Primename, kad „Metų automobilį 2015“ rinko dešimties žurnalistų komisija. Finale kiekvienas jų turėjo po 25 balus, kuriuos turėjo padalinti septyniems modeliams (už vieną automobilį nebuvo galima skirti daugiau nei 10 balų).
DELFI skaitytojams - komisijos narių komentarai, kas nulėmė jų pasirinkimus.
Šįkart buvo kaip niekada sunku pasirinkti, nes bet kuris iš finalinio septynetuko galėjo laimėti, o akivaizdžių lyderių nebuvo. Galbūt todėl ir mano vertinimas toks – nei vienas automobilis negavo maksimalaus balų skaičiaus, o net trys buvo įvertinti vienodai.
Šį kartą mažiausiai skyriau net trims automobiliams: „BMW 2“, „Porsche Macan“ ir „Škoda Fabia“ – po 2 balus. Tai toli gražu nereiškia, kad jie nėra geri, tačiau balų skaičių lemia visuma, o ne vienas ar kitas privalumas. Tarkim, „Porsche Macan“ važiuoja taip gerai, kad nei vienas finalininkas jam neprilygsta nei iš tolo. Jeigu rinktumėm pagal valdymo savybes, jis neabejotinai laimėtų. Nesvarbu, ar važiuoji ramiai mieste, ar leki lenktynių trasoje, ar žvyrkeliu – jis tiesiog neprilygstamas ir sugriovė daugybę mitų apie taip vadinamus „krosoverius“. Bet jis kainuoja bent ketvirtadaliu brangiau už savo konkurentus, išlaikyti jį gerokai brangiau, o atstovybė tik viena – Vilniuje. Tačiau bet kokiu atveju jis vertas kiekvieno cento.
Iš kitos pusės „BMW 2“ – revoliucinis, griaunantis senas BMW tradicijas (pirmas vienatūris, pirmas priekiniais ratais varomas BMW). Tačiau susidarė įspūdis, kad jis kažkoks nepabaigtas. Pavarų dėžės darbas, pedalų ir vairo mechanizmo informatyvumas – visa tai veikia, tačiau ne taip preciziškai, kaip turėtų veikti BMW automobilyje. Juk ant tos pačios platformos pagamintas naujasis MINI šiuo metu yra tiesiog dieviškas, tai kas nutiko kuriant BMW 2?
„Škoda Fabia“ tapo vienu iš dviejų labiausiai nuvylusių. Ne ta prasme, kad tai blogas automobilis, jokiu būdu. Tačiau iš visiškai naujo modelio tikiesi kažko įdomaus, naujo, inovatyvaus ir pan. Šiuo atveju nieko panašaus nenutiko – tiesiog nauja „Fabia“. Kažkiek geresnės apdailos medžiagos, kažkiek naujesnė išvaizda, bet ne daugiau. Ir dar tas modernus išmanaus telefono pajungimas, kuris veikia kada norisi jam, o ne vairuotojui. Antras nusivylimas – „Volkswagen Passat“ (4 balai). Tai labai geras automobilis, kuris vis dar išlieka savo klasės lyderiu ir tuo, į kurį lygiuojasi visi konkurentai. Tačiau naujas modelis tapo toks panašus į seną, kad jeigu ne naujo dizaino priekiniai žibintai, atskirti juos būtų labai sunku. Be to, pakabos darbas ir įvairūs garsai salone smarkiai išduoda koncerno išlaidų mažinimo politiką...
Maloniai nustebino C klasės „Mercedes-Benz“ (4 balai). Gražus, puikiai valdomas, prabanga spindintis salonas – viduje sėdi lyg aukštesnės klasės automobilyje. Pagyrimo vertas ESP darbas – ji visiškai neišsijungia, tačiau įjungus sportinį režimą taip delikačiai kišasi į vairuotojo darbą, kad to net nejauti. Vienintelis trūkumas – visas salonas pradeda garsiai „kalbėti“ važiuojant per nelygų žvyrkelį.
Liko du, mano nuomone, lyderiai. „Ford Mondeo“ (5 balai) ir „Nissan Qashqai“ (6 balai).
