Visą mėnesį DELFI skaitytojai ir projekto „Lietuvos automobilis“ komisijos nariai balsavo už mėgiamiausius naudotus automobilius ir nors daugelis pasirinkimų buvo skirtingi, susumavus balus paaiškėjo, kad mėgiamiausiais tapo trys skirtingi „Volvo“ modeliai. Vieną jų – pirmosios kartos „Volvo XC90“ – DELFI patikrino autoservise ir išsiaiškino, ar pelnytai šis automobilis pavadintas mėgiamiausiu.
Galėjo nusipirkti kitą
Į Kaune esantį „Bosch“ servisą atkeliavome su 2,4 l darbinio tūrio dyzelinį variklį, mechaninę pavarų dėžę turinčiu 2006 m. laidos visureigiu. Jurga Jarusevičienė, „Volvo“ savininkė, šį automobilį naudoja maždaug pastaruosius trejus-ketverius metus. Septynias sėdimas vietas turintis visureigis tenkina daugumą tris vaikus turinčios šeimynos poreikių.
Tiesa, visureigio savininkė pasakojo, kad toli gražu ne visos šio automobilio bėdos išlindo iš karto, vos šeima įsigijo automobilį. Rimčiausios problemos išryškėjo po kurio laiko.
„Vieną kartą važiavome su vaikais ir teko apsisukti pažliugusioje pievoje. Apsisukinėjau ir užklimpau. Iš bekelės mane „išlupo“, bet tada paaiškėjo, kad neveikia galinis tiltas – teko remontuoti“, – pasakojo šeimininkė.
Rimčiausias remontas, su kuriuo J. Jarusevičienei teko susidurti – buvo variklio remontas. Net ne remontas, o visas keitimas. Moteris neslėpė – teko sumokėti tokią sumą, kad galėjo nusipirkti kitą, galbūt geresnį automobilį.
Pašnekovė sakė, kad patikra servise – pačiu laiku, mat po gero mėnesio automobilio laukia techninė apžiūra, tad viską, kas neveikia ar techninė apžiūroje taps trūkumu, šeimyna galės pasitaisyti iš anksto.
Kokie gedimai dažniausi
Tradiciškai „Volvo XC90“ patikra prasidėjo nuo važiavimo automobiliu. Saulius Korsakas, UAB „Detalitos“ specialistas, vairuodamas visureigį, aiškino, kad neretai tokie važiavimai autoserviso meistrams padeda išsiaiškinti daugiau gedimų nei papasakoja šeimininkas.
„Būna, kad automobilyje yra tokių įsisenėjusių garsų, kad per juos žmogus negirdi atsiradusių kitų. Ir pravažiuoji automobiliu, randi gedimų, apie kuriuos savininkas net nieko nežinojo. Be to, tada pamatai, ar dega visos lemputės, ar visi prietaisai veikia taip, kaip numatyta“, – kalbėjo žinovas.
Anot jo, vienas dažniausių gedimų pirmosios kartos „Volvo“ visureigiui – vairo kolonėlės. Kaip aiškino S. Korsakas, automobilis sunkus, tad kolonėlei tenka sugerti nemažai smūgių. Tad iš pradžių joje atsiranda šiek tiek laisvumo, vėliau – ima bėgti skysčiai ir ją tenka keisti.
„Jei gedimas įsisenėjęs, tai greičiausiai tokio gedimo taisymas gali kainuoti ir 500 eurų, jeigu užtenka tik ką nors paveržti – gali būti, kad užteks ir poros šimtų eurų“, – sakė pašnekovas.
Dažniau šios kartos visureigiams genda amortizatoriai, jų atramos, taip pat greičiau linkusios susidėvėti variklio pagalvės. Kalbant apie amortizatorius, paprastas kainuoja apie 100 eurų. Gerokai brangesnis remontas tada, jei sugedo adaptyvią važiuoklę turinčio naujausio „Volvo XC90“ amortizatorius – naujas toks gali kainuoti ir 600-800 eurų.
Ilgas radinių sąrašas
Išsamiai patikrinę kaunietės visureigį, autoserviso meistrai rado nemažai dalykų, kuriuos reikėtų koreguoti arba taisyti. Pavyzdžiui, išblukę priekiniai žibintai techninės apžiūros metu kontrolieriams gali užkliūti, mat netinkamai skaido šviesą. Anot meistrų, tokiu atveju yra dvi išeitys: keisti turimus žibintus naujais arba nupoliruoti senuosius. Tiesa, pastarasis metodas, neslėpė S. Korsakas, yra žibintų gadinimas, tad jo reikėtų griebtis kraštutiniu atveju.
Bene labiausiai autoserviso darbuotojams užkliuvo „Volvo“ stabdžių sistema. Anot meistrų, reikėtų ne tik pasikeisti visas pasenusias ir sueižėjusias stabdžių žarneles, bet ir pasirūpinti naujais stabdžių diskais, mat šie – padengti didelio rūdžių sluoksnio.
„Manyčiau, kad ir stabdžių diskų storis yra mažesnis nei leistina minimali riba“, – akcentavo specialistas.
Tarp nemalonių radinių – ir tepalo prasisunkimas iš pavarų dėžės. Ar tai gedimas ir koks jis, specialistas po apžiūros pasakyti negalėjo, tačiau patarė nusiplauti pavarų dėžę iš apačios ir pasitikrinti, iš kur atbėga alyva. Anot jo, po apžiūros to pasakyti neįmanoma, mat važiuojant visas tepalas nubėgęs per pavarų dėžę ir padengęs ją visą.
Priekaištų meistrai turėjo ir oro kondicionavimo sistemai. Anot jų, reikėtų šią patikrinti, mat matosi, kad vienoje vietoje prasisunkia freono dujos. Ir nors kondicionavimo sistema dabar dar veikia, ateityje šis mazgas gali sukelti problemų.
Atskiro paminėjimo nusipelnė ir vairo kolonėlė, kuri, anot S. Korsako, jau turi šiek tiek laisvumo. Visgi kol kas važiavimui tai nė kiek nekliudo. Paminėta ir įsiurbimo kolektoriaus traukutė, kur yra įskilusi. Ją reikėtų pasikeisti, tačiau čia, sakė žinovas, remontas labai greitas, užtruktų vos valandą.
Galiausiai diagnostika parodė, kad neveikia du gale esantys parkingo jutikliai. Be to, neveikė ir kritulių jutiklis ant priekinio stiklo. Pastarasis, tikino šeimininkė, neveikė jau nuo pat automobilio įsigijimo akimirkos.
Patikrino jau du
„Volvo XC90“ yra antrasis projekto „Lietuvos automobilis“ dalyvis, kurį DELFI patikrino automobilių remonto dirbtuvėse. Pirmasis patikrintas – senukas „Volvo V70“. Pastarąjį patikrinę serviso darbuotojai didesnių priekaištų automobiliui neturėjo ir akcentavo, kad tokio amžiaus tvarkingų automobilių kone nebelikę.
Kaip atrodė „Volvo V70“ patikra ir ką rado meistrai, pamatyti galite čia.