Sostinės centre surengtoje spaudos konferencijoje Tony Burrows „Oracle Red Bull Racing“ istorinės komandos vadovas teigė, kad prieš 12 metų surengtame „Showrun“ jie kartu su komanda ypač smagiai praleido laiką, todėl nusprendė jį pakartoti šiais metais.
Tiesa, šiemet Vilniaus Konstitucijos prospekte lėks 2011 metais pagamintas F1 automobilis, kuriuo Sebastianas Vettelis tais pačiais 2011 metais tapo Pasaulio čempionato nugalėtoju.
„Tai pergalę atvežęs automobilis, su kuriuo darbar „Red Bull“ keliaujame po pasaulį ir rengiame pasirodymus „Formulės 1“ gerbėjams. Šis automobilis jau yra važiavęs 45 šalyse. Šie šou man yra didelis malonumas, nes vairuoti tokį automobilį yra kažkas nepaprasto“, – spaudos konferencijos metu kalbėjo P. Friesacheris.
T. Burrows teigė, kad Vilniaus gatvėmis lėksianti formulė skiriasi nuo tos, kuri varžosi F1 trasose, mat šioji turi 2.4 litrų V8 variklį, o lenktynėse naudojama formulė turinti 1.6 litrų hibridinį variklį. Tai, anot istorinės komandos vadovo, yra pagrindinis skirtumas tarp šių automobilių.
Paklaustas, ar pasirodymui yra svarbus geras oras, lenktynininkas teigė, kad tai svarbiau yra žiūrovams, mat daug maloniau renginį stebėti tuomet, kai šviečia saulė, o ne tuomet, kai tenka slėptis nuo lietaus.
Pats Austrijos lenktynininkas P. Friesacheris „Formulėje 1“ lenktyniauja nuo 2005 metų.
Karjera prasidėjo kartingų trasoje
Tokiuose parodomuosiuose važiavimuose „Red Bull“ pilotas dalyvauja nuo 2014-ųjų, bet prisipažįsta, kad kiekvienas kartas – ypatingas: „Šiuose važiavimuose nėra monotonijos, nes kas kartą skiriasi trasos danga, oro sąlygos, todėl kiekvienas pasirodymas man sukelia daug džiaugsmo“, – įspūdžiais dalijasi P. Friesacheris.
Austrų sportininkas neslepia, kad noras tapti lenktynininku kilo išbandžius populiarią transporto priemonę: „Kaip ir daugelis šio sporto atstovų, savo karjerą pradėjau kartingų trasoje, būdamas vos dešimties. Manau, kad susidomėjimą šia sporto šaka sužadino ir mano tėtis. Būdamas visai mažas Austrijoje, savo gimtojoje šalyje, pradėjau treniruotis važiuodamas kartingais, o šiuo metu automobilių lenktynių sporte skaičiuoju jau 32-jus metus“, – apie savo karjeros kelią pasakoja lenktynininkas.
P. Friesacherio dienotvarkė itin įtempta – tenka daug treniruotis su skirtingais lenktyniniais automobiliais, keliauti po visą pasaulį ir atlikti kvapą gniaužiančius pasirodymus didžiausioms publikoms. Tačiau grįžęs namo lenktyninkas džiaugiasi įsėdęs ir į įprastą automobilį: „Kai kas dieną skrieji itin dideliu greičiu, lėtas važiavimas namo, gerbiant eismo taisykles, man teikia daug laimės“, – prisipažįsta P. Friesacheris.
Prie išskirtinio bolido darbuosis didelė profesionalų komanda
Šiam renginiui „RB7“ sportinis bolidas buvo parinktas neatsitiktinai. 2011 metais su vokiečiu pilotu Sebastianu Vetteliu debiutavęs modelis pasižymi 2,4 litrų V8 varikliu, o tai, pasak „Oracle Red Bull Racing“ istorinės komandos vadovo Tony Burrowso, abejingų nepaliks: „Šis lenktyninis variklis važiuoja garsiai ir galingai, juo manevruoti itin paprasta, o tai suteikia galimybę sukurti įspūdingą reginį žiūrovams“.
Prie bolido renginio dieną darbuosis 11 žmonių techninė komanda, o paruošti formulę renginiui užtruks apie tris valandas.
„Šio demonstracinio važiavimo pagrindinis tikslas – suteikti žiūrovams galimybę pamatyti ir išgirsti formulę iš arti. Važiavimo metu sukeliamos kelio vibracijos, nuo greičio svylančių padangų kvapas ir neįtikėtinas greitis sukuria nepakartojamą reginį miesto gatvėse“, –pasakoja T. Burrowsas.
Visgi iš Jungtinės Karalystės atvykusi techninė komanda lietuviškų orų nebijo: „Žinoma, tikimės, kad oras bus palankus ir susirinkusių žiūrovų patirčiai, ir pasirodymui, bet net jeigu ir lis, renginys vis tiek įvyks ir, pažadu, jis bus puikus“, – sako T. Burrowsas.