Antrą vietą užėmė „Audi A4“ (47 balai), trečiąją – „Škoda Superb“ (41 balas), ketvirtąją – „Volvo XC90“ (39 balai), penktąją – „Hyundai i20“ (27 balai), šeštąją – „Mercedes-Benz GLC“ (27 balai, gavo mažiau aukštesnių balų nei „Hyundai i20“), septintąją – „Ford S-Max“ (18 balų).
Beliko apžvelgti, kaip ir kodėl savo balus paskirstė rinkimų komisijos nariai, kokiais argumentais jie grindžia savo sprendimus. Finale kiekvienas iš jų savo dispozicijoje turėjo po 25 balus, kuriuos turėjo padalinti septyniems modeliams (už vieną automobilį nebuvo galima skirti daugiau nei 10 balų).
Tad DELFI savo skaitytojams pateikia kiekvieno komisijos nario balus ir komentarus apie kiekvieną automobilį. Sąrašą užbaigia – septintoje vietoje likęs „Ford S-Max“.
Dina Sergijenko, 2 balai. Didelis šeimyninis septynvietis vienatūris yra tikrai geras pasirinkimas didelėms šeimoms arba tiems, kuriems reikia taupaus automobilio. Visgi, jei jo pirmtakas buvo išties inovacija, šių metų modelis pernelyg nepasikeitė.
Jis geras ir šiemet tapo dar geresniu – tuo abejoti sunku, tačiau pritrūkau didesnių naujovių. Pavyzdžiui, elektra nulenkiamos antros eilės sėdynės. Konkurentai šiame segmente elektra nulenkia ir antros, ir trečios eilės sėdynes – galbūt reikėjo pasitempti?
Pasigedau ir taupesnių variklių: kiek važinėjau (ir tikrai ne sportiniais režimais), vidutinės degalų sąnaudos nekrito žemiau 10 l. Galiausiai pritrūkau ir didesnių fantazijos apraiškų: viskas taip racionalu ir praktiška, kad išlipus norisi pasitikrinti, ar tikrai ne praktiškumu garsėjančio ženklo modelį vairuoji.
Dainius Leonavičius, 2 balai. „Ford S-Max“ nustebino tyla ir komfortu salone. Net ir dyzelinė versija (įprastai būnanti garsesnė) žavi vos vos girdimu variklio murkimu. Automobilis puikiai valdomas ir visiškai pateisina šeimyniniam vienatūriui keliamus lūkesčius bei reikalavimus.
Pliusai – funkcionalumas (net ir galimybė turėti 7 sėdimas vietas), komfortiškumas, geras valdomumas.
Kodėl neskyriau daugiau balų? Ogi todėl, kad tai nors ir puikus automobilis, bet lyginant su pirmtaku nėra padaręs didelės revoliucijos. Jis ir seniau buvo pakankamai funkcionalus, neblogai valdomas. Tačiau dabar pagerėjo komforto savybės, dizainas tapo harmoniškesnis ir bendroje konkurso modelių gamoje jis vertas geriausiųjų septintuko titulo.
Valdas Juozas Vilūnas, 2 balai. Tinka jų atstovų pasirinktas šūkis „Geriausias – tapo geresniu!“... Europos minivenams labai rimtas konkurentas. Kol nepalygini su dvejus metus važinėta nauja „Toyota Sienna“. Asmeninė patirtis.
Valdas Valiukevičius, 1 balas. Šį automobilį vertinu labai gerai, jis važiuoja nepriekaištingai. Galbūt išskyrus ne itin patogią vairuotojo darbo vietą. Joje jautiesi, lyg vairuotum didelį transporterį.
Vitoldas Milius, 2 balai. Pliusai: tyla ir komfortas salone, funkcionalumas, geras valdomumas.
Minusai: didokos konkursui pateikto modelio degalų sąnaudos ir nedidelis progresas, palyginti su pirmtaku.
Paulius Sviklas, 1 balas. Pirmos kartos „S-Max“ buvo labai geras automobilis ir savotiškas naujo segmento pionierius. Antros kartos „Ford“ vienatūris – dar geresnis, tačiau konkurentai šiame segmente demonstravo didelę pažangą ir naujas „S-Max“ nėra visa galva aukštesnis už juos.
Renaldas Gabartas, 2 balai. Šiam universalo ir vienatūrio mišrūnui teko velniškai sunki užduotis – išlysti iš tituluoto pirmosios kartos modelio šešėlio. Faktas, kad 2006-aisiais kartelė buvo iškelta labai aukštai, todėl net po krūvos metų ją peršokti taip pat „paprasta“, kaip padaryti špagatą.
„Ford“ inžinieriai stengėsi nenutolti nuo sėkmingos koncepcijos, todėl „S-Max“ tebėra pavyzdingai funkcionalus ir tikrai neprastai važiuojantis kokybišku asfaltu.
Klausimas ar reikia tokios sunkiai suskaičiuojamos galybės elektroninių talkininkų. Vieni jų iš tiesų verti komplimentų (pvz., vaizdo kamerų sistema, leidžianti manevruoti itin prasto matomumo sąlygomis), kiti – kainą auginantis balastas (automatinio parkavimo sistema tris kartus iš trijų bandymų susimovė).
Ramūnas Fetingis, 1 balas. Fordas pagamino eilinį puikų šeimyninį vienatūrį. Ankstesnės kartos „S-Max“ buvo puikus, todėl pagaminti ką nors daug geresnio yra sunku. Akivaizdu, kad pristatę naujos kartos automobilį „Ford“ stengėsi nenutolti nuo savo pirmtako, bet pavyko kone identiškas ankstesniam modeliui automobilis. Ir tai nebūtinai geras bruožas.
Naujos kartos automobilis vis dar yra puikus ir savo važiavimo savybėmis lenkia visus savo klasės konkurentus. Su viena sąlyga – jeigu kelio danga lygi.
Iš trūkumų – kiek sudėtingas kai kurių funkcijų valdymas ir didoka kaina.
Jurgis Paplaitis, 2 balai. Itin praktiškas, puikiai važiuojantis ir išvaizdus vienatūris automobilis 2007 metais buvo pripažintas tiek Europos, tiek ir Lietuvos metų automobiliu, todėl nekeista, kad naujas modelis radikaliais pokyčiais nestebina.
Bet mokant 42000 eurų – tiek kainuoja bandymuose dalyvavęs modelis (bazinis modelis kainuoja nuo 26519 Eur) – būtų neprotinga nepagalvoti apie taip pat šiais metais debiutavusius sportišką 2 serijos BMW „Gran Tourer“ (nuo 27790 Eur), itin efektingai atrodantį naująjį „Renault Espace“ (nuo 29970 Eur) ar kitus, pigesnius vienatūrius.
Ilona Steponėnė, 3 balai. Tai visapusiškai teisingas pasirinkimas, kam reikia transportuoti didelę šeimą, daug lagaminų ir tuo pačiu iki 100 km įsibėgėti greičiau, nei per pusvalandį.