Ilgai galvojau kuriam duoti tašku daugiau ir nulėmė tiesiog finalo išvakarėse „Ford“ koncerno žinutė, kad amerikiečiai atsisako bendradarbiavimo su „Microsoft“. Jų bendrai sukurta automobilio valdymo sistema nepasiteisino, nes yra pernelyg problematiška. Tokia ji man ir pasirodė – valdymas sudėtingas, lietimui jautrus ekranas nėra toks jautrus kaip norėtųsi, o kai kurias funkcijas perprasti reikia pernelyg daug laiko ir nuo kelio atitraukto dėmesio. Nors bendrai automobilis ypač komfortiškas. Labai laukiu Lietuvoje pasirodant „Mondeo“ hibrido – manau jis turi šansą savo „hibridinėmis“ charakteristikomis nušluoti nuo kelio japoniškus konkurentus, hibridus darančius jau daug metų.
Lyderiu šįkart tapo, o kaip paaiškėjo, ir metų automobilio titulą iškovojo, „Nissan Qashqai“. Ne veltui šis automobilis jau daug mėnesių Europoje yra vieninteliu „krosoveriu“ tarp dešimties perkamiausių modelių. Šalia jo – tik nedideli hečbekai. Tai daug ką pasako. Tai ko gero tas atvejis, kai už palyginus nedidelę pinigų sumą gauni daug ir labai kokybiško automobilio. „Nissan“ su trečiąja „Qashqai“ karta pagaliau ištaisė didžiąją dalį trūkumų, dėl ko jam priekaištavo ankstesnių modelių savininkai ir pagamino tikrai solidžiai atrodančią mašiną, kuri nekainuoja pernelyg daug. Šį modelį galiu drąsiai rekomenduoti savo draugams.
„Ford Mondeo“ – 6 balai
Kalbant apie transporto priemones, lyg ir neturinčias pretenzijų į nieką kitką, kaip tik kelionės iš taško „A“ į tašką „B“, naujasis „Mondeo“ yra bene labiausiai lūkesčius pranokstantis automobilis. Itin efektyvus ir gyvybingas dyzelinis jėgos agregatas, puikiai subalansuota pakaba, kokybiška interjero apdaila, kalnas išmaniųjų aktyvaus saugumo ir komforto sistemų.
„Porsche Macan“ – 5 balai
Pasakyti, kad naujasis „Porsche Macan“ tiesiog „geras“ būtų tas pats, kas Everesto viršūnę pavadinti „didele“. Tai automobilis sukeliantis euforijos priepuolį ir kaip niekas kitas duodantis aiškų atsakymą, kodėl už nediduką miesto visureigį prašoma 277 tūkst. litų kaina yra „normali“. Šitas daiktas tiesiog tobulas. Formaliai priskriamas SUV kategorijai (nepainioti su sofa-lova), „Macan“ turi beveik visas grynakraujo sportinio bolido savybes, o kartu yra visavertis šeimos
automobilis.
„Škoda Fabia“ – 4 balai
Jauniausias „Škoda“ šeimos narys gali būti naudojamas kaip prietaisas racionalumo laipsniui matuoti. Modernūs varikliai, tiksliai veikianti pavarų dėžė, puikiai su prastais keliais susitvarkanti pakaba, vykusi eksterjero evoliucija, sėkmingi sprendimai salone, logiška kaina.
„Nissan Qashqai“
Panašu, kad krosouverių pasaulio „meilutytė“ atvertė naują savo šlovės istorijos puslapį. Antros kartos „Qashqai“ beveik nepriekaištingas. Salone nelikę nė pėdsako kieto plastiko. Surinkimo kokybei nei vienos pretenzijos. Garso izoliacija beveik tokia pat, kaip „premium“ klasės analoguose. „Nissan“ koncepcija – įprastų hečbekų, vienatūrių bei parketinių visureigių savybes vienijantis automobilis, yra šūvis į dešimtuką. Sumanymas puikiai realizuotas ir pagardintas teisinga kainodara.
„BMW 2“ – 3 balai
Visiškai naujas įrašas BMW kronikoje – pirmasis modelis priekiniais varančiaisiais ratais ir turbūt pirmasis bandymas įtikti kompaktinių vienatūrių gerbėjams. Kaip ir pridera BMW ženklu papuoštam automobiliui, „antrukas“ smagiai valdomas, pasižymi sėkmingais ergonomikos meistrų
sprendimais, komplektuojamas su efektyviais varikliais. Ar kuo nors „BMW 2 Active Tourer“ nustebino? Jei ieškant atsakymo tenka vartyti stovykloje Druskininkuose darytus konspektus, atsakymas, ko gero, ne.
