Pirkėjai turėtų ne tik žinoti apie motociklo praeities žalas ir ridos atsukimus, bet ir įvairius dėl gamintojo kaltės pasitaikančius defektus. Kiek paplitę įvairūs su motociklais susiję sukčiavimo atvejai ir kaip jų išvengti?

Net ir profesionalūs motociklininkai gali klysti

Pasak patyrusio motociklų akrobatikos meistro Šarūno Kezio, 100 tūkst. ar 200 tūkst. kilometrų rida naudotam automobiliui nėra daug, tačiau tai itin dideli skaičiai motociklui.

„Ridos atsukimai motocikluose yra paplitę ne ką mažiau nei automobiliuose. Jei atidžiai patyrinėsite skelbimus internete, aptiksite, kad didžiosios dalies parduodamų motociklų rida siekia nuo 10 tūkst. iki 20 tūkst. kilometrų. Realybėje šie skaičiai, ko gero, 10 kartų didesni“, – sako Š. Kezys.

Net ir profesionalūs motociklų vairuotojai nėra apsaugoti nuo blogų sprendimų ir gali įsigyti prastos būklės motociklą.

„Kartą pirkau motociklą iš pažįstamo, todėl nesivarginau jo atidžiai apžiūrėti. Vėliau pastebėjau, kad rėmas suvirintas iš dviejų dalių, kas iškart rodo, jog motociklas buvo patyręs rimtą avariją. Apžiūrėjęs motociklą atidžiau pastebėjau, kad trūko kai kurių detalių arba jos buvo neoriginalios. Ratai buvo netinkamai įstatyti. Jei būčiau visa tai žinojęs anksčiau, tikriausiai nebūčiau pirkęs tokio motociklo arba bent jau būčiau gerokai nusiderėjęs kainą“, – nemalonią istoriją prisimena Š. Kezys.

Tikros motociklo ridos žinojimas padeda susiplanuoti ir tam tikrų detalių keitimo laiką. Jei rida atsukta, motociklo savininkas negali tiksliai žinoti, kada reikėtų keisti grandinę ar kitas judančias dalis.

Šarūnas Kezys

Nuo automobilių istorijos ataskaitų iki motociklų

Automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ neseniai pradėjo teikti naują paslaugą – motociklų ataskaitas. Nuo šiol vairuotojai gali patikrinti motociklo ridą, vagysčių įrašus, gamintojo defektus, žalų istoriją, savininkų kaitą ir pamatyti nuotraukas. Norint sužinoti šią informaciją, tereikia platformoje įvesti motociklo VIN numerį.

„Nuo pat veiklos pradžios dažnai sulaukdavome klientų užklausų dėl motociklų ataskaitų. Visgi įvedame naują produktą į rinką tik tada, kai turime pakankamai kokybiškų duomenų. 2022-aisiais pagaliau pasiekėme tą ribą ir dabar jau galime teikti vartotojams motociklų istorijos ataskaitas. Tuo pačiu toliau dirbame siekdami didinti klientų pasitenkinimą mūsų paslaugomis“, – sako „carVertical“ vadovas Rokas Medonis.

Motociklo istorijos ataskaita leidžia pirkėjui sužinoti daugybę informacijos apie motociklą dar jo gyvai net nemačius. Jei motociklas praeityje patyrė sunkią avariją, tikriausiai net neverta gaišti laiko ir susitikti su pardavėju.

Kodėl svarbu tikrinti motociklo istoriją?

Nemažai automobilių vairuotojų jau yra girdėję apie paslėptų žalų reikšmę, ridos atsukimus ir kitus sukčiavimo atvejus, tačiau motociklų savininkai dažnu atveju vis dar gyvena tamsoje. Motociklo istorijos ataskaita leidžia patikrinti jo praeities apgadinimus, įvertinti ridą, susipažinti su vagysčių įrašais ir aptarnavimo istorija bei pamatyti nuotraukas. Kaip ši informacija gali pasitarnauti perkant naudotą motociklą?

Sutarsite geresnę kainą. Žinodami jus dominančio motociklo istoriją, turėsite derybinį svertą ir galėsite sutarti dėl geresnės kainos.

Išvengsite nesąžiningų pardavėjų. 10 ar 20 metų senumo motociklas tikriausiai praeityje turėjo bent keletą savininkų, vieną kitą avariją ir daugybę paslėptų trūkumų. Motociklo istorijos ataskaita sumažina riziką tapti nesąžiningų pardavėjų auka ir įsigyti metalo laužo krūvą.

Atpažinsite prastos būklės motociklą. Jei motociklas kažkada patyrė sunkią avariją, jis gali būti nesaugus vairuoti. Visgi dažnai motociklų meistrai prikelia sumaitotą transporto priemonę antram gyvenimui ir paverčia ją tikru meno kūriniu. Pasitaiko, jog motociklas patenka į avariją vienoje šalyje, o tada parduodamas kitoje šalyje. Istorijos ataskaita gali atskleisti, kokioje valstybėje motociklas buvo registruotas ir padėti išvengti nesaugaus pirkinio.

Kiekvienais metais vien JAV įvyksta nuo 90 tūkst. iki 100 tūkst. avarijų. Dalis avarijose nukentėjusių motociklų parduodami ir naujieji savininkai dažnai neturi nė menkiausio supratimo apie jų istoriją.

Net ir įsigijus istorijos ataskaitą, motociklą derėtų parodyti kvalifikuotam mechanikui. Kai kuriuos motociklo nusidėvėjimo požymius ir žalas gali identifikuoti tik patyręs specialistas, todėl svarbu nepraleisti šio etapo renkantis naują transporto priemonę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją