Davidas Husselhofas (arba tiesiog Mitchas Buchannonas iš „Gelbėtojų“), reperis Xzibit, riedlentininkas Tony Hawkas, Davidas Ghetta, Johnas Olsonas, „Cuban Brothers”, reperė Eve, TV laidos „Jackass” kolektyvas – tik kelios pavardės iš gausaus šių metų „gumballers” sąrašo. Visi jie atvyks į Rotušės aikštę, išrikiuos ten savo superautomobilius ir keliaus pietauti į restoraną, kurio meniu bus ir lietuviško kulinarinio paveldo opcija.
Nors „Gumball 3000” karavanas sykį buvo užsukęs į Vilnių – pietavo užmiesčio „Le Meridien Vilnius” viešbutyje – tai bus pirmas kartas, kai ralio dalyviai išvys Vilnių ir nuostabų jo senamiestį. Geresnės vietos pasitikti svečius, nei miesto centre esančios Rotušės aikštės, nesugalvotum.
Ralio organizatoriai ir dalyviai labai laukia vizito Vilniuje. „Fast Lap” komanda juos informavo, kad renginys su savivaldybe visiškai suderintas – tikimybė, kad Artūras Zuokas čia užsuks su tanku yra labai maža. Apie didelio atgarsio sulaukusią akciją Gedimino prospekte meras svečiams galės papasakoti gyvai.
Nuo 12 val. čia pradės rinktis pirmieji dalyviai su savo kelioniniais superautomobiliais. „Gumball 3000” sustojimas Lietuvos sostinėje truks apie tris keturias valandas. Jų metu visi iki vieno automobiliai bus išrikiuoti Rotušės aikštėje. Tik vienu metu joje bus apie 30-40 automobilių – vieni išvažiuos, kiti įvažiuos.
Ralio organizatorių vardu įspėjame, kad nuo 12 iki 15.30 val. bus ribojamas automobilių eismas sostinės Gaono ir Stiklių gatvėse – miestiečiai bus nukreipiami aplinkiniais maršrutais. Šiomis valandomis rekomenduojame kelionėms į Vilniaus senamiestį rinktis kitą kelią.
Milijonų vertas pasivažinėjimas
„Gumball 3000” ralio formatas gimė brito Maximilliono Cooperio galvoje. Ir pirmo, ir šių metų ralio idėja yra ta pati – sutraukti ryškiausias asmenybes, brangiausius automobilius savaitės pasivažinėjimui. 1999-aisiais startavusiam pirmam raliui M.Cooperis pakvietė penkias dešimtis savo draugų 3000 mylių kelionei po Europą. Šešių dienų kelionės metu jie užsuko į šešias šalis ir ten šešis kartus dalyvavo jiems skirtuose vakarėliuose. Tokios „Gumball 3000” tradicijos gyvos iki šios dienos.
Ralio superautomobiliai – įspūdingi
Paprastai „Gumball 3000” dalyviai raliui renkasi visiškai tam netinkamus automobilius. Nepatogius lenktyninius bolidus, garsiai riaumojančius superkabrioletus ir kitas ekscentriškas transporto priemones. Paprastai – brangias. Arba – dar geriau – specialiai šiai kelionei pagamintus rankų darbo superautomobilius.
Štai „Team Gallag” komanda į 2013 m. „Gumball 3000” atsivežė du neįtikėtinus automobilius. Visų pirma, Betmeno pasaulio gelbėjimo misijose naudotą „Batman Tumbler”. Visų antra, rankų darbo galingą ir fantastiškai gražų „TG1” sportinį automobilį.
Dar keletas automobilių markių iš šių metų „Gumball 3000” ralio: „Ferrari 599” ar legendinė „Testarosa”, „Lamborghini Aventador” ir „Murcielago”, „Koenigsegg CCXR”, Le Mano bolidą primenantis „Audi” superautomobilis ir t.t. ir pan.
Savaime suprantama, kad kažkas ralyje turi vežti „paprasto” automobilio etiketę. 2013-ųjų „Gumball 3000” ją veš tokie automobiliai, kaip „Bentley Continental GT”, „Fiat 500 Abarth” ar „Range Rover Sport”. Bus ir originalus „Volkswagen Kaefer”.
2013-ųjų startas Kopenhagoje
Šių metų ralis startavo gegužės 18 d. šeštadienį Danijos sostinėje Kopenhagoje. Per Švediją, Suomiją, Rusiją, Baltijos šalis, Lenkiją, Vokietiją ir Prancūziją dalyviai vyks į Monaką, kur gegužės 24 d. finišo proga stebės legendines „Formulės-1” lenktynes. Bet tai tik simbolinis šio ralio tikslas, nes ne tikslas, o pati kelionė yra svarbiausias ralio elementas.
Kopenhagoje surengtas starto vakarėlis, o ankstyvą rytą po jo – oficialus varžybų startas. Beje, į pirmą starto poziciją stojo daugiausiai pinigų labdarai surinkęs ekipažas. Dar viena graži ralio tradicija. Šiais metais iki maratono starto buvo surinkta 300 tūkst. litų suma, kuri per „Gumball 3000 Foundation” labdaringą organizaciją bus paskirti geriems tikslams.
Antrąjį šių metų maršruto miestą Stokholmą pasiekė vienu superautomobiliu mažiau, nei startavo. Šlapias kelias nepatiko „Lamborghini Murcielago LP670-4 SV” automobiliui, kuris ekipažui suorganizavo ankstyvą finišą daniškuose krūmuose. Visi liko sveiki gyvi, bet automobilis maratone nevažiuoja – sutaisyti retą automobilį Kopenhagoje neįmanoma. Danijoje dėl didelių mokesčių ir, sakykime, socialinių įpročių tokių superautomobilių parkas itin retas.
Į Lietuvą „Gumball 3000” atvyksta po nakvynės Rygoje. Ten jų laukia vakarėlis ir poilsis viešbutyje. Atsikėlę ryte, per Panevėžį jie pasieks Vilnių. Po skanių pietų sostinės centre ralio dalyviai sės į savo automobilius ir skubės į sekančią stotelę – Varšuvą.