„Ne vienam, atėjusiam atiduoti savo balso „Lietuvos automobilio“ projekte, kilo klausimų, kodėl gi renkame naudotą, ne naują automobilį. Tačiau tai, ką renkame, diktuoja Lietuvos rinka: kai per metus nuperkama kelios dešimtys tūkstančių naujų automobilių, užregistruojama šimtai tūkstančių naudotų. Vieni taip elgiasi dėl to, kad naujo automobilio dar neįperka, kiti kelis metus pavažinėtą transporto priemonę renkasi vedami pragmatiško įsitikinimo, kad šitaip elgtis ekonomiškai naudingiau. Mes į šią tendenciją atsižvelgėme“, – aiškino Dina Sergijenko, DELFI Auto rubrikos redaktorė.
Visą balandį balsavę skaitytojai įnirtingai kovėsi dėl savo pamėgtų markių ir modelių, tačiau nugalėti „Volvo“ gerbėjų, garsėjančių savo vienybe, nepavyko nei Lietuvoje populiarių „Volkswagen“, nei BMW, nei „Audi“ gerbėjams.
Ką išrinko skaitytojai?
Tad 2000-3000 eurų kategorijoje (būtent tiek, ar kiek daugiau mokėti už naudotą automobilį lietuviai yra linkę dažniausiai) mėgiamiausiu automobiliu išrinktas antrosios kartos „Volvo V70“ modelis.
Kiek daugiau nuo šio modelio atsiliko „Audi A4“ (B6), BMW E46 ir „Toyota Avensis“ modeliai.
4000-5000 eurų kategorijoje skaitytojų mėgiamiausiu tapo pirmosios kartos „Volvo XC90“. Netoli nuo šio modelio atsidūrė „Audi A6“ (C6), taip pat 5-osios serijos BMW E60 modeliai.
Galiausiai brangiausioje, 9000-10000 eurų kategorijoje, mėgiamiausio vardą skaitytojai suteikė pirmosios kartos „Volvo XC60“ modeliui. Gerokai labiau nuo šio modelio atsiliko pirmosios kartos BMW X5, taip pat pirmosios kartos „Audi Q“ modeliai.
Žodį tars komisija
Skaitytojų balsai sudaro tik pusė kiekvienam automobilio modeliui tenkančio balo. Savo žodį dar turi tarti projekto „Lietuvos automobilis“ komisija, kurią sudaro Paulius Garkauskas, DELFI žurnalistas, turintis savo laidą apie automobilius bei skaitytojams puikiai pažįstamas iš Dakaro ralio transliacijų. Taip pat – Antanas Juknevičius, lenktynininkas, bekelės vilkas, nebijantys susitepti rankų tada, kai reikia imtis automobilio remonto. Komisijoje yra ir Vitoldas Milius, automobilių rinkos ekspertas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas, Indrė Švetkauskienė, transporto skelbimų portalo Autogidas.lt rinkodaros vadovė bei Rolandas Kvedys, „Bosch Car Service“ koncepcijos vadovas.
Visi komisijos nariai turėjo įvertinti kiekvieną automobilį balais nuo 0 iki 10. Visų jų balai bus sumuojami, išvestas vidurkis, ir sudėti su skaitytojų balsams prilygintais balais. Šitaip, sudėjus komisijos skirtų balų vidurkio reikšmę su skaitytojų balsais, bus išrinkti pergalę projekte „Lietuvos automobilis“ pelnę modeliai.
Iki pat gegužės vidurio rinkimuose nugalėję automobiliai bus tikrinami remonto profesionalų, kurie išsamiai papasakos ir apie silpniausius pavažinėtų automobilių mazgus, ir apie tinkamo remonto subtilybes, ir apie tai, kokią sumą pinigų reikėtų atsidėti vieną ar kitą automobilį nusprendus nusipirkti.
„Vien tik rinkimų mums negana. Tad nusprendėme kiekvieną kategorijos nugalėtoją patikėti profesionalams ir patikrinti remonto dirbtuvėse. Taip analogišką automobilį norintys įsigyti žmonės galės žinoti, kokiems gedimams reikėtų pasiruošti, kiek galėtų kainuoti vieno ar kito mazgo remontas, o, galbūt, netgi apsigalvoti, jei modelis, nors ir populiarus, tikrai linkęs gesti“, – sakė D. Sergijenko.