Konkurso Lietuvos „Metų automobilis 2014” bandymų stovykloje Ž. Savickas tempė vilktimi sukabintus „Nissan Note“ automobilius, kurių kiekvieno svoris – po 1100 kg.

Vienintelė jo galima pagalba buvo rankomis laikytis už virvių, o kojomis buvo galima spirtis tik į kelio dangą.

Dėl šio įvykio į Lietuvą atvyko „Guinness World Records Limited“ oficialus atstovas Jackas Brockbankas, kuris iškart po renginio įteikė liudijimą, patvirtinantį pasiektą pasaulio rekordą.

Oficialiai patvirtinta, kad Ž. Savikas per 32,9 sekundes patempė penkis metrus 12 standžiąja vilktimi sukabintų naujutėlaičių „Nissan Note“ automobilių, kurių bendras svoris – 12 941 kilogramas.

„Visas veiksmas užtruko nepilnas 33 sekundes, tačiau šįsyk buvo tikrai nelengva. Regis, kad tokiam koncentruotam įvykiui teko ruoštis visą gyvenimą, ugdant jėgą ir ištvermę, tobulinant įgūdžius, - sakė Ž. Savickas.

Ž. Savicko pavardė ne kartą jau buvo įrašyta Guinnesso rekordų knygoje. Paskutinį kartą jis ilgiausiai – 30,6 sekundės – išlaikė iškėlęs 465 kilogramų svorį. Tai užfiksuota „Lo Show Dei Record“ renginio, vykusio Milane (Italija) 2011 m. kovo 25 d. metu.

Konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentą Valdą Valiukevičių palankiai nuteikė ne tik sėkmingas bandymų stovyklos baigiamasis akordas, bet ir sklandus visų dešimties vertinimo komisijos narių darbas ir į Vilnių sugrįžtantys visi sveiki, be menkiausių įbrėžimų konkurse dalyvaujantys 35 automobiliai.

Trečiadienį, gruodžio 4 d. ERGO rūmuose vyksiančioje spaudos konferencijoje bus paskelbtas automobilių septynetukas, iš kurio vienas taps metų karaliumi. Kuris – paaiškės renginio baigiamajame vakare, pirmadienį, gruodžio 9 d., įvyksiančiame Litexpo rūmuose.

Guinnesso rekordui fiksuoti – daugiau sąlygų

Žydrūnas Savickas ir Jackas Brockbankas
Praėjusiais metais Ž. Savickas taip pat tempė vilktimi sukabintus automobilius – tąkart visi trys stipruolio bandymai buvo sėkmingi. Paskutiniuoju bandymu Žydrūnas būtinus penkis metrus patempė standžiosiomis vilktimis sukabintų 20 automobilių, kurių bendras svoris – 27 513 kilogramų.

Nors tuomet pavyko patempti daugiau automobilių, tačiau šis pasiekimas nebuvo įrašytas į Guinnesso rekordų knygą.

„Pernykštis pasiekimas nebuvo įregistruotas dėl dviejų priežasčių, - aiškina šio projekto koordinatorius, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys Jurgis Paplaitis. – Pirmoji, jei fiksuotume bendrą velkamą svorį, tai kur kas daugiau sveria vilkikas ar lėktuvas, nekalbant jau apie lokomotyvą, kuriuos Ž. Savickas yra sėkmingai tempęs. Todėl šiemet, atsižvelgdama į mūsų prašymus, tokius rekordus fiksuojanti Guinness World Records Limited kompanija sukūrė specialias taisykles siekti naujo rekordo – daugiausiai vieno žmogaus vilktų automobilių.

Antroji priežastis – negalima naudoti specialių, prie kelio dangos pritvirtintų kopėčių. Vienintelė galima pagalba – rankomis laikytis už virvių, tačiau kojomis galima spirtis tik į kelio dangą“.

Paprašytas prisiminti, kokius dar lietuvių pasiekimus yra užfiksavusi visame pasaulyje žinoma agentūra, „Guinness World Records Limited“ oficialus atstovas J. Brockbankas paminėjo porą naujausių: Antanas Kontrimas Stambule (Turkija) šių metų birželio 26 dieną barzda pakėlė didžiausią istorijoje svorį – 63,8 kg, o pernai vasarį Rimas Kinka Islamorados pakrantėje, Floridoje (JAV) per 24 val. su jėgos aitvaru įveikė didžiausią - 645,6 km – atstumą.

Žydrūno Savicko trumpa vizitinė kortelė:

Gimė 1975 m. liepos 15 d. Biržuose
Atleto ūgis – 191 cm, svoris – 170 kg
Pagerino per 50 pasaulio rekordų
Daugiau nei 20 pasaulio rekordų autorius
7 kartus laimėjo stipriausio pasaulio žmogaus titulą prestižiškiausiose jėgos sporto varžybose „Arnold‘s Strongest Man Clasic“
5 kartus pasaulio galiūnų čempionas
4 kartus pasaulio komandinio čempionato nugalėtojas
4 kartus Europos galiūnų čempionas
14 kartų Lietuvos galiūnų čempionas

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (279)