Zr.ru aiškina, į ką visų pirma reikėtų atkreipti dėmesį, o kokių pirkinių geriau vengti.

1. Dokumentai

Tvarkingi dokumentai – labai svarbus dalykas perkant automobilį. Paprašykite pardavėjo atsiųsti automobilio techninio paso nuotrauką, o jeigu paslėptas – ir valstybinio ženklo numerio nuotrauką.

Taip galėsite patikrinti informaciją apie technines apžiūras, kurias automobilis įveikė, gedimus, dėl kurių teko į techninės apžiūros stotis grįžti dar kartą, taip pat įmanoma patikrinti, ar automobilis nėra areštuotas ar įkeistas. Tuo pačiu – galima patikrinti ridos duomenis (jie fiksuojami techninių apžiūrų stotyse), be to, yra ne viena duomenų bazė, kurioje už papildomą mokestį galima patikrinti, ar automobilis nebuvo daužtas ir kitoje valstybėje pripažintas neremontuotinu.

Pardavėjas atsisako jums išsiųsti dokumentų nuotraukas? Pamirškite rastą skelbimą ir nesivarginkite važiuoti į „gyvą“ apžiūrą.

2. Durelių angos

Jei dairotės naujesnio automobilio – yra prasmė paieškoti (ir šansų rasti) egzempliorių, nudažytą pirmine spalva. Tiesa, jei kelios detalės, tokios, kaip buferiai, yra perdažytos, jokia bėda – dėl to pirkinio atsisakyti nebūtina.

Kita kalba yra apie durelių angas, kurias vertėtų apžiūrėti nuodugniai ir apsiginklavus dažų sluoksnio storio matuokliu (jį galima išsinuomoti). Jei dažų sluoksnis storesnis nei 200 mikronų, tai rodo, kad detalė buvo perdažyta. O jei storis didesnis nei 350–400 mikronų, tai reiškia, kad buvo atliktas rimtas kėbulo remontas. Tokio automobilio pirkti nereikėtų.

3. Stiklų ženklinimas

Dar vienas nerimą keliantis ženklas, parodantis, kad automobilis galėjo patirti stiprų šoninį smūgį – neoriginalūs stiklai vienoje pusėje. Įdėmiai apžiūrėkite kiekvieno stiklo ženklinimą. Paprastai būna nurodyta stiklą pagaminusi įmonė ir stiklo pagaminimo metai ir mėnuo. Jei stiklų duomenys nesutampa, verta sunerimti.

Tiesa, kita kalba yra susijusi su priekiniu stiklu. Jei šis neoriginalus, dažniausiai nerimauti nėra verta. Mat priekiniai stiklai dažnai nukenčia nuo iš po kitų automobilių ratų atskriejančių akmenų ir yra keičiami.

4. Laikančiosios konstrukcijos

Atskirti automobilius, kurie buvo patekę į rimtą avariją, galima nuodugniai apžiūrėjus jo lonžeronus bei kitus kėbulo rėmo elementus. Pavyzdžiui, neoriginalus rėmas (vadinamasis „televizorius“) arba už buferio esantis balkis – dar ne katastrofa (ypač jei automobilis naudotas ir palyginti nebrangus), tačiau remonto pėdsakai ant lonžeronų – labai svarus argumentas nepirkti tokio automobilio.

Beje, nepatingėkite kilstelėti ir bagažinėje esančių apdailų ir pasižvalgyti po jomis, patikrinti, ar bagažinės dugnas nėra deformuotas.

Idealiausias atvejis būtų, jei prieš įsigyjant automobilį jį pavyktų nuvairuoti autoserviso ir patikrinti, ar kėbulo geometrija nėra nukentėjusi dėl ankstesnių avarijų, ar laikančiosios konstrukcijos nėra remontuotos.

5. Saugos pagalvės

Be abejonės, patikrinti, ar automobilyje yra oro saugos pagalvės, ir ar jos veikia, geriausia techniniame centre – naudojant diagnostikai skirtą įrangą. Tačiau pirminę atranką galima atlikti ir be modernios įrangos.

Visų pirma atidžiai apžiūrėkite vairo stebulę ir keleivio oro pagalvės dangtelį – patikrinkite, ar jie nebuvo remontuoti.

Dangtelio plastikas turi būti tokios pat faktūros ir spalvos, kaip ir likusi skydelio dalis. Tarpai – minimalūs ir vienodi. Užrašas „SRS Airbag“ – jei tai būtent užrašas, o ne štampuotė – turi būti lygus ir vienodas.

6. Saugos diržai

Daugumoje šiuolaikinių automobilių yra saugos diržai su ribotuvais, kurie rimtos avarijos atveju „užsikerta“ ir neleidžia diržui temptis iki begalybės. Tokius diržus po avarijos reikia pakeisti, bet atsiranda nagingų, bet neatsakingų žmonių, kurie užsikirtusį mechanizmą sugeba „pataisyti“. Tokių automobilių pirkti nerekomenduojama.

Atpažinti atitarnavusį saugos diržą galima pagal plaušų pažeidimus tempimo vietose. Nepatingėkite atidžiai apžiūrėti patikusio automobilio saugos diržus.

7. Išmetamųjų dujų spalva

Kėbulo dokumentai tvarkingi? Oro saugos pagalvės savo vietose? Tada bandykime nustatyti variklio būklę pagal išmetamųjų dujų spalvą. Pilkai mėlyni dūmai iš išmetamojo vamzdžio rodo, kad automobilio variklis degina ne tik degalus, bet ir variklio alyvą. Viena to priežasčių, pavyzdžiui, gali būti nusidėvėję tepaliniai žiedai.

Tiršti balti dūmai parodo, kad į cilindrus pakliuvo antifrizo. Priežasčių čia – taip pat ne viena: nuo nesandarios cilindrų bloko galvutės tarpinės iki viso trūkusio variklio bloko.

8. Alyvos lygio matuoklis

Tai, ar į cilindrus patenka antifrizo (ir, atitinkamai, ar pasireiškia pirmiau išvardytos problemos) taip pat gali parodyti alyvos lygio matuoklis. Įdėmiai jį apžiūrėkite – ar ant jo nėra specifinės emulsijos. Jei ant matuoklio pastebėsite gelsvai baltai rudą putotą medžiagą (panašią į majonezą, sumaišytą su garstyčiomis) – blogos naujienos ir varikliui, ir jūsų piniginei.

Tačiau turėkite omenyje, kad jei tokią emulsiją pamatysite ant variklio alyvos įpylimo dangtelio pusės – tai nėra labai baisu. Ji gali ten atsirasti, pavyzdžiui, nuo ilgo automobilio stovėjimo (žinoma, tai, kad automobilis ilgai nebuvo naudojamas, taip pat nėra labai gerai).

9. Automatinė pavarų dėžė

Adekvatus pardavėjas visada leis rimtai nusiteikusiam pirkėjui savarankiškai išbandyti automobilį – juo pravažiuoti. Išbandydami automobilį ypatingą dėmesį skirkite automatinei pavarų dėžei. Jei perjungiant pavaras kažkas užsikerta ar stringa – verta sunerimti.

Jei automobilis ne su hidrauline automatine pavarų dėže, o su variatoriumi – atkreipkite dėmesį, ar nuspaudus akceleratorių reakcija nėra kiek ilgesnė nei įprasta. Ir nepatingėkite pasivažinėti patikusiu automobiliu kiek ilgiau (bent 10–15 min.).

Žinoma, tai toli gražu ne visi probleminio automobilio požymiai. Galbūt vertėtų atkreipti dėmesį, kiek automobilis turėjo savininkų, ir kiek laiko kuriam savininkui jis priklausė. Apie automobilį ir jo ankstesnį savininką labai daug gali pasakyti ir salono būklė. Visgi jei atkreipsite dėmesį į devynis aukščiau išvardytus dalykus, tikėtina, kad daugeliui problemų galėsite užbėgti už akių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (116)