„Volkswagen Passat“ – 2 balai
„Premium“ automobilių klubo prieangyje trypčiojantis aštuntosios kartos „VW Passat“ gali pasigirti sunkiai suskaičiuojama daugybe technologinių naujovių, pavydėtinai erdviu salonu ir patraukliai pertvarkyta vairuotojo darbo vieta. Komplimentų nusipelno ir dyzeliniai varikliai. Tai vidutinės klasės automobilių klasika. Gal kiek per daug konservatyvi.
„Mercedes Benz C“ – 1 balas
Rizikuoju būti nušvilptas, bet naujasis C klasės sedanas – vienas labiausiai pervertintų šiųmetinio konkurso dalyvių. Lyg ir nėra prie ko prikibti, tačiau preteksto alpėti taip pat nei vieno. Tiesiog dar
vienas klasikinis sedanas, papuoštas prestižine Štutgarto žvaigžde.
„Nissan Qashqai“ – 7 balai
Prieš sėsdamas į šį automobilį pagalvojau, - pirmoji šio bestseleriu tapusio „krosoverio“ karta buvo labai vykusi. Šios sėkmes paskatinti kiti gamintojai puolė kepti panašius SUV klasės modelius ir kai kuriems pavyko pagaminti vertus dėmesio konkurentus pirmajam „Qashqai“. Įdomu, ar galės naujasis modelis mane nustebinti? Bet nuvažiavęs vos kelis kilometrus naujuoju „kiškučiu“ supratau, kad jis vėl nutolo nuo kitų ir be abejonės bus ir toliau labai geidžiamas. Puikiai subalansuotos visos jo savybės. Praktiškumas nenukentėjo ir dar labiau išaugo patobulinus bagažinės erdvės formavimo galimybes. Važiavimo savybės – puikios, valdomumas taip pat. Žavi ir pakankamai gausi bazinė įranga ir visa automobilio kainodara. Pavyzdžiui, paketas „Safety pack“, į kurį įeina daugybė pagalbinių ir saugumo funkcijų kainuoja vos kiek daugiau nei 1000 eurų.
„BMW 2 Active Tourer“ – 5 balai
Tai – revoliucinis BMW modelis, pirmasis varomas priekiniais ratais. Ir kaip retai būna – labai vykęs. Jame kūrėjai sugebėjo išsaugoti visas gerąsias BMW savybes, bet dar pridėjo ir universalumo bei praktiškumo. Ypač žavi konkursui pateiktos versijos mechaninės variklio ir pavarų dėžės bendras „darbas“ – puikiai suderinta kombinacija (ir eikli, ir taupi).
„Mercedes-Benz“ C klasė – 5 balai
Dar vienas modelis (praėjusiais metais tai darė MB E), kuris keičia mano vaizduotėje nusistovėjusį „Mercedes“ stereotipą. Tai vienas labiausiai pasikeitusių šio konkurso modelių lyginant su pirmtaku. Visiems prabangių automobilių žinovams (konkurso renginiuose ir privačiuose pokalbiuose), kurie domėjosi C klase sakydavau, - „tik įsėskite ir pasakykite pirmą įspūdį“. Visų be išimties reakcija buvo – „vauuu...“. Salono apdaila ir medžiagos iš tikrųjų - „vauuu...“. Subtilu, lakoniška bet kartu ir prabangu bei stilinga. Ne veltui jau standartiniu tapo posakis, kad C klasė yra sumažinta S klasės kopija. Šį kopija skiraisi tik dydžiu ir keliomis komplektacijos galimybėmis. Važiavimo komfortas taip pat abejonių nepalieka. Be to gamintojai automobiliui suteikė ir sportiškumo (tiek važiavimo, tiek išvaizdos prasme).
„Porsche Macan“ – 2 balai
Tai – svajonių automobilis (deja, už nemažą kainą). Manau, nė vienas juo važiavęs neras jam priekaištų. Jame suderinta absoliučiai viskas. Koks tu vairuotojas bebūtum, ar ramus, ar nutrūktgalvis - visiems „Macan“ įtiks. Jis vertas kiekvieno jo kainos lito ar euro. Tik viena „bėda“, ne visi tiek litų ar eurų turi, toli gražu – ne visi...
