o finalą pateko šie modeliai: „
“, „Mazda3“, „
“, „
308“, „
Leon FR“, „
“ ir „
“.

Septynetuke daugiau nei pusė – 4 - japoniški automobiliai. Po vieną atstovauja prancūzų, čekų ir ispanų gamintojams.

Be išrinkto finalinio septynetuko į jį pretendavo dar 11 konkursui pristatytų automobilių. Taigi, į geriausiųjų septynetuką komisijos nariai šiemet siūlė net 18 automobilių, arba daugiau, nei pusę konkurso dalyvių. Tai rodo, jog vertinimo komisijos nariams buvo iš tiesų nelengva, nes daug automobilių savo kokybe ir patikimumu ryškiai nenusileidžia vienas kitam.

Po keletą komisijos narių balsų pelnė, tačiau už finalinio septynetuko borto liko BMW X5, „Subaru Forester“, „Ford Fiesta“, „Citroen C4 Picasso“, „Kia Carens“, „Mazda6“, „Huyndai Santa Fe“, „Audi A3“, „Mercedes-Benz E350“, „Peugeot 2008“ ir „Toyota Auris Touring Sports“ automobiliai.

Daugelio vertinimo komisijos narių nuomone, septynetukas, išrinktas iš 35 į jį pretendavusių automobilių, didelių netikėtumų nekelia, nors komisijos narių simpatijos nebuvo vienodos, apie ką liudija net 18 automobilių, kuriuos pastebėjo, įvertino ir siūlė į finalinį etapą žiuri nariai.

Be finalininkų ir paminėtų modelių, „Metų automobilio 2014“ konkurse taip pat dalyvauja: BMW420d, „Fiat Panda“, „Ford Kuga“, „Honda CR-V“, „Hyundai ix35“, „Jeep Grand Cherokee“, „Kia pro_ceed GT“, „Kia Sorento“, „Nissan Juke Nismo“, „Nissan Micra“, „Opel Insignia Country Tourer“, „Range Rover Sport“, „Suzuki SX4 S-Cross“, „Suzuki Swift 4x4“, „Toyota RAV4“, „Volkswagen Golf Variant“ ir „Volkswagen Jetta Hybrid“.

Konkurso „Metų automobilis 2014“ finale, kuris vyks gruodžio 9 d., pirmadienį, paaiškės ir kitų nominacijų nugalėtojai. Bus išrinktas „Tautos automobilis“, „Šeimos automobilis“, „Verslo klasės automobilis“, „Saugiausias automobilis“, „Gražiausio dizaino automobilis“, „Moterų aistros automobilis“, „Sportiškiausias automobilis“ ir kt.

Šiemet konkursui pristatytus automobilius testuoja vertinimo komisija: automobilių žurnalistas, žurnalo „Keturi ratai” atstovas Linas Butkus, BTV „Autopilotas“ ir Žinių radijo „Piko minutės” laidų vedėjas Ramūnas Fetingis, žurnalo „TopGear” vyriausiasis redaktorius Renaldas Gabartas, dienraščio „Lietuvos rytas“ atstovas Mindaugas Grinius, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ žurnalistas ir vedėjas Dainius Leonavičius, naujienų portalo DELFI Auto rubrikos redaktorius Tadas Markevičius, žurnalo „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, naujienų portalo lrytas.lt žurnalistė Ilona Staškutė-Steponėnė, žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius Valdas Valiukevičius ir LRT laidos „Keliai.Mašinos.Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas.

Praėjusiais metais Lietuvos „Metų automobiliu 2013” buvo išrinktas „Volkswagen Golf“, vėliau tapęs ir Europos bei pasaulio „Metų automobilio 2013“ konkursų nugalėtoju.

„Tautos automobilį 2014“ renka DELFI skaitytojai

Šiemet pirmą kartą konkursų istorijoje informaciniu „Metų automobilis 2014“ partneriu tapo pagrindinis šalies naujienų portalas DELFI. Specialioje rubrikoje „Metų automobilis 2014“ skaitytojai gali pirmieji sužinoti rinkimų naujienas, susipažinti su visais konkurse dalyvaujančiais automobiliais, žiūrėti jų fotogalerijas ir video pristatymus.

DELFI skaitytojams patikėta ir itin atsakinga užduotis – iš 35 konkurso dalyvių išrinkti vieną, kuris bus pripažintas „Tautos automobiliu 2014“. Šių metų balsavimo naujiena ta, kad kiekvienas rinkimų dalyvis savo balsą galės atiduoti sau patogiu būdu – prisijungiant per DELFI, „Facebook“, „Twitter“, „Google“ arba „Yahoo“ paskyras.

Trys DELFI skaitytojai, turintys geriausią intuiciją ir balsavimo metu įspėję nominacijos „Tautos automobilis 2014“ nugalėtoją, bus apdovanoti specialiu prizu – „Continental“ padangų komplektu.

Balsuoti galite ČIA.

Aptarti ir kitų nominacijų pretendentai

Vertinimo komisija, išrinkusi septynis konkurso finalininkus, aptarė ir kitus kandidatus į gausybę renginio nominacijų, kurios vienam ar kitam pretendentui skiriamos būtent jos verdiktu.
Viena geidžiamiausių – „Metų visureigio“ nominacija – įsteigta kiek vėliau, nei 1997 metais pradėjus rengti „Metų automobilio“ konkursą. Pirmuoju „Metų visureigiu 2000“ paskelbtas savo vardą bene labiausiai pateisinęs „Nissan Patrol“, o šiemet bus įteikta jubiliejinė, 15-oji „Metų visureigio 2014“ nominacija.

Po ilgų svarstymų ir dar kruopštesnių bandymų Druskininkų apylinkėse komisijos nuomone šiemet į ją realiausiai pretenduoja „Huyndai Santa Fe“, „Subaru Forester“ ir BMW X5 trejetukas, įrodęs savo pranašumą prieš dar septynis varžovus šioje kategorijoje.

Dėl sportiškiausiojo automobilio titulo finalinėje stadijoje susigrums „Seat Leon“, „Kia Pro ceed“ ir BMW 4, o dėl „Metų vairo 2013“, kurį Lietuvos žurnalistų autoklubas metų pabaigoje tradiciškai įteikia Lietuvos vardą užsienio trasose labiausiai garsinusiam šalies sportininkui varžysis Simas Juodviršis, Jonas Gelžinis ir Benediktas Vanagas.

Visi Lietuvos „Metų automobilio“ konkursų laimėtojai:

„Metų automobilis 1998“ – „Mercedes Benz A“
„Metų automobilis 1999“ – „Ford Focus
„Metų automobilis 2000“ – „Škoda Fabia
„Metų automobilis 2001“ – „Ford Mondeo
„Metų automobilis 2002“ – „Peugeot 307
„Metų automobilis 2003“ – „Mazda6“
„Metų automobilis 2004“ – „Volkswagen Golf V“
„Metų automobilis 2005“ – „Škoda Octavia“
„Metų automobilis 2006“ – „Volkswagen Passat
„Metų automobilis 2007“ – „Ford S-Max“
„Metų automobilis 2008“ – „KIA cee'd“
„Metų automobilis 2009“ – „Škoda Superb
„Metų automobilis 2010“ – „Subaru Legacy
„Metų automobilis 2011“ – „Ford C-Max
„Metų automobilis 2012“ – „Hyundai i40“
„Metų automobilis 2013“ – „Volkswagen Go