Natūralu, kad nuo seno automobilius pamėgę ir bene didžiausią Baltijos šalyse antrinę naudotų automobilių rinką turintys lietuviai įvairius modelius pakrikštija gana netikėtais vardais. Vieniems pavadinimai prigijo dėl skambesio, antriems – dėl išvaizdos, tretiems – dėl to, kad tokį modelį naudojo garsūs politikai.

Kaip bebūtų, labai tikėtina, kad jei ne jūsų garaže, tai kieme stovi kažkas, ką rasite šiame sąraše. Galbūt ne „Silkė“ ar „Agurkas“, bet neabejotinai viena kita „Slyva“ ar „Kregždė“ ar geros būklės „Landsbergis“.

Tad pateikiame jums sąrašą su vienuolika tikrai išradingų ir jau šiek tiek primirštų automobilių vardų.

Balsuokite už savo mėgiamiausią automobilį, nesvarbu, ar tai „Kregždė“, „Slyva“ ar „Agurkas“!

1. Kregždė

Šis pavadinimas yra girdėtas ne vienam BMW markės gerbėjui ir netgi tam, kas šios markės automobilių visiškai nemėgsta. Mat taip populiariai Lietuvoje vadinamas BMW E36 – 3 serijos modelis, gamintas 1990-2000-aisiais metais.

„Kregždė“ iš gamyklos išriedėjo kelių skirtingų tipų kėbulais: keturių durų sedano, universalo, kupė, kabrioleto ir netgi kompaktiško hečbeko, dar populiariai vadinamu „kompaktu“.

2. Delfinas

Volkswagen Passat B4 - Delfinas

Tokią netikėtą pravardę gavo senstelėjęs „Volkswagen Passat“ modelis, gamintas palyginus trumpą laikotarpį – nuo 1993 iki 1997 m.

Nors Lietuvoje kur kas dažniau gatvėse matomas po šio modelio išleistas „Passat“ variantas, tačiau nepaisant to, „Delfinai“ vis dar puikiai lietuviams pažįstami. Ypač gerai Lietuvos vairuotojai įsiminę šio modelio 1,9 l darbinio tūrio dyzelinį variklį, tačiau, kaip bebūtų, didžiuosiuose miestuose B4 „Passat“ jau ganėtinai retas paukštis, kur kas dažniau tokį modelį galima pamatyti „plaukiantį“ gatve periferijoje.

3. Banginis

"Mercedes-Benz S W140" – Banginis. Princeps/Flickr nuotr.

Jei bet kuriame automobilių turguje pasakytumėte, jog ieškote „Banginio“, prekeiviai iš karto žinotų, kad jus reikia vesti ten, kur parduodami „Mercedes-Benz“ modeliai. Mat būtent W140 kėbulą turintis „Mercedes-Benz“ yra gavęs vieno didžiausių gyvūnų pravardę.

Šią pravardę automobilis užsitarnavo būtent dėl savo dydžio. Mat 1991-1998 m. gamintas „Mercedes-Benz“ modelis pirmiausia buvo pristatytas kaip S klasės modelis. Tiems laikams šis automobilis išties buvo pažangos viršūnė: turėjo dvigubus langus, galinčius užsidaryti automatiškai iškilus avarijos grėsmei, elektra valdomus durelių ir bagažinės užraktus, leidžiančius netrankyti nei vienų, nei kitų durų, užpakalinėje dalyje išlendančius specialius žymeklius, padedančius pastatyti automobilį stovėjimo vietoje, ir šildymo sistemą, pučiančią šiltą orą į saloną net tada automobilio variklis neveikia.

4. Ryklys

"BMW E28" – Ryklys. Foshie/Flickr nuotr.

„Ryklys“, arba 5 serijos BMW E28, yra dar vienas puikiai Lietuvos automobilininkams pažįstamas modelis. Tiesą sakant, 1981-1987 m. gamintas modelis užtektinai retas Lietuvos keliuose, tad daugeliui BMW markės gerbėjų jis – neabejotinai svajonių automobilis.

Greičiausiai „Ryklio“ pravardę šis modelis pelnė dėl savo išvaizdos, tačiau reikėtų pabrėžti, kad užsienyje „Ryklio“ vardas buvo naudojamas ne tik 5-osios, bet ir 6-osios bei 7-osios serijos modeliams. Lietuvoje ši pravardė prilipo tik BMW E28.

Beje, šis modelis buvo pirmasis, kuriame be 4 ir 6 cilindrų benzininių variklių BMW pradėjo montuoti ir dyzelinius variklius.

5. Agurkas

Mercedes-Benz W123 - Agurkas

Tokią keistą pravardę gavo ne kas kitas, o „Mercedes-Benz“, žymimas numeriu W123. Istorija nutyli, kodėl šis modelis gavo tokią keistą pravardę Lietuvoje, vieni teigia, kad tai susiję su modelio panašumu į šią daržovę, kiti – su kriminalinio pasaulio grupuočių pasirinkimais savo nusikalstamoms veikoms vykdyti.

