Mokslininkai iš Masačusetso technologijų instituto, Šveicarijos technologijų instituto ir Italijos nacionalinės tyrimų tarybos kovo mėnesį žurnale „Plos One“ paskelbė vieną studiją, kurioje tvirtina, kad konkrečiu pravažiavimo laiku paremtos sankryžos galėtų pakeisti šviesoforus, kai autonomiški automobiliai taps realybe, rašo svetainė attn.com.
„Ši idėja yra paremta scenarijumi, kad užuot stoję prie raudonų šviesoforų signalų, daugybę jutiklių turintys automobiliai važiuos per sankryžas palaikydami tarpusavio ryšį ir išlaikydami saugų atstumą, - Masačusetso technologijų universiteto (MTU) „Senseable City Lab“ svetainėje rašo mokslininkai. – Toks konkrečiu važiavimo laiku paremtų sankryžų požiūris yra lankstus ir gali būti pritaikytas pėsčiųjų bei dviratininkų eismą derinant su automobilių srautais“.
MTU „Senseable City Lab“ direktorius Carlo Ratti leidiniui „Curbed“ teigė, kad nustatyto pravažiavimo laiko sistema funkcionuotų efektyviai, nes „automobiliai prie sankryžos atvažiuotų tiksliai tada, kai jiems būtų paskirtas konkretus laikas“.
„Labai svarbu, kad pradėtume analizuoti autonomiškai važinėjančių automobilių poveikį miestui kiek įmanoma greičiau“, - teigė C. Ratti.
Panaikinus šviesoforus, kurie – kokia ironija - buvo sugalvoti prieš 150 metų, kad reguliuotų žirgų traukiamų karietų eismą, dvigubai išaugtų eismo efektyvumas, sumažėtų degalų sąnaudos ir įtampa gatvėse.