Po 2 balus gavo „Ford Mondeo“, „Škoda Fabia“, „VW Passat“ – neeiliniai nauji modeliai. Tačiau jie taip manęs nenustebino, kaip kiti septynetuko dalyviai. Jų pirmtakai buvo gerai įvertinti ir konkursuose, ir tarp pirkėjų. „VW Passat“ žavi salono lakoniškumu, tačiau tuo pačiu ir apdailos prabanga, dar labiau priartėjusia prie savo solidžiosios sesės „Audi“. Didysis, viudutinės klasės modelis valdomumo lengvumu nenusileidžia mažesniam „Golf“ ir lenkia daugelio kitų gamintojų ne tik vidutinės, bet ir kompaktinės klasės atstovus. Išlipus po intensyvaus važiavimo norisi sakyti „lengvas kaip plunksnelė“. Jo konkurentas „Ford Mondeo“ žavi dydžiu ir akustiniu komfortu. Važiuojant salone taip tylu, kad net ir tradiciškai prabangiuose laikomuose automobiliuose ne visada tai pasiseka išgirsti. Ypač patiko automobilio prietaisų valdymas balsu – iš visų konkurso modelių būtent „Mondeo“ ši funkcija veikia bene geriausiai (geriausiai atpažįsta komandas, telefonų knygelės adresatus, navigacijos adresų pavadinimus). Beveik neabejoju, kad „Škoda Fabia“ bus pirkėjų vertinama dėl puikių valdymo ir komforto savybių, nebūdingų didžiajai daliai kitų gamintojų analogiškos klasės modeliams. Be abejonės žavės juos ir benzininiais varikliais komplektuotų modifikacijų kainos. „Fabijai“ puikiai tinka konkursui pateiktas 1,2 l darbo tūrio benzininis agregatas – ne tik pakankamai taupus, eiklus, bet ir elastingas. Jo nereikia „grežti“ aukštuose sūkiuose, kad galėtum startuoti greitai.
BMW 2-serijos „Active Tourer“ – 2 balai
Tai automobilis, gimęs iš išskaičiavimo. BMW jis buvo labai svarbus siekiant konkuruoti su sėkminga „Mercedes-Benz“ B-klase ir norint pritraukti naujų pirkėjų, tačiau tikri BMW fanai supranta,
kad priekiniai varantys ratai ir vienatūrio kėbulas nėra tai, už ką mylima ši markė. Už drąsią naujovę šis modelis vertas būti pastebėtas kaip septynetuko narys, tačiau tai tikrai nėra geriausia, ką gali ir moka BMW gamintojai.
„Ford Mondeo“ – 6 balai
Bene daugiausiai lūkesčių pateisinęs konkurso automobilis. Jis įdomiai atrodo, kokybiškai surinktas, puikiai važiuoja ir atrodo įperkamas Lietuvos vairuotojams. Drąsūs dizaino sprendimai, geras dyzelinio variklio ir automatinės pavarų dėžės darbas bei tinkamai dirbanti pakaba nulėmė, kad jam skyriau daugiausiai balų.
„Mercedes-Benz“ C-klasė – 3 balai
Maloniai nustebinęs „Mercedes“ automobilis ir įrodęs, kad C-klasė gali būti įvairiapusė bei įtikti ne tik vyresnio amžiaus pirkėjams, bet ir jaunesniems vairuotojams. Vis dėlto konkurentai pasirodė per daug
stiprūs, todėl jiems skyriau daugiau balų.
„Nissan Qashqai“ – 4 balai
Pastebimai patobulėjęs automobilis, lyginant su pirmtaku. Jis gerai atrodo, yra įperkamas, kur kas kokybiškiau įrengtas ir turi tai, ko reikia būti klasės lyderiu. Vis dėlto pora finalinio septynetuko narių turi keletą savybių, kurios „Qashqai“ yra nepasiekiamos, todėl jis – tarp finalininkų vidurio.
„Porsche Macan“ – 4 balai
Jei reikėtų rinkti geriausią konkurso automobilį, „Macan“ be abejonės būtų lyderis. Tai ko gero tas automobilis, kuris šių metų konkurse yra arčiausiai „svajonių automobilio“ statuso. Jis puikiai važiuoja,
yra galingas, dinamiškas, įdomiai atrodo, gali įveikti ir lengvą bekelę ar prastą kelią, taip pat yra erdvus. Universalias savybes užgožia tik aukšta kaina, kuri įkandama tik mažumai Lietuvos vairuotojų.
„Škoda Fabia“ – 1 balai
Pavykęs čekų bandymas sukurti emocingesnį automobilį už pirmtaką. Tačiau inovacijų ir progreso trūkumas nulėmė, kad „Fabia“ gavo tik 1 balą.
„Volkswagen Passat“ – 5 balai
Kaip ir anksčiau, tai vis dar tas pats puikus automobilis – gerai važiuoja, yra patogus ir talpus, šiek tiek erdvesnis už pirmtaką ir žinoma, jo vertė lyginant su konkurentais krenta mažiausiai. Vis dėlto pernelyg maži pokyčiai lyginant su ankstesniu modeliu nulėmė, kad jam skyriau balu mažiau nei „Mondeo“.
„Porsche Macan“ – 10 balų
Tikriausiai daugelis komisijos narių pritars (gal nebyliai, arba tikrai ne taip garsiai kaip aš duodamas 10 balų), kad „Porsche Macan“ yra pats geriausias konkurse dalyvavęs automobilis. Jeigu ne, tai irgi nieko blogo... Jis ne racionaliausias, ne pigiausias, ne populiariausias, gal net ne gražiausias – bet pats geriausias. Tačiau geriausias nebūtinai reiškia, kad turi būti išrinktas „Metų automobiliu“. Man jau vieną kartą teko už jį balsuoti dirbant „Golden Steering Wheel“ konkurso komisijoje ir keletą valandų padiskutuoti su komisijos nariais (jų buvo 70). Komisija labai spalvinga, atstovaujanti gal 20 valstybių, įvairių profesijų ir t.t. „Macan“patiko visiems. Jis ir tame konkurse laimėjo metų SUV titulą (ten visi automobiliai renkami klasėse, vieno laimėtojo nėra). Ar jis brangus? Taip brangus... Bet „Macan“ vertas kiekvieno už jį sumokėto lito.
„VW Passat“ – 6 balai
Naujasis „VW Passat” – vidutinės klasės modelių etalonas, įgavęs nemažai „premium“ segmento savybių. Jis ir toliau bus populiarus, mėgstamas tiek besirenkančių naują automobilį, tiek belaukiančių, kol šį modelį bus galima nupirkti jau naudotą. Tikriausiai ne veltui „Passat“ modelio automobilių pilnos Lietuvos miestų gatvės ir keliai. Tiek žmonių negali klysti...
„Ford Mondeo“ – 3 balai
Pagražėjęs. Geriau valdomas. Tylus. Komfortiškesnis. Net tai, kad šis modelis šiek tiek vėluoja su pasirodymu Europoje, nebeatrodo labai svarbu.
„Škoda Fabia“ – 2 balai
Čekų automobilis nestebina niekuo. Jis, kaip ir dera „Škoda“ gamintojo produktui, yra vienas racionaliausių pasirinkimų klasėje. Puikūs varikliai, pavarų dėžės, gerai suderinta pakaba, sėkmingesnis dizainas (dėl skonio nesiginčysim, bet man taip atrodo).
„BMW 2 Active Tourer“ – 2 balai
Ne BMW’ietiškas BMW modelis – priekiniai varantieji ratai ir vienatūrio kėbulas... Kaip bebūtų keista, bet „antrukas“ neprarado visų smagiųjų BMW savybių. Jo varikliai dinamiški, greičių dėžės veikia puikiai, o ir valdomumas stebėtinai geras. Suprantama, kad koncernas ne veltui pradėjo tokio modelio gamybą ir BMW 2 tikrai ras gausybę savo gerbėjų ir pirkėjų, bet bus ir tų (ir aš su jais) kurie liks prie mylimos klasikos.
„Mercedes-Benz“ C-klasė – 1 balas
Naujasis C klasės sedanas kaip visuomet geras („Mersas ir Afrikoj Mersas“). Važiavimo komfortas taip pat abejonių nepalieka (nieko naujo, net „190“ 85’ buvo labai komfortiškas). Viskas gerai, tik iš modelio su žvaigžde priekyje tikriausiai tikiesi daugiau, jam lyg keliami didesni reikalavimai. O gal tuos reikalavimus kelia konkurentai ir ne tik iš prabangiųjų sąrašo. Kartais atrodo, kad „Passat“ labai jau arti, arba net šalia, o gal jau net priekyje...
