Projekte „Lietuvos automobilis“ DELFI skaitytojai drauge su patyrusia komisija, kurią sudarė sudarė Paulius Garkauskas, DELFI žurnalistas, turintis savo laidą apie automobilius bei skaitytojams puikiai pažįstamas iš Dakaro ralio transliacijų. Taip pat – Antanas Juknevičius, lenktynininkas, bekelės vilkas, nebijantys susitepti rankų tada, kai reikia imtis automobilio remonto. Komisijoje yra ir Vitoldas Milius, automobilių rinkos ekspertas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas, Indrė Švetkauskienė, transporto skelbimų portalo Autogidas.lt rinkodaros vadovė bei Rolandas Kvedys, „Bosch Car Service“ koncepcijos vadovas, visą mėnesį balsuodami išrinko tris mėgiamiausius Lietuvoje modelius.
Netikėta, tačiau jais tapo trys skirtingi „Volvo“ modeliai. 2-3 tūkst. eurų kategorijoje mėgiamiausiu automobiliu pripažintas „Volvo V70“ – antros kartos universalas, kokių dar šiandien gausu Lietuvos gatvėse. 4-5 tūkst. eurų kategorijoje pergalę pelnė pirmosios „Volvo XC90“, šiandien itin mėgiamas tų, kurie nori važinėtis visureigiu, tačiau kiek erdvesniu nei dabar madingi kompaktiški modeliai. 9-10 tūkst. eurų kategorijoje pergalė teko kiek mažesniam švediškam visureigiui – pirmosios kartos „Volvo XC60“.
Kiekvienas iš šių modelių buvo patikrintas „Bosch“ autoservisuose. Patikrose ne tik išsiaiškinta, kokios ligos kamuoja tokius automobilius, bet ir atsakyta į klausimą, kokią sumą reikėtų kišenėje turėti panorus tokį automobilį nusipirkti.
„Volvo V70“ patikros rezultatus galite pamatyti čia, kaip atrodė „Volvo XC90“ patikra, galite pasižiūrėti čia.
Pirko parvarytą iš JAV
Vytautas Butkus, paskolinęs savo turimą 2010 m. „Volvo XC60“, pasakojo, kad automobilį prieš maždaug penkerius metus pirko parvarytą iš JAV. JAV rinkai skirtas modelis pasižymi turi 3 l darbinio tūrio benzininį, 210 kW galios, motorą.
Kaip aiškino savininkas, „Volvo“ markę rinkosi dėl gajaus įsitikinimo rinkoje, kad šio gamintojo automobiliai – vieni saugiausių. Be to, sakė V. Butkus, aktualu buvo ir tai, kad automobilis turi visų varančiųjų ratų pavarą.
„Ne paskutinėje vietoje buvo ir prasidėjusi SUV mada – spėjome į tą patį traukinį“, – kalbėjo jis.
Kadangi, pasakojo savininkas, automobilis buvo suremontuotas, problemų su juo nekilo absoliučiai jokių. Visgi po kurio laiko buvo nuspręsta, kad didelio darbinio tūrio benzininis variklis pernelyg ėdrus, tad nuspręsta sumontuoti dujų įrangą.
„Tol, kol dujų įranga buvo garantinė, tikrai nekilo jokių bėdų, tačiau dabar šiek tiek rūpesčių yra. Tačiau tikrai ne dėl automobilio, tik dėl dujų“, – pabrėžė V. Butkus.
Vos keli trūkumai
„Volvo XC60“ ėmę tikrinti „Bosch“ atstovai galėjo tik pastebėti, kad trūkumų 9 metų amžiaus automobilyje – visai nedaug.
Ričardas Pupelis, „Kemi“ autoserviso meistras, sakė, kad pirma problema pastebėta priekinėje važiuoklėje. Čia dešinės pusės amortizatoriaus atraminis guolis kliba. Galinėje važiuoklėje taip pat rasta gedimų. Čia, sakė R. Pupelis, aptikta, kad išplyšusios skersinių svirtelių įvorės.
Kaip aiškino meistrai, galinės važiuoklės gedimai reiškia, kad automobilis nėra toks standus, koks turėtų būti, kenčia jo geometrija, ir dėl to, pavyzdžiui, galėtų greičiau dilti padangos.
„Į tai, ką išvardinau, dėmesį jau reikėtų atkreipti, kadangi visa tai ne šiaip trūkumai, bet gedimai, o juos reikėtų šalinti, kol problema neįsisenėjo ir nepakenkė kitiems automobilio mazgams“, – akcentavo pašnekovas.
Beje, pavyko atrasti ir tai, kad priekiniai langų apiplovimo purkštukai vos veikia, tačiau pastaroji problema, aiškino savininkas, išlindo visiškai neseniai, tik išspręsti jai jis dar neturėjo laiko.
Kompiuterinės diagnostikos stendas taip pat parodė kelis gedimus. Pirmiausia, aiškino autoserviso elektrikas, automobilio borto kompiuteris buvo „pyktelėjęs“ dėl to, kad nutrūko ryšys su rakteliu. Taip, sakė žinovas, matyt, nutiko, mat automobilio raktelio baterija tiesiog išsikrovė.
Taip pat nustatyta, kad neveikia priekinių žibintų apiplovimo variklis. Visgi, aiškino savininkas, greičiausiai taip yra dėl to, kad automobilio priekinis buferis buvo keistas į kitą, ir sumontuotasis nebeturi žibintų apiplovimui skirtos įrangos. Tarp trūkumų – ir nustojusi veikti keleivio pusės veidrodėlio šildymo sistema.
Su dyzeliniais – daugiau rūpesčių
Anot R. Pupelio, kadangi patikrai atvarytas „Volvo“ benzininis, rūpesčių jis vairuotojui kelia kur kas mažiau nei toks pats modelis, tik varomas dyzelinu.
„Dyzeliniam automobiliui būtų įvairiausių problemų: užsikimštų EGR vožtuvai, kentėtų turbinos, purkštukai ir taip toliau. Tačiau benzininis automobilis išskirtinių bėdų neturi“, – akcentavo žinovas.
Anot jo, jei reikėtų remontuoti į servisą atvarytą automobilį, reikėtų atseikėti maždaug 250 eurų skersinių svirtelių įvorių remontui. Be to, akcentavo R. Pupelis, jeigu tokį automobilį įsigijęs žmogus nežino, kada buvo keistas paskirstymo diržas, reikėtų keisti ir jį. Taip pat – naujais pakeisti salono, degalų, oro filtrus. Anot meistro, preliminariai visi šie darbai turėtų kainuoti apie 600-700 eurų.