kad įvertintų kiti, tad pirmiausia savęs itin nespaudžia ir visus darbus daro atsižvelgdama į tam liekantį laiką ir finansus.

„O ir į renginius nevažiuoju šluoti apdovanojimų: keliauju pasisemti idėjų, pasižiūrėti kitų automobilių. Bet kai kažkas pastebi, tikrai labai smagu“, – atvirauja ji, prisipažindama, kad „Febi Auto Šiauliai 2022“ renginyje nesitikėjo net patekti į parodos zoną po stogu, o juo labiau – sužinoti, kad jos automobilis išrinktas į parodos geriausiųjų TOP16.

Pasinaudoja darbinėmis žiniomis

Ne vienas, sekantis merginą socialiniuose tinkluose, su pavydu žvelgia, kai ši pasidalina vaizdais, kuriuose – trimačiu spausdintuvu išspausdintos „Mini“ reikalingos dalys ar aksesuarai. Taip I. Zabielaitė elgiasi, kai susiduria su sunkumais gaudama vieną ar kitą norimą detalę.

„Tikrai nėra taip, kad stengčiausi ieškoti tik originalių dalių ar priedų, elgiuosi pagal situaciją, pasižiūriu įvairių variantų, ir originalių gamintojo, ir atsarginių kitų gamintojų. Bet nėra lengva viską gauti, būna sunkumų, tada ir kyla mintys, kad gal lengviau būtų išsispausdinti tai, ko reikia“, – šypsosi ji.

Kadangi I. Zabielaitė dirba įmonėje, susijusioje su trimačiu spausdinimu, sako, net su kolegomis juokauja, kad prireikus kažkurio daikto matmenų, lengviau ne pasimatuoti jį pasiėmus liniuotę, bet nuskaityti objekto vaizdą specialia įranga.

„Išspausdintų dalių ant „Mini“ yra nemažai, pradedant telefono laikikliu ar akinių dėklu, baigiant angomis orui buferyje, sumodeliuotu difuzoriumi ir panašiai“, – pasakoja pašnekovė ir prisipažįsta, kad sekėjai, pamatę tokias galimybes, neretai prašo jos pagaminti kažką ir jų automobiliams.

Modifikuoti automobiliai / GUNDAN nuotr.

3D naudoja ir profesionalai

Įdomu tai, kad I. Zabielaitės naudojami trimačiai skaitytuvai ir spausdintuvai išties pasitelkiami ir tuomet, kai prisireikia kurti atsargines automobilio dalis.

Kaip pasakoja „Febi Bilstein“ atstovai, kuriant atsargines dalis, prilygstančias originalioms, automobilių gamintojų detalės pasitelkiamos kaip kokybės standartas. Automobilių gamintojo detalė nuskenuojama lazeriniais trimačiais skaitytuvais, tuomet nuskaityto komponento informacija konvertuojama į brėžinį.

Kad būtų užtikrinta kokybė, pirmiausia pagaminama keli šimtai vienetų naujo komponento, kuris bandomas, tikrinama, ar gaminys nenukrypsta nuo originalaus objekto. Patvirtinus, kad kokybė tinkama, seka ir masinė gamyba.

Dėmesį patraukia smulkmenos

Geriausiųjų TOP16 apdovanojimą nuskynė ir ne viename renginyje šiemet sužibėjęs vilnietis Andžej Kuldoš, su pirmosios kartos „Lexus LS“. Ir „Febi Auto Šiauliai 2022“ toli gražu ne pirmas renginys, iš kurio vyras grįžta su apdovanojimais, skirtais jam už kruopštų darbą ir išpuoselėtą automobilį.

„Sunku pasakyti, kas konkrečiai patraukia komisiją. Greičiausiai įvairios smulkmenos išorėje, salone, paskutiniu metu ir galiniai žibintai, pagaminti iš LED šviesos diodų, traukia, nes neatsiranda žmogaus, kuris eidamas pro šalį nesustotų, nepasižiūrėtų, nenusifotografuotų ar nenufilmuotų“, – pasakoja jis, svarstydamas, kad dėmesio pritraukia ir tai, kad automobilis ganėtinai retas – tokių Lietuvoje yra, tačiau tikrai ne parodose.

Modifikuoti automobiliai / GUNDAN nuotr.

Kas padeda puoselėti automobilių kultūrą

Konstruodamas ir tobulindamas savo „Lexus LS“, A. Kuldoš dalių automobiliui ieško visame pasaulyje. Pavyzdžiui, kėbulo išorei skirtų detalių galima surasti ir Lietuvoje, ir Lenkijoje, bet, sako jis, jų būklė neretai prasta.

„Turiu ir Lietuvoje, ir Lenkijoje kelis žmones, kurie ardo tokius modelius, tai galiu iš jų gauti reikalingų dalių ir dar ganėtinai draugiška kaina, o kai ką net ir dovanų. O štai kalbant apie pakabą tikrai nesistengiu čia sumontuoti vien „Lexus“ gamyklinių dalių – jų ir nerasi, daug ko paprasčiausiai nebegamina“, – pasakoja vyras.

Tais atvejais, kai atrasti to, kas reikalinga, gamintojo kataloge neįmanoma, A. Kuldoš ieško alternatyvų, tačiau kartais tenka griebtis ir restauravimo. Pavyzdžiui, lankstai, liaudyje dar vadinami „šarnyrais“, privalo būti restauruojami, kadangi, sako pašnekovas, tokių nebeįmanoma niekur rasti ir gauti.

Anot jo, tai, kad tokie gamintojai, kaip „Febi Bilstein“, savo detalių kataloguose vis dar turi gaminių, skirtų senesniems modeliams, kaip reikalas palengvina automobilių kultūros entuziastų gyvenimą, mat neberandant originalių dalių ar jų gamybai nutrūkus, mėgiamo automobilio nereikia atsisakyti – alternatyvų visuomet įmanoma rasti.

„Yra dalys, kurias reikėtų pirkti tik iš automobilių gamintojų, nes alternatyvų joms tiesiog nėra, tačiau yra dalys, kurias galima ramiai pirkti iš kitų gamintojų ir jos laikys amžinai“, – tikina automobilininkas.

Visas TOP16 sąrašas

„Febi Auto Šiauliai 2022“ į geriausiųjų TOP16 pateko šie modeliai:

  • Pirmos kartos „Volkswagen Golf“
  • „Volkswagen Kaefer“
  • „Volkswagen Westfalia T3“
  • BMW E46
  • Antros kartos „Volkswagen Golf G60 Rallye“
  • BMW F30
  • „Audi 80“ (B1)
  • Subaru Forester
  • „Lexus LS“
  • „Mini Cooper“
  • Šeštos kartos „Volkswagen Golf“
  • Volkswagen Caddy
  • „Volkswagen EOS“
  • Antros kartos „Volkswagen Golf“
  • BMW E36
  • BMW E28
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją