Patyrę specialistai žino, kaip išsiaiškinti apgavystę. Tiesa, yra tik vienas būdas ir jis, tiesiogine to žodžio prasme, nėra pats skaniausias – meistrai neslepia, kad kartais net tenka paragauti tepalo.

Turguje nedirba

Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis neigia kalbas, kad turgaus teritorijoje veikia įvairaus plauko veikėjai, kurie siūlosi užmaskuoti parduodamų automobilių trūkumus.

„Tai – nepasiteisinęs reikalas. Buvo akcijų, kad dalijo lankstinukus, o kad gyvai vaikščiotų, tai tuščias reikalas. Pardavėjai daug metų dirba, tai kiekvienas turi savo meistrus. Pačiame turguje net nėra tokių sąlygų, tai bando prisitraukti klientus reklaminėmis akcijomis. Bet kokiu atveju, poliruotojas už mašiną ima 100-200 eurų, tai turgaus mašinoms tai yra per brangu. Jie apsiriboja pigesniais darbais“, – sako V. Naujanis.

Aplink turgų klesti kiti darbai, kurie norint parduoti automobilį praktiškai neišvengiami.

„Gal kiek populiaresni salonų valymo darbai. Po kelionių dažnai automobilių vidus būna užniauktas, tai tikrai prireikia salonų valymo paslaugų. Aplink turgų yra keletas garažiukų, tačiau mūsų problema tokia, kad turguje mes neturime patalpų – pas mus plynas laukas ir mes nelabai ką galime pasiūlyti. Servisams reikalingos patalpos, o patys statyti nenori. Gausime apie 800 kv/m patalpas, kurias bandysime išnuomoti. Tuomet galbūt atsiras paslaugų pasiūla“, – sako V. Naujanis.

Apgavo ir turgaus vadovą

Tačiau V. Naujanis nebando ginti visų pardavėjų.

„Jei variklis barška, tai populiarūs įvairūs daktariukai, kurių pripylus kurį laiką barškesys dingsta ir sumažėja dūmingumas. Tai kažkurį laiką padeda, jei variklis dar bent kiek gyvas. Į pavarų dėžes pripila kažkokio brudo, sukelia spaudimą ir automatinė pavarų dėžė kažkiek dirba, tačiau vėliau – nustoja. Ir man pačiam teko su tuo susidurti. Pirkau tetai mašiną ir pakeičiau pavarų dėžės tepalus. Tai padarius pavaros jau nebepersijungė. Pasisekė, kad radau pardavėją ir jis grąžino dalį pinigų. Taip kad pasitaiko atvejų. O daugiau nelabai ką galima ir padaryti“, – neslepia V. Naujanis.

Medus

Specialistai pastebi, kad automobilių perpardavinėtojai tampa vis labiau kūrybiškesni.

„Populiariausias „priedas“ – liaudyje dar žinomas kaip medus. Sumažėja dūmingumas, variklis tyliau dirba, tepalo slėgis geresnis. Tai veikia iki kito tepalų keitimo. Iš esmės, medus nieko blogo nepadaro, bet jo veikimas trumpalaikis. Jis tik tam momentui atgaivina variklį, bet jei variklis jau susidėvėjęs, tai pravažiuos 1000 ar 2000 km ir jis parodys savo blogąsias savybes. Norint apgauti žmogų tiesiog pripilama medaus ir sakoma: žiūrėkite, tai idealus variklis. Žmogus sumoka daug pinigų, įsivaizduoja, kad nusiperka mašiną su idealiu varikliu, o po poros tūkstančių kilometrų paaiškėja, kad reikia kapitalinio remonto. Tai štai ką medus gali padaryti – tiesiog apgauti pirkėją“, – sako servisų tinklo „Gerautus“ Kauno serviso vadovas Andrius Miciūnas.

Bet kokiu atveju yra netradicinis būdas, kaip nustatyti, kad medus maišosi su tepalais.

„Meistrai, kurie turi patirties, gali pamatyti apgaulę. Gal nuskambės įdomiai, bet kartais nustatoma iš kvapo ir skonio, kad yra tam tikrų priedų. Ar tenka ragauti tepalo? Na, kartais jei kyla įtarimas tai tenka ir paragauti. „Medus“ duoda tirštumą, o kai tenka ir paragauti, matai, kad duoda ir savo skonį, ir kvapą“, – juokiasi A. Miciūnas, apibūdinęs, kokį skonį suteikia sintetinis variklio alyvos priedas.

Tas pats galioja ir pavarų dėžei.

„Pilami tirštesni tepalai, įvairūs lubrikantai. Rinkoje jų yra pilna. Tai laikinai pagydo automobilį, bet tai yra trumpalaikis poveikis. Jei labai reikia tai pila ir važiuoja, bet rezultatas toks, kad galutiniame rezultate automobilis atiduodamas į laužyną“, – sako A. Miciūnas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (219)