Prie ERGO rūmų Vilniuje išrikiuoti 35 automobiliai – tai lygiai 2,5 karto daugiau, nei prieš šešiolika metų jų varžėsi Lietuvos žurnalistų autoklubo 1997 m. surengtame pirmajame konkurse, prie kurio starto linijos buvo išrikiuota 14 automobilių.
„Metų automobilio 2014“ konkurse dalyvauja: „Audi A3“ sedanas, BMW420d, BMW X5, „Citroen C4 Picasso“, „Fiat Panda“, „Ford Fiesta“, „Ford Kuga“, „Honda CR-V“, „Hyundai ix35“, „Hyundai Santa Fe“, „Jeep Grand Cherokee“, „Kia Carens“, „Kia pro_ceed GT“, „Kia Sorento“, Lexus IS 300h“, „Mazda3“, Mazda6“, „Mercedes-Benz E350“, „Nissan Juke Nismo“, „Nissan Micra“, „Nissan Note“, „Opel Insignia Country Tourer“, „Peugeot 308“, „Peugeot 2008“, „Range Rover Sport“, „Seat Leon FR“, Subaru Forester“, „Suzuki SX4 S-Cross“, Suzuki Swift 4x4“, „Škoda Octavia“, „Toyota Auris Touring Sports“, „Toyota Corolla“, „Toyota RAV4“, „Volkswagen Golf Variant“ ir „Volkswagen Jetta Hybrid“.
Iš šio sąrašo matyti, jog konkursui pristatyti beveik visų gamintojų modeliai, parduodami ir aptarnaujami Lietuvoje. Nuo pačių paprasčiausių ir pigiausių iki didžiule galia trykštančių su naujausiomis, moderniausiomis technologijomis, kainuojančių 200–300 tūkst. Lt.
Po tris modelius konkursui pateikė „Kia”, „Nissan“ ir „Toyota“, po du delegavo BMW, „Ford“, „Hyundai”, „Suzuki” ir „Volkswagen” atstovai.
„35 automobiliai net šiek tiek viršija lūkesčius, nes rudenį Frankfurto automobilių salone suskaičiavau vos keliolika naujų modelių, kurie realiai bus parduodami mūsų rinkoje,“ - sakė šio projekto vadovas Valdas Valiukevičius. – Tai pasaulinės krizės padariniai ir galbūt juos mes pajusime rengdami kitų metų konkursą.”
Praėjusiais metais Lietuvos „Metų automobiliu 2013” buvo išrinktas „Volkswagen Golf“, vėliau tapęs ir Europos bei pasaulio „Metų automobilio 2013“ konkursų nugalėtoju.
„Tautos automobilį 2014“ rinks DELFI skaitytojai
Antroji pagal svarbą renginio nominacija – „Tautos automobilis“, kuri įsteigta nuo antrojo konkurso, surengto 1998 metais ir kurios laureatą tradiciškai renka visos Lietuvos gyventojai.
Iki šiol tautos automobilio titulą yra laimėję 15 pretendentų, o pernai jis atiteko „Audi A6 Allroad Quattro“.
Šiemet pirmą kartą konkursų istorijoje informaciniu partneriu tapo pagrindinis šalies naujienų portalas DELFI. Specialioje rubrikoje „Metų automobilis 2014“ skaitytojai galės pirmieji sužinoti rinkimų naujienas, susipažinti su visais konkurse dalyvaujančiais automobiliais, žiūrėti jų fotogalerijas ir video pristatymus.
DELFI skaitytojams patikėta ir itin atsakinga užduotis – iš 35 konkurso dalyvių išrinkti vieną, kuris bus pripažintas „Tautos automobiliu 2014“. Šių metų balsavimo naujiena ta, kad kiekvienas rinkimų dalyvis savo balsą galės atiduoti sau patogiu būdu – prisijungiant per DELFI, „Facebook“, „Twitter“, „Google“ arba „Yahoo“ paskyras.
Trys DELFI skaitytojai, turintys geriausią intuiciją ir balsavimo metu įspėję nominacijos „Tautos automobilis 2014“ nugalėtoją, bus apdovanoti specialiu prizu – „Continental“ padangų komplektu.
Balsuoti galite ČIA.
Bandymai – Druskininkų apylinkėse
Jei tauta savo automobilį renka neretai jį temačiusi nuotraukose ar televizijos reportažuose, tai pagrindinės nominacijos herojus paaiškėja tik po nuodugnių vertinimo komisijos bandymų bei kruopščios analizės.
