Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tai yra ilgiausias automobiliams skirtas maratonas Lietuvoje – jo ilgis apie 2000 km. Jame varžosi daug sportininkų, tačiau atskira „Tourism“ pavadinta įskaita skirta mėgėjams. Norint čia dalyvauti, užtenka turėti keturiais ratais varomą visureigį bei pasiryžti ilgam nuotykiui. Tuo pačiu – rasti tą nuotykį kartu norinčią patirti kompaniją.

Pagrindas – orientacija

„Tourism“ įskaitos pagrindas – orientacija. Čia nereikia varžytis dėl kiekvienos sekundės – būtina nuvykti iš vieno objekto į kitą per tam tikrą nustatytą laiką ir važiuoti organizatorių nurodytu maršrutu – pačiu Lietuvos pasieniu. Ko jau ko, bet sienos ribas žyminčių stulpelių bei pasieniečių visureigių teks matyti nemažai.

Maratonas prasidės birželio 27 d. vakare Druskininkuose. Čia visiems dalyviams reikės atlikti formalumus – atlikti administracinę (pateikti automobilio, ekipažo narių dokumentus) bei techninę (specialistai įvertins automobilio techninę būklę, ar jis tinkamas kelionei) komisijas. Tuo pačiu išklausyti organizatorių pasakojimą apie laukiančius iššūkius.

Birželio 28 d. ryte laukia startas: iš Druskininkų turizmo įskaitos dalyviai turės įveikti 260 km atstumą ir atsidurti Smalininkuose. Jų laukia kelionė pasienio su Baltarusija, Lenkija bei Rusija ruožais: ties įspūdingu Maros upeliu, Vištyčio ežero pakrantėmis ir kitais keliais. Po to lauks 376 km pervažiavimas iki Mažeikių rajone esančio Ašvos malūno, iš ten – 419 km iki Zarasų. Kiekvienoje sustojimo vietoje bus galima kelias valandas atsipūsti, pavalgyti ir pasidalinti įspūdžiais su kitais maratono dalyviais.

Po Zarasų ekipažai judės iki Sariuose įrengtos stovyklavietės – pasieniu su Baltarusija teks įveikti 250 km. Tada – 229 km ruožas iki Šalčininkų, o iš ten – 187 km iki finišo Druskininkuose.

Visam maratonui, įskaitant poilsį, skiriama 60 valandų.

Teko važiuoti ir naktį

Turizmo įskaitos dalyviai prisimena, jog maratone 60 valandų ištirpsta labai greitai. Jos dalyviai turi įveikti apie 1 700 km distanciją, tačiau asfaltuotų kelių joje labai nedaug – tik nuo Klaipėdos iki Latvijos pasienio. Žvyrkelių, kuriuose drąsu važiuoti leistinu 70 km/val. greičiu, taip pat nebus daug – kelios atkarpos ties ganėtinai urbanizuotu Latvijos pasieniu, kur galima pamatyti daug kaimų ir pavienių sodybų.

"4x4 perimetras"

Tačiau likusiose kelionės dalyse teks važiuoti vingiuotais miškų keliais, kurių civilizacija dar neaplankė. Todėl laiko 187 km kelionėje iš Šalčininkų į Druskininkus gali būti sugaišta panašiai kaip įveikiant 419 km nuo Ašvos malūno iki Zarasų.

„4x4 Perimetro“ turizmo įskaitoje dalyvavau dukart – nėra taip, kad vieną kartą apvažiuoji aplink Lietuvą, pasidedi varnelę ir to užtenka. Kiekvieną kartą nuotykis čia kitoks ir vis įdomesnis – pamatai daug atokių sodybų, laukinių žvėrių, pasilabini su pasieniečiais“, – prisimena 2012 (su „Nissan X-Trail“) ir 2016 m. (su „Nissan Navara“) maratoną įveikęs fotografas iš Klaipėdos Algirdas Venskus.

Jį žavi renginio įvairovė, mat keičiasi ne tik kraštovaizdis, bet ir įveikiamų etapų laikas – paprastai maratone būna bent vienas orientacinis etapas, kuriame startuoti reikia tamsiu paros metu.

„Startuojant naktį, itin svarbūs yra automobilio žibintai – geriausia, kai jie „Xenon“ tipo arba LED, kaip mūsų naudotoje „Nissan Navara“. Labai svarbūs yra šturmano navigaciniai sugebėjimai, nes naktį orientuotis daug sunkiau. Naktį didesnė tikimybė kelyje sutikti stirną ar kitą žvėrį, tad labai svarbu – būti atidžiam“, – teigia A. Venskus.

Kaip didžiausią įspūdį palikusį dalyką fotografas išskiria sunkiai pasiekiamose vietose esančius namus.

„Būna, kad važiuoji 30 kilometrų mišku, kur nei gyvos dvasios ir pamatai priešais gyvenamą namą. Viduryje niekur. Tokių namų matėme daug ir kiekvienas nustebindavo – kaip žmonės į juos atvažiuoja, jeigu mes net su pikapu vos judame?“ – stebisi klaipėdietis.

Didžiausias iššūkis – poilsis

2017 m. maratone pirmą kartą startavusios „Stihl“ komandos narys Kęstutis Juškevičius teigė, kad didžiausias iššūkis buvo poilsio trūkumas. Nors įskaita ir vadinasi „Tourism“, gaišti laiko fotosesijoms ir poilsiui nereikėtų.

"4x4 perimetras"

„Kai važiuoji pirmą kartą ir nežinai ko tikėtis, tai visas važiavimas yra didelis iššūkis. Galvojome, kad čia ramiai pasivažinėsime, pasidairysime, tačiau gavome 3 paras beveik be miego“, – prisiminęs juokėsi K. Juškevičius.

2017 m. maratone, kuomet „Stihl“ ekipažas dalyvavo pirmą kartą, beveik visas maratono dienas lijo, buvo šlapia ir kai kurios vietos – sunkiai įveikiamos. Todėl K. Juškevičius pataria planuojantiems dalyvauti „4x4 Perimetre“ investuoti bent į bekelei skirtas padangas.

„Mūsų „Nissan Navara“ pernai buvo visiškai standartinis, tik padangos kitos užmontuotos ir apsaugas dugnui uždėjome. To pilnai pakanka norint įveikti visą maršrutą. Daug dar priklauso nuo aplinkos sąlygų: pernai metais dėl lietaus kai kurias vietas buvo pravažiuoti sunku. Šiemet dalyvavome pirmame Lietuvos „rally-raid“ čempionato etape gegužę, kuomet buvo sausa – tai ten ir su standartinėmis padangomis būtume pravažiavę“, – pasakojo bekelės varžybų virusu užsikrėtęs vyras, besiruošiantis 2018 m. „4x4 Perimetrui“.

„Stihl“ komanda užsikrėtė bekelės virusu ir šiemet prie investicijų į padangas ir dugno apsaugas pridėjo papildomą apšvietimą bei pakabos detales. Automobilis kelias naktis praleis „Hardman“ dirbtuvėse, kur jam bus sumontuota papildoma „Lazer LED“ apšvietimo sistema, padėsianti naviguoti naktį, ir bekelės pasaulyje pripažinti „Old Man Emu“ amortizatoriai bei spyruoklės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją