„Taklimakan rally“ pasižymi neregėtu dinamiškumu – dalyviai kasdien sulaukia organizatorių trasų korekcijų, organizacinių pakeitimų. Taip nutiko ir šiandien. Pirmine informacija 138 kilometrus turėjęs besidriekti SS3 greičio ruožas išvakarėse buvo pakeistas į 172 kilometrų. O A. Gelažninkui atvykus į ankstyvą startą buvo pranešta, jog pradėti lenktynes yra dar kiek per tamsu, tad teks palaukti pirmųjų saulės spindulių. Po geros valandos varžyboms buvo uždegta žalia šviesa ir motociklininkai pasileido į klampiąsias kopas.
Dar prieš startą, lenktynininkas pažymėjo, jog visų dalyvių laukia itin įtempta diena.
„Nors greičio ruožas ir yra sąlyginai neilgas, tačiau jame visiems bus ką veikti. Kalnai jau liko užnugaryje, dabar atvykome į tikrą dykumą, su įvairių lygių kopomis ir daug fešfešo. Šis gali būti pavojingas ir technikai. Reiks paprakaituoti“, – sakė lenktynininkas.
Trasa iš tiesų buvo įspūdinga – kauniečio teigimu, su tokio sudėtingumo pravažiavimu dar niekada neteko susidurti.
„Nors tik 170 kilometrų, tačiau važiavome 3 val. 30 minučių. Smėlis ir fešfešas buvo toks klampus, kad nežinau, ar esu tokiame važiavęs. Pirmus 20 kilometrų galvojau, kad jeigu taip ir toliau, mirtis bus visiems. Bet paskui prasidėjo kopos, kurios, tiesa, taip pat nelengvos, labai minkštos, visiškai nenuspėjamos,“ – finiše kalbėjo A. Gelažninkas.
Tačiau smėlio klampumas nesutrukdė pasiekti puikaus rezultato – lietuvis buvo greičiausias greičio ruožo dalyvis.
„Kinų sportininką, kuris startavo 6 minutėmis anksčiau, pavijau 30-ajame kilometre ir 50-ajame kilometre pavijau sportininkus, kurie startavo pirmoje ir trečioje pozicijoje. Taip ir važiavom ilgesnę trasos dalį, tačiau tada KOVE komandos motociklui užkaito variklis ir jis sustojo, o mes padėti niekuo negalėjome. Toliau su komandos nariu Bradu Cox tęsėme važiavimą. Mūsų varikliai taip pat kaito, indikatorius nuolat rodė, kad motoras perkaito, dinginėjo sankaba, bet stengėmės taupyti techniką ir degalus, kurių, tiesa, taip pat vos užteko. Taip kartu su Bradu finišavome, o kadangi jis startavo trimis minutėmis prieš mane, mano laikas geresnis. Tad šiandien esu pirmas“, – aiškino sportininkas.
Tiesa, kaip paaiškėjo po motociklo apžiūros, nedaug trūko, jog SS3 greičio ruožas lenktynininkui būtų pasibaigęs strigus trasoje dėl rimto gedimo – lūžo pagrindinės svirties ašis.
„Gedimas yra gana rimtas – pametus ašį, motociklas tiesiog sukristų ir važiuoti būtų neįmanoma. Kiek man yra tekę važiuoti ralių, dar niekada nebuvo taip nutikę. Įprastai šią detalę pasikeisdavau per laisvą ralio dieną ir toliau važiuodavau nematydamas jokio vargo, kiti sportininkai mėgsta ašį pasikeisti kas 3–4 dienas,“ – komentavo lietuvis.
Anot jo, toks gedimas galėjo atsirasti dėl didelių apkrovų motociklui, kurių tikrai netrūksta nusileidžiant nuo stačių arba nušokant nuo lūžusių kopų. Galimai gedimas atsirado netoli finišo, o ir ašis buvo išlindusi tik dalinai, dėl to ir pavyko sėkmingai finišuoti.
Trečiadienį „Taklimakan rally“ dalyvių laukia suplanuota poilsio diena. Tiesa, sportininkus vėl pasiekė žinios iš organizatorių – siekiant užtikrinti dalyvių saugumą, yra atšaukiamas ketvirtas greičio ruožas. Šis buvo numatytas dar sudėtingesnis ir ilgesnis už SS3. A. Gelažninkas šias dienas praleis ilsėdamasis ir kartu su mechaniku nuodugniai tikrindamas motociklą.