DELFI nusprendė išsiaiškinti, kaip tokie rinkimai veikia automobilių rinką ir kokią naudą jie atneša.
Laimėjimas konkurse – rimtas argumentas parduodant automobilį
Jos kolega, įmonės klientų vadovas Tomas Rainys, paantrino, kad laimėtas titulas suteikia paspirtį pardavėjams ir yra rimtas argumentas parduodant automobilį.
„Konkursas ir jo rezultatai yra labai svarbu. Geriausio automobilio titulas, kompetentingos komisijos įvertinimai pagelbėja argumentuotai pirkėjui patarti, kokį automobilį jam išsirinkti“, – pasakojo T. Rainys.
Abu jie patikino, kad pasiruošimas konkursui labiausiai priklauso nuo atstovaujamų gamintojų planų. Taip pat labai svarbu yra tinkamas automobilio pristatymas komisijai, pabrėžiant automobilio-dalyvio išskirtinumus ir naudą vairuotojui, teisingas automobilio ir jo įrangos pasirinkimas.
Paruošti automobilį konkursui galima už 3,5 tūkst. Lt
Įmonės „ARX“, atstovaujančios „Škoda“ markei, rinkodaros ir komunikacijos vadovas Linas Barščevičius pasakojo, kad tiesiogiai susieti titulą su padidėjusiais pardavimais yra gana sunku.
„Automobilio pirkimo, ar bent jau sprendimo priėmimo, procesas yra gana ilgas, tyrimų duomenimis – 3-9 mėnesiai, tačiau „Metų automobilio“ titulas pardavimams tikrai nepakenkia. Jis paskatina klientus įtraukti į pasirinkimo sąrašą konkretų modelį ir atidžiau į jį pažvelgti. Konkursai ar rinkimai suteikia automobiliui papildomo žinomumo palyginti už nedidelę kainą, paskatina potencialius pirkėjus pasidomėti nauju modeliu“, – sakė L. Barščevičius.
Anot jo, didelių pasiruošimų norint dalyvauti tokiuose konkursuose nereikia – pakanka automobilį apklijuoti konkurso organizatorių lipdukais ir pakeisti padangas.
Konkurse galėjo ir nedalyvauti
Atsargiai tokių konkursų įtaką pardavimams vertino ir „Volkswagen AG“ importuotojo Baltijos šalims – SE „Moller Baltic Import“ – rinkodaros ir komunikacijos vadovė Anda Budlevska. Pasak jos, nėra jokių garantijų, kad, jei kažkuris modelis bus išrinktas metų automobiliu, jo pardavimai išaugs dukart ar daugiau.
„Labai svarbu ir tai, koks būtent modelis laimėjo, – ar tas, kuris ir taip yra paklausus, ar automobilių gerbėjams mažai žinomas, o gal išvis nežinomas. Manau, kad rinkimuose pelnytas titulas lemia didesnį dėmesį būtent tai markei ir konkrečiam jos modeliui. Man labai patinka lietuviškųjų metų automobilių konkursų organizacija, iš labai skirtingų žmonių sudaryta konkurso vertinimo komisija. Kasmet nekantraudami laukiame, kuris „kąsnelis“ jai pasirodys skaniausias“, – sakė ji.
A. Budlevska prasitarė, kad šiemet jų įmonės automobilių konkurse galėjome ir neišvysti.
A. Budlevska džiaugėsi, kad Lietuvoje rengiamuose rinkimuose dalyvauja labai daug automobilių, todėl šie renginiai jai suteikia gerų progų susipažinti su konkurentų naujovėmis, palyginti automobilius, aptarti naujienas.
„Svarbiausia, kad gerą įdirbį ir populiarumą pelnęs konkursas tęstųsi, išlaikytų pelnytą reputaciją, galėtų garsėti protinga ir profesionalia vertinimo komisija, kad automobilių pardavėjai jaustų, kad dalyvauti tokiose varžybose yra didžiulė garbė“, – sakė ji.
Po konkursų pardavimai išauga net 20 kartų
Tačiau tam tikrą ryšį tarp konkursų ir automobilių pardavimų galima įžvelgti. „AutoTyrimų“ duomenimis, 2010-ųjų „Metų automobiliu“ pripažinto „Subaru Legacy“ modelio pardavimai prieš ir po konkurso šoktelėjo daugiau nei 3 kartus. 2009 metais, prieš konkursą, Lietuvoje šio modelio automobilį įregistravo 38 žmonės, 2010 m., po konkurso – jau 130 žmonių. Automobilis išliko populiarus ir po metų. 2011 m. jį Lietuvoje įregistravo 98 žmonės.
Dar didesnis skirtumas išryškėja 2011 m. Prieš konkursą buvo įregistruoti vos 2 jį nugalėjusio „Ford C-Max“ automobiliai, per metus po laimėto konkurso – 43. Dar po metų – 37.
2012 metais laimėjusio „Hyundai i40” modelio automobilio pardavimai po laimėto konkurso iššoko septynis kartus ir sėkmingai kilo toliau (2011 m. – 19, 2012 m. – 140, 2013 m. – 179).
Nors metai dar nesibaigė, kol kas pastebima, kad daugiau negu praėjusiais metais parduoda ir 2014-ųjų nugalėtojo „Škoda Octavia“ automobilių: 2013 m. – 518, 2014 m. (9 mėnesių duomenimis) – 535.
„Tačiau norėčiau atkreipti dėmesį, kad automobilių registravimo duomenys gali kisti dėl labai daug priežasčių. Rinkimai ir konkursai tikrai nėra viena svarbiausių iš jų“, – DELFI sakė „AutoTyrimai“ projektų vadovė Janina Cickevičienė.