Visgi „Agurku“ pravardžiuojamas modelis buvo gaminamas 1976-1986 m. ir buvo išleistas kelių skirtingų kėbulų tipų: sedano, kupė, universalo ir limuzino. Verta pabrėžti, kad „Agurko“ pravardė priklijuota tik sedanui, būtent ir pažymėtam W123 numeriu.

6. Slyva

"BMW E39" – Slyva. Nakhon100/Flickr nuotr.

„Slyva“ pravardžiuojamas dar vienas 5-os serijos BMW, tik naujesnis, žymimas numeriu E39. 1995-2003 m. gamintas modelis vis dar ganėtinai populiarus Lietuvos gatvėse, mat pastaraisiais metais ženkliai atpigo ir tapo įperkamu daugeliui jaunesnių vairuotojų, trokštančių „premium“ segmento modelio.

Ir nors BMW žymus savo šešių cilindrų eilėje varikliais, šis modelis buvo galimas ir V8 formos varikliu, kurio dabar norėtų ne vienas markės entuziastas.

7. Vabalas

Volkswagen Beetle - Vabalas

Kas yra „Vabalas“, greičiausiai, dvejonių nekyla niekam. Tai „Volkswagen Beetle“, Vokietijos automobilių gamintojo leistas kone 80 metų įvairiuose pasaulio kampeliuose. Tiesa, pirmasis „Beetle“ oficialiai buvo žinomas kaip „Volkswagen Type 1“, tačiau Vokietijoje jam prilipo „Keafer“ pavadinimas, o angliškai kalbančiose pasaulio šalyse – „Bug“. Abiem atvejais ši pravardė reiškia tą patį – „Vabalą“.

Skelbiama, kad būtent šie metai bus paskutiniai, kai „Vabalas“ dar bus gaminamas. Vėliau jo gamyba bus nutraukta.

8. Krokodilas

Volkswagen Passat B2 - Krokodilas

Grėsmingą vardą gavo palyginti visai nekaltas modelis – „Volkswagen Passat“, žymimas kodu B2. Panašu, kad tokią netikėtą pravardę „liaudies automobilis“, gamintas 1981-1988 m., gavo dėl savo ypatingai kampuoto dizaino.

Tiesa, nors Lietuvoje senų automobilių netrūksta, B2 „Passat“ – ganėtinai retai keliuose išvystamas paukštis. Nepaisant to, atpažinti, kad gatve rieda „Krokodilas“, galima vos užmetus žvilgsnį.

9. Silkė

"Audi 100" – Silkė. Niels de Wit/Flickr nuotr.

Panašu, kad kalbant apie automobilius, ne vienas užsitarnavo žuvišką pravardę. Ir „Silkė“ lietuviams yra iki skausmo pažįstamas modelis – „Audi 100“. Tiesa, verta žinoti, kad „Audi 100“ modelis pradėtas leisti dar 1968 m., tačiau lietuviškąja „Silke“ vadinamas naujesnis, 1982 m. pradėtas leisti modelis, dar žymimas kodu C3.

Kodėl automobilis pavadintas taip – šiandien vargu ar įmanoma rasti atsakymą. Visgi 1982-1988 m. leistas automobilis buvo siūlomas sedano ir universalo kėbulais, o jo aerodinaminis koeficientas siekė 0,30, kas net ir šiandien yra ganėtinai reikšmingas rodiklis.

10. Ešerys

"Ford Escort" – Ešerys. Charlie/Flickr nuotr.

„Ešerio“ pravardė Lietuvoje teko net dviem skirtingiems automobiliams. Pirmasis ją gavo ketvirtosios kartos „Ford Escort“ (1986-1992 m.). Reikia manyti, kad nedidelis automobilis tokią pravardę užsitarnavo dėl pavadinimo skambesio.

Tačiau taip pat „Ešeriu“ pravardžiuojamas ir kitas modelis – BMW E21. Šis 3-osios serijos BMW, leistas 1975-1983 m., šiandien tikrai trokštamas, vertinamas ir medžiojamas modelis, mat daugelis E21, važinėjusių Lietuvos keliais, paprasčiausiai supuvo. Teigiama, kad tokią pravardę šis automobilis užsitarnavo dėl priekinės dalies dizaino.

11. Landsbergis

Mercedes-Benz W126 - Landsbergis

„Landsbergiu“, arba „landsberginiu“ vadinamas ypatingas „Mercedes-Benz“ – žymimas kodu W126. 1979-1992 m. leistas automobilis tokią pravardę gavo ne šiaip sau. Pasirodo, būtent į tokį automobilį Lietuvai atgavus nepriklausomybę persėdo šalies vadovai, tarp kurių buvo ir Vytautas Landsbergis.

„Mercedes-Benz 560 SEL“ modelis į Lietuvą atkeliavo iš Vokietijos, kur tenykščiai politikai, persėdę į naujesnius modelius, lietuviams perleido šarvuotą automobilį. Profesorius važinėjo tamsiai mėlynu W126 sedanu, o pastarojo vaizdas tiek įsispaudė į lietuvių sąmonę, kad automobilis gavo ir atitinkamą pravardę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (227)