Nissan Qashqai – 1 balas
„Miesto visureigis“ tapo madingiausia automobilių klase. Visi trokšta ir perka „Qashqai“ ir tai matosi Lietuvos keliuose. Taip buvo su pirmąja šio modelio karta ir neabejotinai bus su antrąja. Antros kartos „Qashqai“ tikrai gražesnis nei pirmos, bet jo dizainas man lyg roboto kūryba, kuriam buvo suformuluota užduotis sukurti gerai parduodamą modelį, priimtiną kuo didesniam žmonių ratui. Užduotis įvykdyta, viskas tobula, tačiau atrodo tarsi žmogaus ranka šiame projekte nedalyvavo (žinoma, kad taip nėra). Tikriausiai panašią užduotį suformulavo ir robotui kūrusiam naująjį „X-Trail“ modelį, o gal tai buvo tas pats robotas...
„Ford Mondeo“ – 5 balai
Kainos ir kokybės bei technolgijų balansas, automobilis suteikia stabilų, komfortišką važiavimą, didelis privalumas – bagažinė, stabilumas, patrauklus ir dizainas.
„Nissan Qashqai“ – 5 balai
Privalumų tikrai daug, ir lyginant su pirmtaku, ir su konkurentais, ir – tikrai puikus pagalbininkas, padėjėjas, patogus, ir smagus važiuoti. Daugeliui lietuvių prieinama kainą, o ir jo populiarumu niekas nedrįs abejoti.
„Volkswagen Passat“ – 5 balai
Pažangus, ekonomiškas, išvaizda – nors ji panašėja į kitus (CC ir kt.), bet sukuria ir šiek tiek naujumo, begalės pagalbinių sistemų, puikus valdomumas.
„Mercedes-Benz C klasė“ – 4 balai
Pakelta kartelė MB C klasės, tačiau ir kaina atitinkama, prabangus, technolgiškai pažangus, dailus.
„Porsche Macan“ – 4 balai
Tobulas, idealus, aukštojo pilotažo, tačiau jam skirti daug balų nedrįstu, nes jis vis tiek ne kiekvienam ir net gi ne daliai, o labai mažai kam įperkamas.
„BMW 2“ – 1 balas
Naujovė, tačiau iš septynetuko jam duodu mažiausiai, nes gal kaip tokios segmento automobiliui brangokas, pakaba primena „Golf“, nors pateikiamas kaip geresnis. Bus matyti, kaip jis pasiteisins, dabar anksti vertinti.
„Škoda Fabia“ – 1 balas
Patobulėjusi visapusiškai, ekonomiškesnė, gražesnė, prieinama, bet labiau tarnybinis automobilis.
Taip balus paskirsčiau atsižvelgdama ir į tai, kokius įspūdžius paliko automobilių bandymai, ir į techninius duomenis bei potencialią šių modelių vietą rinkoje. Miesto visureigiai – akivaizdžiai aktyviausiai augantis segmentas Lietuvos keliuose ir kalbant su vairuotojais tokie automobiliai visdažniau minimi kaip norimas ir būsimas pirkinys.
„Nissan Qashqai“ (6 balai) labai sėkmingai suderino įvaizdį ir praktiškumą. Naujos kartos modelis patogus, erdvus, plačios komplektacijos galimybės ir nenuskriaudžianti kaina.
„Porsche Macan“ (5 balai) – miesto visureigis, galintiems sau leisti daugiau, bet net ir turint omenyje ne kiekvienam prieinamą kainą, jis ją atidirba. Tai ypatingai malonus vairuoti, technologiškai pažangus modelis, kurio gamintojui iš tiesų pavyko suderinti visureigio dydį ir sportinio automobilio valdomumą.
Klasikiniai sedanai vis labiau užleidžia savo pozicijas kaip šeimos automobiliai ir dažniau laikomi vadovų automobiliais. Trijų sedanų kovoje aukštesnius balus skyriau „Ford Mondeo“ ir „Mercedes-Benz“ C klasei (po 4 balus), nes kiekvienas iš jų savo segmente yra labai geras pasirinkimas. Taupus, komfortiškas „Ford Mondeo“ savyje talpina viską, ko gali prireikti kasdienėse kelionėse, o puikiai valdomas, „Mercedes-Benz“ tiks galintiems sau leisti daugiau. „Volkswagen Passat“ taip pat nustebino kokybe, tačiau „Mondeo“ jį aplenkia palankesne brangesnių versijų kaina bei didesniu serviso intervalu.
„Škoda Fabia“ (3 balai) greičiausiai taps populiariu įmonių automobiliu, o „BMW 2 Active Tourer“ liko vienas balas dėl „premium“ modeliui prideramos važiavimo kokybės stygiaus. Turint omenyje
aukštą kaip kompaktiškam modeliui kainą, jam rinkoje teks kovoti su stipria konkurencija.
