Lietuvoje viskas dar labiau bado akis ir viso labo verčia spėlioti, kiek vunderkindų, panašių į Sebastianą Loebą ar Michaelį Schumacherį pavyktų atrasti, jei vaikai turėtų progą bent jau pabandyti jėgas trasose.
Prekybos ir pramogų centro „Ozas“ komanda, drauge su profesionalių traukos lenktynių organizatoriais iš sporto klubo „Žaibelis“ sumanė, kaip šią problemą spręsti genialiai paprastai: supažindinti vaikus su automobilių sporto abėcėle naudojant mini-elektromobiliukus. Tiksliau – sudaryti galimybę nemokamai palenktyniauti slalomo ir vaikiško „drago“ trasoje. „Tikrųjų“ traukos lenktynių, savo istoriją skaičiuojančių nuo 1940-ųjų metų, distancija yra 402,336 m – būtent toks atstumas buvo tarp vieno JAV gyvenamųjų namų kvartalo gatvių sankryžų. Mažamečių kovoms sutarta naudoti vieną iš profesionaliose varžybose naudojamos distancijos atkarpų – 60 pėdų arba 18,288 metro. Įsitikinus, kad tokią trasą įmanoma įrengti PPC „Ozas“ renginių aikštelėje, beliko suderinti programos detales ir pasirūpinti, kad žaisdami lenktynes vaikai gautų maksimaliai daug naudos. T. y. ne tik akies krašteliu dirstelėtų į profesionalaus automobilių sporto virtuvę, bet ir susipažintų su saugaus elgesio gatvėje principais bei išmoktų atskirti pavojus, kuriuos kelia elektra – būtent tokiems „degalams“ pranašaujama ateitis.
Užbėgant įvykiams už akių reikia pripažinti, kad pastaruosius du uždavinius, dėl kurių labiausiai nerimavo organizatoriai, pavyko išspręsti beveik stebuklingai sėkmingai. Lietuvos kelių policijos komisarė inspektorė Aistė Dijokaitė sugebėjo gal dešimt minučių būti traukos centru spiečiui bamblių, tik ką baigusių savo pasirodymą trasoje ar dar tik laukiančių starto. Komisarės pasirodymo „vinis“ – eksperimentas su miniatiūriniu šalmu vištos kiaušiniui (iš pusantro metro aukščio ant žemės numestas kiaušinis su dviratininko šalmą primenančia apsauga liko sveikutėlaitis, o kritęs be šalmo – ištiško) sukėlė net ir suaugusių susižavėjimo ovacijų. „Inter RAO Lietuva“ komunikacijos vadovas Juozas Ruzgys taip pat puikiai susitvarkė su mažamečių auditorija pasakodamas, kada ir kodėl elektra „kanda“, kaip elgtis žaibuojant ir t. t.
Žinoma, įdomiausia ir daugiausia emocijų sukėlusi renginio dalis vyko prasidėjus pramogų parko „X-Planet“ vardu pakrikštytoms lenktynėms. Pirmiausia 18 metrų ilgio „BMW mikro drag“ trasoje susigrūmė 20 pačių mažiausių vaikių iki 6 metukų. Visi jie važiavo poromis būtent tokiai amžiaus grupei skirtais BMW mini-elektromobiliais su 12 V varikliukais, kurių didžiausias greitis – 4 km/val. Kaip ir buvo galima tikėtis, net ir lenktyniaujant visiškai identiška technika, rezultatai gana stipriai skyrėsi, nes kai kurie mažyliai beveik visą distanciją įveikdavo žiūrėdami ne į kelią, o kur tuo metu yra varžovas. Dėl šios priežasties judėjimo trajektorija stipriai skyrėsi nuo idealios. Keletas mažųjų lenktynininkų netgi sugebėjo nugriauti laiko matavimo įrangos daviklius. Dar keletas „sportininkų“ supratę, kad pražiopsojo startą (dešimtųjų sekundės dalių tikslumu buvo matuojama reakcija į žalią starto šviesoforo signalą) ir kad greičiausiai nepavyks laimėti, ašaroti pradėjo dar pusiaukelėje į finišą.
Visa laimė, kad numatę būtent tokį galimą scenarijų, mini-drag lenktynių organizatoriai visus dalyvius apdovanojo nugalėtojo medaliais ir gražino į mažylių veidus šypsenas. Geriausiai pasirodę vaikai – penkiametis Ernestas Rainys, ketverių Simas Veršickas ir penkiametis Markas Šilkūnas dovanų gavo čempioniškas taures, BMW modeliukus, žurnalo „National Geographic Kids“ prenumeratą ir „XS Žaislų“ rinkinius. Beje, nugalėtojo ir trečiojo prizininko rezultatas skyrėsi vos 0,6 sekundės.
Tokia pat atkakli kova vyko ir slalomo rungtyje, skirtoje šiek tiek vyresniems vaikams. Varžytis klasikinio „gyvatuko“ trasoje užsiregistravo net 70 norinčiųjų. Burtų keliu buvo atrinka 10 mažylių (didesnis dalyvių skaičius būtų pavertęs renginį maratonu, pernelyg sunkiu tokio amžiaus sportininkams), kurie po nedidelio instruktažo susigrūmė dėl pagrindinio prizo – įspūdingo BMW dviračio. Susumavus trasos įveikimo laiką, reakcijos greitį ir „uždirbtas“ baudos sekundes pasirodė, kad greičiausias buvo Ernestas Krajauskas. Nuo jo vos 12 dešimtųjų sekundės dalių atsiliko šešiametis Dominykas Liepis, o trečioji vieta atiteko Ugniui Spietiniui.
Taip pat dėl „Krasta Auto“ įsteigto prizo – BMW dviračio – grūmėsi labiausiai patyrę mini-elektromobilių vairuotojai, į varžybas atsivežę savo techniką. Vadinamojoje „Mini Drag PRO“ klasėje buvo leidžiama patiems patobulinti vaikišką techniką sumontuojant didesnius akumuliatorius ar pasirūpinant geresniu ratų sukibimu. Tačiau po visų intervencijų į elektromobiliukų vidurius, jis negalėjo viršyti maksimalaus 9 km/val. greičio. Šias užduotis efektyviausiai išsprendė „broliais greituoliais“ pasivadinę Matas ir Titas Laurinavičiai. Trečiąją vietą vėl užėmė Ugnius Spietinis, sugebėjęs startuoti dviejose rungtyse.
Slalomo ir „Mini Drag PRO“ rungčių prizininkai be kitų dovanų dar gavo kvietimus iš Lietuvos kartingo akademijos: galimybę Plytinės kartodrome išmėginti profesionalius gokartus ir pasimokyti iš daugkartinio Lietuvos bei Baltijos šalių kartingo čempiono Martyno Tankevičiaus.
Itin „skanių“ dovanų gavo ir keletas savo atžalas į pirmąsias gyvenimo lenktynes atlydėjusių tėvelių. N40 vyrų autoklubas patiems geriausiems „treneriams-mechanikams“ suteikė galimybę išbandyti kovoms profesionaliame ralyje parengtą „Subaru Impreza“ bolidą.