Šiemet konkursui pristatytus automobilius testuos vertinimo komisija, kurios sudėtyje :
automobilių žurnalistas, žurnalo „Keturi ratai” atstovas Linas Butkus, BTV „Autopilotas“ ir Žinių radijo „Piko minutės” laidų vedėjas Ramūnas Fetingis, žurnalo „TopGear” vyriausiasis redaktorius Renaldas Gabartas, dienraščio „Lietuvos rytas“ atstovas Mindaugas Grinius, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ žurnalistas ir vedėjas Dainius Leonavičius, naujienų portalo DELFI Auto rubrikos redaktorius Tadas Markevičius, žurnalo „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, naujienų portalo lrytas.lt žurnalistė Ilona Staškutė-Steponėnė, žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius Valdas Valiukevičius ir LRT laidos „Keliai.Mašinos.Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas.
Kuris automobilis iš 35 konkurso dalyvių labiausiai vertas būti finaliniame septynetuke, paaiškės jau po bandymų stovyklos, kurios baze tradiciškai tampa „Reginos” viešbutis Druskininkuose. Šiemet visi konkurse dalyvaujantys automobiliai bus bandomi vertinimo komisijai gerai žinomais Druskininkų ir jų apylinkių keliais lapkričio 27-gruodžio 1 dienomis.
Vienodos padangos, vienodi degalai
Išbandyti bei tiksliau įvertinti labai įvairius ir kartu labai skirtingus automobilius, pajusti ne tik jų privalumus, bet ir skirtumus, padeda bandymuose į kuro bakus pilami vienodi degalai ir vienodos, saugiausios žieminės padangos.
Jau daugelį metų padangomis aprūpina „Continental“ – vienas iš keturių pasaulio padangų gamybos lyderių ir vienas iš trijų didžiausių įvairių komponentų ir agregatų automobilių gamintojams tiekėjų.
„Mūsų produkcija bei įdiegtos naujovės – neatsiejamos nuo pačių novatoriškiausių automobilių, todėl „Metu automobilio“ konkursų rėmimą mes suprantame kaip ilgamečių koncerno tradicijų testinumą bei savotišką lyderystės pripažinimą, – sakė „Continental“ koncerno eksporto ir marketingo vadovas Baltijos šalims ir Ukrainai Arūnas Kiaušas. – Konkurse dalyvaujančius automobilius „apausime“ tik aukščiausios kokybės padangomis, todėl esame tikri, jog jos leis pilnai atskleisti visas automobilių savybes.“
Automobiliai į bandymų poligonus išriedės su naujausiu koncerno bestseleriu, žieminių padangų testų lyderiu – TS850 padangomis. Kai kurie konkurso dalyviai bus bandomi ir su tobuliausios cheminės sudėties minkšto mišinio protektoriaus „ContiVikingContact5“ bei išplėstų charakteristikų asimetrinio protektoriaus padangomis TS830P.
Jei „Metų automobilio“ konkursų pradžioje stebino 16 colių padangų dydžiai, tai šiemet „apauti“ kai kuriuos konkurso dalyvius prireikė net 21 colio padangų, o R17 bei R18 matmenų sąrašas sudarė beveik pusę konkursui pateiktų „Continental“ padangų!
„Bendra mūsų ir automobilių atstovybių investicija padangoms pasiekė apvalią sumą, kurios pilnai pakaktų norint įsigyti naują ekonominės klasės automobilį“, – pastebėjo A. Kiaušas.
Rėmėjų dovanos skatina pirkti naujus
Ekspertų nuomone konkurso dalyviai turėtų būti labai patrauklūs naujų automobilių pirkėjams, nes renginio partneriai – DNB bankas bei draudimo bendrovė ERGO, siekdami kiekvienam sudaryti palankiausias galimybes įsigyti gerą automobilį, paruošė specialias lizingo bei draudimo sąlygas, kurios jau įsigaliojo nuo spalio 24 d. ir galios iki metų pabaigos.
„Įsigiję bet kurį iš konkursui pateiktų automobilių ir gyventojai, ir įmonių darbuotojai džiaugsis ne vienerius metus, - spaudos konferencijoje tvirtino DNB banko valdybos narys ir prezidento pavaduotojas Šarūnas Nedzinskas. – Tai paskatino priimti sprendimą nelaukiant kol bus aiškus nugalėtojas ir iki š.m. pabaigos visiems konkurse dalyvaujantiems automobiliams taikyti žymiai palankesnes lizingo sąlygas – 3 kartus mažesnį sutarties administravimo mokestį, 10–15 proc. siekiančią pradinę įmoką bei ilgą 7 metų lizingo terminą“.
