„Toyota“ kadaise pardavimui pagamino tik 337 tokius automobilius. Keletas prototipų buvo panaudoti bandymams, o vienas kabrioletas netgi suvaidino filme apie Jamesą Bondą. Šiaip „Toyota 2000GT“ neturėjo kabrioleto versijos – ji buvo sukurta specialiai filmui.
„Toyota 2000GT“ automobilis buvo išties ypatingas. Kaip teigia gamintojas, jame susipynė naujausios japonų automobilių technologijos. Pavyzdžiui, po 2000GT kapotu plakė 2,0 litrų šešių cilindrų DOHC širdis, automobilis turėjo keturis diskinius stabdžius, radialines padangas, magnio lydinio ratlankius, paslepiamus priekininius žibintus.
„Toyota 2000GT“ laimėjo ne vienas lenktynes ir pasiekė ne vieną rekordą. Vienas iš tų rekordų – per 72 valandas 2000GT įveikė 15000 kilometrų. Maksimalus automobilio greitis siekė 220 km/val. – dabar tai neatrodo daug, bet tais laikais pagal šį rodiklį „Toyota 2000GT“ nebuvo lėtesnis už konkurentus iš Europos.
„Toyota“ kadaise pardavimui pagamino tik 337 tokius automobilius. Keletas prototipų buvo panaudoti bandymams, o vienas kabrioletas netgi suvaidino filme apie Jamesą Bondą. Šiaip „Toyota 2000GT“ neturėjo kabrioleto versijos – ji buvo sukurta specialiai filmui.
Tiesa, kažin, ar masinės gamybos automobilius iš tikrųjų galime lyginti su „Toyota 2000GT“. Japonai pardavė tik 337 tokių automobilius. Iki šių dienų išliko tikrai ne visi. O tie, kurie išliko, gatvėmis dažnai tikrai nevažinėja. Prieš porą metų toks automobilis aukcione buvo parduotas už 665 tūkstančius dolerių.
Automobilio vertė yra tik viena iš priežasčių, kodėl savininkai vengia naudoti savo 2000GT. Kita priežastis – susidėvėjimas. Iš kur gauti atsarginių detalių? Jas teks gaminti arba ilgai ieškoti tarptautinėse rinkose. „Toyota“, kuri stengiasi sekti išlikusių istorinių automobilių judėjimą, išgirdo 2000GT savininkų norus – jau šią vasarą vėl bus galima įsigyti naujų originalių detalių 2000GT automobiliams.
„Toyota 2000GT“ savininkai detales savo automobiliams galės užsisakyti TGR puslapyje arba gamintojo atstovybėse. Jos bus gaminamos ribotai, registruojant kiekvieną pirkimą ir automobilį, kuriam detalės bus skirtos. Taip „Toyota“ tikisi išvengti perpardavinėtojų. Šis pranešimas nėra pirmasis toks „Toyota“ bandymas paskatinti klasikinių markės automobilių naudojimą – pernai paskelbta, kad atnaujinama ir A70 bei A80 „Supra“ detalių gamyba.
Daugelis tokių klasikinių automobilių nėra vairuojami. Turtingi žmonės juos perka kaip investicijas ar meno kūrinius. Tačiau toks „Toyota“ žingsnis bent jau palengvins dalią tiems 2000GT savininkams, kurie nori naudoti savo automobilius. Kita vertus, tai taip pat padės restauruojant šiuos automobilius pardavimui.
Detales klasikiniams automobiliams gamina ne tik „Toyota“. Tiesą sakant, tai net nėra tokia reta praktika. Tačiau 2000GT yra labai retas automobilis, kurio naudojimas anksčiau būtų sukėlęs didelį galvos skausmą savininkams. Net menkiausio gedimo taisymas galėjo trukti mėnesių mėnesius, nes reikėdavo gaminti detales. Todėl toks „Toyota“ žingsnis yra sveikintinas, net jei jis pradžiugins tik gal porą šimtų automobilių kolekcininkų. Sveikintina ir tai, kad gamintojas aktyviai vengs perpardavinėtojų.