Savo simpatijas įvardijo žurnalistai, reklamos ir komunikacijos specialistai, teisininkai, sporto bei pramogų pasaulio atstovai bei verslininkai ir vadovai.
Spalio 21 dieną projektą vainikuos „Tautos automobilio 2016“ nominacija, kurios nugalėtoją gali rinkti visi DELFI skaitytojai – jie gali balsuoti dvi savaites vyksiančiame balsavime, kuris skelbiamas čia. Balsuoti skaitytojai gali ir savo mobiliuosiuose telefonuose.
Į projektą galite patekti ČIA.
Balsuoti galite ČIA.
„Šiemet nusprendėme automobilių rinkimams suteikti kitą kokybę ir pateikti tyrimais paremtų nuomonių sąrašą atskirose auditorijose. Šis projektas mūsų šalyje unikalus tuo, kad apklausose, kurias atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter“ ir žurnalas „Reitingai“, dalyvavo skirtingos profesinės grupės, o jų pasirinkimą galiausiai bus galima palyginti su bendra visų DELFI skaitytojų nuomone – jie balsuoja „Tautos automobilio” nominacijoje. Sieksime, kad naujas prekės ženklas „Tautos automobilis” taptų lyderiaujančiu automobilių rinkimų kategorijoje ir būtų objektyvus ir patikimas tokių rinkimų simbolis”, – teigia DELFI Rinkodaros vadovė Kristina Valaitytė
Visų respondentų buvo prašoma iš pateikto 23 naujų automobilių (mūsų šalyje pasirodžiusių iki spalio mėnesio) sąrašo išskirti po vieną, kuris, jų vertinimu, nusipelno tapti šių metų Tautos automobiliu. Apklausose nebuvo pateikiami jokie ekspertiniai vertinimai ir išankstiniai komentarai, respondentams paliekant galimybę apsispręsti absoliučiai savarankiškai, vadovaujantis asmeniškai jiems priimtinais kriterijais ir automobilių platintojų pateikta standartizuota informacija apie konkretų automobilį. Tyrimų metų įvertinti ir vyrų bei moterų pasirinkimai atskirose apklausoje dalyvavusiose auditorijose. Kai kuriose nominacijose nuomonės žymiai išsiskyrė.
Žurnalas „Reitingai“ apklausė dvi interesų grupes: žurnalistus ir pramogų pasaulio atstovus su sportininkais. Žiniasklaidos atstovų buvo apklausta 221, o pramogų pasaulio žmonių ir sportininkų – 207.
„Spinter“ tyrimo metu buvo apklausta 201 teisininkas, 199 reklamos ir komunikacijos specialistai, bei 200 įmonių vadovų ir verslo savininkų.
Žurnalistų nominacijoje – pergalė vos vieno balso persvara
Pagal žurnalo „Reitingai“ atliktą žurnalistų apklausą, žurnalistų nuomonės gerokai skyrėsi, tačiau dramatišką pergalę vienu balsu pasiekė naujosios kartos „Volvo S90/V90“ automobiliai – jiems savo balą atidavė 32 respondentai.
Vos vienu balu atsiliko hibridinis automobilis „Toyota Prius“, už kurį masiškai balsavo apklausoje dalyvavusios moterys – japonų modelis surinko 24 dailiosios lyties atstovių balus iš visų 31.
Trečią vietą užėmė miesto visureigis „Volkswagen Tiguan“ – 25 balsai.
Tarp vyrų populiariausias buvo nugalėtojas „Volvo S90/V90“ (16 balsų), „Volkswagen Tiguan“ (15) bei atnaujintas „Subaru Forester“ (14). Moterų pasirinkimu tapo jau minėtas „Toyota Prius“, po jo ėjo „Volvo S90/V90“ (16) bei „Volkswagen Tiguan“ (10).
Žurnalistų apklausą koordinavęs žurnalo „Reitingai“ vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas pažymėjo, kad iš viso savo balsus atidavė 221 žiniasklaidos atstovas (kiekvienas galėjo skirti po vieną).
Jų profesinė sklaida buvo gana plati: 43 procentai respondentų dirba spaudoje (iš jų 41 proc. regioninėje žiniasklaidoje, o 59 proc. – respublikiniuose žurnaluose ir laikraščiuose), 29 proc. – interneto portaluose, 17 proc. – televizijose, 11 proc. – radijo stotyse.
Žurnalistų nuomone, šiemet Tautos automobiliu tapti nusipelnė:
1. Volvo S90/V90 32 balsai
2. Toyota Prius 31
3. Volkswagen Tiguan 25
4. Subaru Forester 19
5. Audi A5 Coupe 17
6. Jaguar F-Pace 12
7. KIA Sportage 11
8. Audi Q2 10
9-11. Hyundai IONIQ 9
9-11. Mercedes-Benz GLC Coupe 9
9-11. Renault Megane 9
12-13. KIA Niro 7
12-13. Mercedes-Benz E klasė 7
14-16. Fiat Tipo 4
14-16. Ford Mustang 4
14-16. Peugeot 3008 4
17-18. Renault Talisman 3
17-18. Toyota Hilux 3
19. KIA Optima 2
20-22. Ford Edge 1
20-22. Ford Focus RS 1
20-22. Mazda MX-5 1
23. Jaguar XF 0