Pasak Š. Nedzinsko, DNB banke preliminarų atsakymą dėl lizingo bet kuris klientas gauna per 3 valandas.
Jis atkreipė dėmesį, kad naujas automobilis galėtų būti puikiausia kalėdinė dovana visai šeimai. Mat DNB banko klientai finansinių konsultacijų metu dažnai kaip savo pagrindinį prioritetą, kuriam taupo, nurodo naują automobilį.
„Todėl ateinančius metus DNB skelbia šeimos automobilio metais. Banko FB profilyje lapkričio viduryje pakviesime išreikšti savo nuomonę ir kartu išrinkti „Metų šeimos automobilį“, kurį paskelbsime finalinio renginio metu“, - sakė DNB banko valdybos narys ir prezidento pavaduotojas Š. Nedzinskas.
Ne tik domėtis naujausiais automobiliais, bet ir pasirūpinti savo bei kitų eismo dalyvių saugumu skatina ir nuolatinis „Metų automobilio“ konkursų rėmėjas – ERGO.
„Su nelaimėmis keliuose dar susiduriame beveik kasdien, todėl tokie renginiai – puiki proga priminti visiems eismo dalyviams saugumo svarbą“, – sako Europos bendrovės ERGO Insurance Lietuvoje generalinis direktorius Saulius Jokubaitis.
S. Jokubaičio įsitikinimu, atsakingas vairuotojo elgesys ir tinkama automobilio priežiūra gali išgelbėti nuo didelių nelaimių bei nuostolių, o patikimas draudimas užtikrina greitą ir efektyvią pagalbą, jei nelaimės visgi nepavyko išvengti.
Pasak S. Jokubaičio, konkursui pristatytus automobilius įsigyjantys vairuotojai sulauks specialių ERGO transporto priemonių kasko draudimo sąlygų, o su šiuo draudimu vairuotojų civilinės atsakomybės privalomasis draudimas drausmingiems ir vairavimo patirtį turintiems vairuotojams iki šių metų pabaigos kainuos tik 150 litų. Be to, konkurse pristatomų automobilių savininkams visoje Europoje pagalba kelyje bus teikiama už tokios paslaugos kainą Lietuvoje.
Konkurse dalyvaujantys automobiliai varžosi ne tik dėl paminėtų pagrindinių renginio nominacijų ar rėmėjų prizų, bet ir dėl kitų per eilę metų tapusių labai svarbiais apdovanojimų – „Verslo klasės automobilio“, „Saugiausio automobilio“, „Gražiausio dizaino automobilio“, „Moterų aistros automobilio“, „Sportiškiausio automobilio“ ir kitų titulo.
Solidi istorija
Įskaitant ir šiemetinį, ką tik prasidėjusį, Lietuvoje kasmet rengiamų „Metų automobilio“ konkursų geriausiųjų paieškas jau bus praėję 443 naujausi automobiliai.
Kiekvienas vertinimo komisijos narys, bandydamas konkursui pateiktą automobilį, su juo nuvažiuoja bent po 100-200 kilometrų. Todėl nesunku suskaičiuoti, kad per 16 metų kiekvienam vertinimo komisijos nariui vien bandomais automobiliais teko sukarti vidutiniškai po 70 tūkstančių kilometrų. Jei šį skaičių padauginsime iš dešimties (tiek žmonių sudaro vertinimo komisiją), paaiškės, kad konkurse bandomaisiais automobiliais nuvažiuotų kilometrų bendras skaičius jau perkopė 700 tūkstančių.
Iš visų iki šiemetinio konkurso šiam tradiciniam renginiui pateiktų 408 automobilių į finalinius penketukus (vėliau – septynetukus) buvo atrinkti 92, pretendavę į pagrindinę – „Metų automobilio“ nominaciją. Iš jų geidžiamiausiąjį titulą pavyko laimėti tik 16. Taigi, kasmet – vis naujas karalius.
Daugiausia – 4 kartus – tokio įvertinimo Lietuvoje susilaukė „Ford“ gamintojo įvairių modelių automobiliai. Nedaug nuo jų atsilieka po 3 kartus geidžiamiausiąjį titulą paveržę vokiški „Volkswagen“ ir čekiški „Škoda“. Po vieną kartą Lietuvoje „Metų automobiliais“ nominuoti japoniški „Mazda“ ir „Subaru“, prancūziškas „Peugeot“, vokiškas „Mercedes“ ir korėjietiški „Huyndai“ bei „Kia“.