„Nissan Qashqai“ – 7 balai
Tai geriausias šiemet Lietuvoje pasirodęs kainos, technologijų ir mados santykis.
„Porsche Macan – 5 balai
Jis paneigia visus stereotipus apie prastas „krosoverių“ valdymo savybes.
„Mercedes-Benz“ C klasė – 4 balai
Jis paneigia visus stereotipus apie nuobodžiai valdomus „mersedesus“ ir apie trukdančią smagiai vairuoti stabilumo kontrolę.
„VW Passat“ – 4 balai
Vidutinės klasės sedanų etalonas išliko vidutinės klasės sedanų etalonu. Šįkart jis pradeda žvalgytis į „premium“ segmento duris, kas nulemia ir kainą.
„Ford Mondeo“ – 2 balai
Jis buvo fantastiškas prieš du metus, kai „Ford Fusion“ vardu pasirodė JAV. Šiemet atvykęs į Europą jis vis dar geras, tačiau iki geriausio trūksta.
BMW 2-serijos „Active Tourer“ – 2 balai
Iš pirmo žvilgsnio, tai tikras BMW. Vairuojant, tai daugiau mažiau tikras BMW – lengvai valdomas, azartiškas, prognozuojamai prarandantis užpakalinių ratų sukibimą, tik kad varomi ratai ne tie. Ir jis dar palyginti nebrangus.
„Škoda Fabia“ – 1 balas
Naujoji „Fabia“ patiks visiems, išskyrus manančius, kad „Škodos“ – pigiausi automobiliai.
Bendras situacijos vertinimas
Šiais metais, priešingai nei pora pastarųjų, konkurse nebuvo ryškaus lyderio, tad galutiniai rezultatai yra neprognozuojami. Gali laimėti tiek pigi ir racionali „Škoda“, tiek ir tobulas automobilis „Porsche Macan“. Bendra tendencija – automobiliai tapo dar brangesni. Ir tai yra bene brangiausias visų laikų septynetukas. Žinoma, šįsyk leidome sau išrinkti nepigias, bet tikrai geras „premium“ mašinas. Brangesni automobiliai nereiškia – geresni. Nemažai automobilių turi kokybės problemų – važiuojant šaltu metu lietuviškais keliais barška automobilių salonai, pakabos.
„Nissan Qashqai“ – 7 balai
Bene universaliausias ir tinkamiausias automobilis Lietuvai. Ypač vertinant pagal kriterijų „vertė už pinigus“. Jis talpus, pravažus, neblogai valdomas, tikėkimės, ir patikimas, kaip daugelis šios markės automobilių. Be viso to, dar ir saugus.
BMW 2-serijos Active Tourer – 4 balai
Automobilis į septynetuką pateko dėl revoliucinio sprendimo. Tai pirmasis pastarojo meto BMW automobilis su priekiniais varančiaisiais ratais (galima 4x4 versija) Tai pirmas BMW ir visos „premium“ rinkos kompaktinės klasės vienatūris. Smagus vairuoti, ekonomiškas, praktiškas didelio miesto automobilis.
„Mercedes-Benz“ C-klasė – 5 balai
Didysis klasikas išsaugo tradicines gero skonio, komforto, brangių salonų savybes. Automobilis yra ne tik tylus ir patogus, bet ir gerai valdomas. Lyginamajame valdymo teste su pagrindiniu varžovu BMW 3 jis tapo varžybų lyderiu.
Porsche Macan – 2 balai
Manau, jeigu paklaustume komisijos narių, kuris automobilis buvo pats geriausias, daugelis paminėtų „Porsche Macan“. Tai unikalus, protingas daiktas, kuris puikiai jaučiasi esant bet kokioms kelio sąlygoms: juo galima važiuoti į medžioklę, po to – į priėmimą, iš ten – į lenktynių
trasą. Jeigu jis netaps „Metų automobiliu“, tai tik dėl ne masinės savo paskirties ir ne masinės kainos. Tačiau jis vertas kiekvieno sumokėto lito.
„Ford Mondeo“ – 3 balai
Automobilis tapo išvaizdus. Gal dėl to, kad panašus į „Aston Martin“. Automobilis geriau važiuoja nei pirmtakas, rodos, kad vairuoji klase aukštesnę mašiną. Vis dėlto šis automobilis vos gimęs jau yra pasenęs, nes jis daugybę kartų matytas daugybėje parodų. Jo pristatymas buvo numatytas kur kas anksčiau. JAV jis gaminamas pora metų. Automobilis, kaip ir daugelis kitų šios markės produktų, gamybos pradžioje pasirodo su daugybe smulkių defektų.
