Jei tauta savo automobilį renka neretai jį temačiusi nuotraukose ar televizijos reportažuose, tai pagrindinis renginio herojus paaiškėja po nuodugnių vertinimo komisijos bandymų ir po jų sekančios kruopščios analizės.

Šiemet konkursui pristatytus automobilius testuos Lietuvos žurnalistų autoklubo patvirtinta, gerokai atnaujinta vertinimo komisija, kurios sudėtyje : TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis, alfa.lt atstovas Renaldas Gabartas, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ žurnalistas ir vedėjas Dainius Leonavičius, DELFI Auto rubrikos redaktorius Tadas Markevičius, žurnalo „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, autoledi.lt žurnalistė Laima Staknytė-Patinskienė, lrytas.lt žurnalistė Ilona Staškutė-Steponėnė, 15 min.lt žurnalistas Paulius Sviklas, žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius Valdas Valiukevičius ir LRT laidos „Keliai.Mašinos.Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas.

Pirmą kartą ši užduotis patikėta vertinimo komisijos debiutantams L. Staknytei-Patinskienei ir P. Sviklui, kurie pakeitė net septyniolika metų be pertraukų vertinimo komisijoje dirbusius klubo narius Mindaugą Grinių ir Liną Butkų.

Vienintelis ir nepakeičiamas, žiuri dirbantis nuo pat pirmojo tokio konkurso, surengto 1997 metais, dabar liko tik R. Gabartas. Projekto koordinatorius V. Valiukevičius automobilių nevertino konkurso datai sutapus su jo pasirengimu ir dalyvavimu garsiajame Dakaro dykumų ralyje, vos kelias bandymų stovyklas praleido V.J. Vilūnas.

„Neslėpsiu, jau kelerius metus pleveno slapta svajonė tapti vertinimo komisijos nare, kuri šiemet ėmė ir išsipildė, - dėkodama kolegoms, patikėjusiems jai šią misiją, prisipažįsta L. Staknytė-Patinskienė. - Žinoma, tai didelis iššūkis, nes teks pakilti aukščiau moteriško verdikto ir įsigilinti į automobilių savybes, pranašumus, naujoves plačiau, vertinti pagal daug daugiau parametrų, nei buvau įpratusi. O ir automobilių per konkursą teks išbandyti tiek, kiek išbandydavau per visus metus. Tačiau užgriuvusią naštą atperka tekusi didelė garbė pasakoti apie konkurso dalyvius tiek portalo skaitytojoms, tiek socialinio tinklo profilio gerbėjoms, kurioms taip pat smalsu, kaip viskas vyksta ir kas gi taps tuo pačiu pačiausiu“.

Kitą vertinimo komisijos debiutantą – P. Sviklą – bene labiausiai žavi aplinkybė, jog dabartinis jo darbas visiškai atitinka pomėgius.

„Automobiliais domiuosi nuo vaikystės, tad už hobį gauti ir atlyginimą – didžiausia svajonė“, - teigia portalo 15min.lt žurnalistas, dvejojantis kaip didžiausiam pomėgiui tapus darbu reikės susirasti naują hobį.

Paulius tvirtina matąs savo misiją vertinti automobilius taip, kad po 5 metų nereikėtų dėl tų įvertinimų gailėtis. Tad laukia nemažai iššūkių, nes skirtingus automobilius teks vertinti per skirtingas prizmes. Paulius įsitikinęs, jog tai, kas tinka Vilniaus senamiestyje gyvenančiam verslininkui, netiks Kupiškio rajono ūkininkui... Būtent ši aplinkybė gerokai apsunkina geriausiojo paieškas.

O kuo „Metų automobilio“ konkursai praturtino R. Gabartą, kuriam šiemetinis konkursas – jau aštuonioliktasis?

„Tai, kad prieš beveik du dešimtmečius pavyko atsidurti Lietuvos žurnalistų  autoklubo kūrėjų kompanijoje – akivaizdus karmos taškų skaičiavimo ir konvertavimo į galimybę užsiimti širdžiai mielais dalykais kitame gyvenime įrodymas. Esu žiauriai laimingas, turėdamas galimybę iš arti stebėti automobilių evoliuciją ir vienam pirmųjų išbandyti pačias naujausias technologijas realiomis eismo sąlygomis, - teigia Renaldas. – Kita vertus, kaip tik tai visada buvo didžiausias „Metų automobilio“ konkursų iššūkis – nepaskęsti informacijos lavinoje, užčiuopti esminius kiekvieno pretendento charakterio bruožus ir didžiausią įtaką važiavimo kokybei bei eismui plačiąja prasme turinčius sprendimus. Be to, kiekvienais metais tenka ieškoti atsakymo, kam skirti daugiau balų – automobiliui, kurio žmonėms iš tiesų reikia (nes jis idealiai atlieka transporto priemonės funkcijas), ar mašinai, apie kurią žmonės svajoja. Akivaizdu, kad susumavus visų komisijos narių balsus lig šiol beveik visais atvejais nugalėdavo pragmatiškasis pradas. Kita vertus, aš pats esu ilgą laiką važinėjęs su dviem konkurso finalininkais, užėmusiais antrąsias vietas. Vienu jų per keletą metų kiek nusivyliau, o kitą ligi šiol laikau sėkmingiausiu pirkiniu“.

Išbandžiusi visus 30 šiemetiniame konkurse dalyvaujančių automobilių, vertinimo komisija iki gruodžio 1 dienos dar turės laiko analizei, o prireikus, ir dar vienai automobilių patikrai keliuose. Po to kiekvienas narys pateiks savąją septynetuko viziją, o daugiausia kartų paminėti automobiliai bus įtraukti į galutinį finalininkų sąrašą, iš kurio vienas ir bus nominuotas „Metų automobiliu 2015“.

Finalinis konkurso vakaras, kurį tiesiogiai iš TV studija virtusių LITEXPO rūmų transliuos LRT, vyks gruodžio 13 d. Tad geriausiojo rinkimus, kuriuose kiekvienas vertinimo komisijos narys savo dispozicijoje turimus 25 balus paskirstys finaliniam septynetukui, o daugiausia balų surinkęs automobilis taps konkurso nugalėtoju, galės stebėti visa Lietuva.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)