Elektrifikacijos amžiuje pirmaujančiais tapo modeliai, kuriuose pritaikyti pažangiausi inžineriniai sprendimai. Neatsitiktinai besibaigiant 2021 metams iš visų rinkos naujienų specialistų itin dažnai imtas linksniuoti pirmasis ant specialiai elektriniam transportui skirtos „Kia“ platformos sukurtas EV6 modelis.
Elektromobilyje montuojama dviguba 400 ir 800 voltų įkrovimo sistema, užtikrinanti galimybę itin sparčiam baterijos įkrovimui. Su visiškai įkrauta 77,4 kWh talpos baterija jis gali nuvažiuoti didesnį nei 510 km atstumą – tai jam leidžia konkuruoti su brangesniais modeliais, įskaitant įmonės „Tesla“ gaminius.
Stebina ir praktiškumu
Lygių savo segmente neturinti „Kia EV6“ įkrovimo technologija atkreipė daugelio automobilių apžvalgininkų dėmesį. Žvelgiant į skaičius, nesunku suprasti, kodėl taip nutiko. Bene įspūdingiausias rodiklis – galimybė prisijungus prie pakankamą galią perduodančios viešosios stotelės papildyti energijos atsargas nuo 10 iki 80 proc. per vos 18 minučių.
Žinomas britų žurnalistas Matas Watsonas savo vaizdo apžvalgoje naująjį EV6 pavadino geriausiu pasaulyje elektromobiliu. Ekspertą sužavėjo naujos šiame modelyje diegiamos technologijos, o bene labiausiai – „Vehicle to Load“ (V2L) funkcija, leidžianti prijungti prie baterijos išorinius elektros prietaisus. Tuo galima pasinaudoti, pavyzdžiui, išvykoje prireikus pasigaminti karšto maisto.
M. Watsonas taip pat atkreipė dėmesį į navigacijos įrangą, turinčią papildytosios realybės funkciją, kurios projekcinis ekranas nuorodas pateikia tiesiai ant kelio. Labai panaši sistema diegiama naujos kartos S klasės „Mercedes-Benz“ modeliuose. Be to, naujasis Pietų Korėjos gamintojo elektromobilis gali įvažiuoti į stovėjimo vietą arba išvažiuoti iš jos vairuotojui šį procesą valdant išmaniuoju rakteliu.
Anot britų žurnalisto, kasdienėse situacijose daugelis vairuotojų taip pat įvertins EV6 montuojamame didelės raiškos ekrane pateikiamą itin aiškų kamerų perduodamą aplinkos vaizdą, o ilgose kelionėse – plačiomis reguliavimo galimybėmis išsiskiriančių priekinių sėdynių patogumą.
M. Watsonas pastebi, jog greta pažangiausių technologijų ir naujoviškų sprendimų, naujojo elektromobilio privalumai atsiskleidžia ir vertinant jo praktiškumą. Dėl didžiulės, net 2 900 mm apimančios ratų bazės ir elektrinės pavaros konstrukcijos privalumų išnaudojimo gale sėdintiems keleiviams užtikrinta itin didelė erdvė. Universalumą garantuoja ir 520 litrų talpos bagažinė.
Dinamiškas elektromobilis, kurį malonu vairuoti
„Kia EV6“ jau spėjęs išbandyti žurnalo „Keturi ratai“ bendraautoris Justas Lengvinas pritaria britų kolegai – šis modelis išties išsiskiria. Žurnalisto manymu, į aukščiausias pozicijas tarp šiuo metu rinkoje siūlomų elektromobilių šį modelį jis statytų įvertindamas sparčiojo įkrovimo technologiją, nuvažiuojamą atstumą ir jo kainą.
Lietuvį taip pat sužavėjo sportiškesnis nei daugumos segmento konkurentų dizainas, primenantis senuosius B grupės „Lancia“ ralio automobilius, ir prie išvaizdos derantis dinamiškas valdymas.
„Greta labai pažangių technologinių sprendimų – sparčiojo krovimo, „Vehicle to Load“ energijos perdavimo ir didelio įveikiamo atstumo, nustebino EV6 elgesys kelyje. Tai nemažas automobilis – tarsi padidinto mastelio hečbekas, tačiau jį vairuodamas to nejauti. Valdymas išties gana dinamiškas“, – komentuoja pašnekovas.
EV6 projektavusius inžinierius J. Lengvinas pagyrė ir už tai, kad šie sugebėjo suderinti komfortą bei sportiškumą – automobilio pakaba nėra pernelyg kieta, tačiau posūkiuose jis nesvyruoja.
Užtikrintai jis jautėsi netgi vairuodamas elektromobilį itin vingiuotais kalnų keliukais. Kildamas aukštyn virš jūros lygio, žurnalistas įsitikino, jog, kitaip nei vidaus degimo variklis, retėjant orui, elektros variklis galios nepraranda. Leidžiantis atsiskleidė ir dar vienas privalumas – nuolatos veikiant energijos regeneracijai, ne taip įkaista stabdžiai.
Keturiais ratais varomoje EV6 versijoje montuojamų dviejų elektros variklių bendra galia siekia 239 kW (325 AG), o didžiausias sukimo momentas – net 605 Nm. Tokia trauka leidžia greičiau nei per penkias sekundes įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val. Kiek vėliau debiutuos ir sportiškiausia GT versija, kurios elektros variklių pajėgumas sieks 430 kW (577 AG).
Išsaugoti charakterį – taip pat svarbu
J. Lengvinas atkreipia dėmesį, kad konkurencinėje kovoje su „Tesla“ „Kia“ pranašumas gali būti ir geresnė surinkimo kokybė. Žurnalistas pats regėjo iš gamyklos neseniai išriedėjusį „Model 3“. Jis atrodė tarsi iki galo nesurinktas po remonto: tarpai tarp salono apdailos elementų buvo nevienodi, o kai kurios detalės – netgi tinkamai nepritvirtintos.
„Automobilis tikrai atrodė nekaip, ir labai keista, kad taip jį surinko gamykloje. Įdomiausia, jog elektromobilis buvo pagamintas netgi ne JAV, o Vokietijoje. Jeigu „Tesla“ ilgesnį laiką nesusiims, net nekils klausimų, kas šioje srityje įgis pranašumą. „Kia“ konkurentus lenkia žiniomis ir patirtimi“, – konstatuoja pašnekovas.
Pasak žurnalisto, „Tesla“ yra technologijų įmonė, gaminanti automobilius, ir tai labai akivaizdžiai juntama įsėdus į bet kurį jos modelį. Amerikiečių bendrovės elektromobiliai technologijomis vis dar pranašesni, tačiau primena buityje naudojamos elektronikos prietaisus, kurie įprastai nėra kuriami tam, kad įkvėptų vartotojus.
Pereinant prie elektros variklių, pasigirdo nuogąstavimų, kad visi automobiliai taps panašūs vienas į kitą tarsi skalbyklės. „Galiu nuraminti – taip tikrai nenutiks, nes didieji gamintojai išlaiko savo identitetą, todėl, pavyzdžiui, įsitaisęs EV6, iškart jauti, jog tai „Kia“, o ne kažkurio kito prekių ženklo modelis“, – subtilų, tačiau svarbų skirtumą pabrėžia J. Lengvinas.