„Škoda Fabia“ – 2 balai
Čekų gamintojas kartu su savo tėvu iš Vokietijos yra sukūręs kur kas geresnių automobilių. Naujoji „Fabia“ yra pernelyg ekonominis sprendimas. Ypač tai jauti atsisėdęs salone ir matydamas
jo medžiagas arba važiuodamas prastu keliu ir dėl prastos garso izoliacijos girdėdamas pakabos garsą. Ji labiau žavės įmones, kurių vadybininkams reikia paprastų ir patikimų mašinų.
„Volkswagen Passat“ – 2 balai
„Volkswagen“ koncernas, pakilęs ant populiarumo bangos, prisnūdo. Naujasis „Passat“ labiau primena „feisliftinį“ modelio atnaujinimą, nei iš tikrųjų naują automobilį. Jis kaip buvo geras, taip ir liko geras, tačiau į priekį nepajudėjo. Keleiviai galbūt pastebės tik vieną pliusą – didesnę erdvę gale. Tačiau jie pajus ir trūkumą – bildančią galinę pakabą. Ir, žinoma, pajus didelę automobilio kainą. Kadangi daugiausiai balų skiriu už progresą, „Passat“ man yra autsaideris.
„Nissan Qashqai“ – 1 balas
Nuo pat gimimo šis modelis nelipo prie mano „šoferiškos“ natūros. Ir dabar paaugęs ir smarkai patobulėjęs nesukėlė džiugių jausmų vairuojant ir nežavėjo savo visa esybe, kaip tai darė kiti konkurse dalyvavę ir į septintuką patekę automobiliai. Aš rinkausi ir rinksiuosi „Nissan“ elektrines mašinas, kurios yra netolimos ir gražios ateities šaukliai mūsų keliuose.
BMW 2 Active Tourer – 2 balai
Viskas lyg ir gerai – ženklas BMW, stilistika, važiuoja gražiai, vietos daug, tiksliai sumeistrautas alia, kad priekiniai varantieji ratai... Man kažkaip su bavariškais BMW ženklais nelabai dera. Suprantu, kad ir didieji, galingieji automobilių gamintojai nori vis daugiau ir vis plačiau. Kur kas didesnį malonumą suteikė šio modelio brolis – „BMW 4 Gran Coupe“. Važiuoji ir dainuoji. Tik nuolat į prietaisus reikia žiūrėti, kad greičio nepadaugintum, kelių policijos pareigūnams dainos gali nepatikti.
„Mercedes-Benz“ C-klasė – 3 balai
Solidus ir nepriekaištingas. Viską daro ponui vairuotojui ir vairuotojo vežamam ponui. Kokybės, prabangos ir techninio sumanumo pavyzdys. Trūksta kažkokio linksmesnio cinkelio. Bet linksmumas matyt nelabai dera su MB solidumu.
„Škoda Fabia“ – 3 balai
Geras, jam nieko netrūksta, na gal vos vos vietos gale galėtų būti daugiau. Gal... Visa kita – „Škoda Fabia“ superinis mažas automobilis su didelės mašinos galimybėmis ir ramiu taupiu charakteriu. Rašau taip, nes kasdien važinėju su kitokiu, bet taip pat mažu automobiliu. Imčiau šitą „Škodą“ į savo garažą.
„Volkswagen Passat“ – 4 balai
Naujas, bet įsėdus nereikia aikčioti iš nuostabos ir vartyti instrukciją, kad susidraugautum. Didesnis ir platesnis, bet lengvesnis už savo vyresnį brolį, gražesnis – daug kam graži išvaizda labai svarbi. Važiuoja – nėra prie ko prikibti. Tiesa į ausis lenda garsai iš galo, bet pripranti ir nieko. Taupus, klusnus, kaip tikras savo klasės lyderis bei mados diktuotojas.
„Ford Mondeo“ – 5 balai
Vienu balu geresni už „Volkswagen Passat“, nes važiuoja minkščiau ir vietos daugiau. Šis „Mondeo“ su universaliu kėbulu bus pirmūnas savo klasėje. Ne iškart, bet tikrai bus. Pamatysite. Kartą pavažiavęs – negali sustoti.
„Porsche Macan“ – 7 balai
Pagaliau vėl turiu svajonę.