Pastarąjį kartą šiame rojaus kampelyje lankiausi su tikslu išbandyti naująjį „CFMOTO“ naked tipo motociklą 800NK. Nors lygiai taip, kaip automobilių rinką užkariauja krosoveriai, motociklų gamintojai nespėja gaminti adventure tipo motociklų, naked arba street tipo modeliai vis dar neskuba užleisti savo vietos po saule. Tai reiškia, kad konkurencija čia itin didelė – tvirtą savo žodį šioje rinkoje turi „Yamaha“ su MT linija, „Honda“ su CB, KTM su „Duke“ ir taip toliau. Taigi, žaidimų aikštelė jau pilna, pagrindinis klausimas vertinant naująjį CF kūrinį yra tai, ar jis pakankamai geras, jog šioje žaidimų aikštelėje atsirastų vietos ir jam.
„CFMOTO“ sąlyginai jauna kompanija, skaičiuojanti vos ketvirtą dešimtį, bet per šį laiką spėjo nemažai nuveikti. Šio gamintojo motociklais važinėja Kinijos policija, keturračiai vieni populiariausių Lietuvoje, o žinių bagažą bei techninius komponentus CF dalinasi su KTM, su kuriais bendradarbiauja nuo 2011 metų ir jau spėjo pasistatyti bendrą gamyklą. Nebandau jūsų kažkuo įtikinti, tik noriu pasakyti, kad net pačiam įdomu stebėti jų virsmą – štai prieš gerą penkmetį jų siūlomi motociklai man atrodė šiaip sau, bent jau dizaino prasme, kai tuo tarpu dabar, atrodo, dizaineriui pradėtos mokėti nemenkos premijos. 450SR, 800MT, o dabar ir 800NK gali drąsiai stoti šalia savo artimiausių konkurentų ir varžytis stiliaus konkurse.
Dizainas ir techniniai parametrai
Taigi, apie naująjį 800NK. Dizainas, kaip jau turbūt supratote, man patiko – strėlę imituojantis priekinis žibintas su įmantria grafika užsivedus, pleišto formos kėbulo linijos ir seksualus užpakalis. Stebėjau vienaip ir kitaip – labai gražu. Dar galima rinktis ir iš dviejų spalvų kombinacijų. Tiesa, tikrai ne viskas tobula – nors sėdėjimo pozicija man, nedideliam žmogui, patogi, vargu ar bus tinkama aukštaūgiams ilgakojams. Bet matyt tą patį pasakyčiau apie didžiąją daugumą šio tipo motociklų. Taip pat po kelių valandų važiavimo supratau, jog norėčiau kiek minkštesnės arba bent jau aptakesnėmis briaunomis sėdynės. USB jungtis palikta motociklo šone – irgi nei šis, nei tas, kaip pasakytų tūlas lietuvis. USB turi būti šalia vairo.
Motociklas varomas 799 kubinių centimetrų darbinio tūrio dviejų in-line cilindrų motoru, išvystančiu 94 AG ir 79 Nm. Ne paslaptis, kad tai bene tas pats variklis, naudojamas „KTM Duke 790“. Sukimo momento iš šių dviejų cilindrų užtenka jau nuo pat rankenos pasukimo pradžios, bet variklis atsiskleidžia sūkiams perkopus 5-6 tūkstančius. Žinoma, su mažiau nei šimtu arklių šis motociklas nesitaiko į lenktynininko vardą, bet savo klasėje stovi solidžiai, o ir vingiuotuose Prancūzijos sarpantinuose galios nepritrūko. O jei trūkdavo, tai būdavau tiesiog per aukštoje pavaroje. Tiesa, atskiros pagyros garsui – puikus jau iš gamyklos, o tinkamai nužeminus pavarą, atsiranda ir visi spragsėjimai bei pokšėjimai.
Važiuoklė sureguliuota sportiškai – greituose posūkiuose motociklas kelio laikosi tvirtai įsikibęs, tačiau mieste, kai reikia įveikti gulinčius policininkus ar nelygius šulinius, šikna jaučia kiekvieną iš jų. Norint galima pareguliuoti pagal save, nes priekyje ir gale sumontuoti reguliuojami KYB amortizatoriai.
Du variantai ir vienas teisingas pasirinkimas
800NK bus siūlomas dviejų komplektacijų – „Sport“ ir „Advanced“. Pasivažinėjimą pradėjau su „Sport“ versija, kuri turi visko mažiau – mažiau svorio, mažiau kainos, bet tuo pačiu mažiau ir įrangos. Beje, sveria šis motociklas atitinkamai pagal komplektaciją 186 ir 189 kg bei turi didelį 15 litrų baką.
Po pusdienio važinėjimo nuostabaus grožio keliais vis dar neatradau džiaugsmo „Sport“ modelyje. Posūkiuose kartais atrodė, jog trūksta stabilumo, pavarų jungimas nebuvo pats geriausias, su kokiu yra tekę susidurti. Motociklas geras, bet manęs neįtikino. Ir, neslėpsiu, didelis karštis bei nuovargis antroje dienos pusėje jau pradėjo atsispindėti ir nuotaikoje, bet net nustebau, kaip viskas pasikeitė atsisėdus ant „Advanced“ komplektacijos modelio.
Iš esmės tai visiškai tas pats motociklas, tik su vairo demferiu, quick-shift sistema, patogesniu clip-on tipo vairu bei didesniu ekranu, kuris man nepatinka, bet yra vienas didžiausių privalumų, apie kurį vėliau. Demferis iš esmės pakeitė jausmą posūkiuose – motociklas kaip įkaltas darė tai, ko norėjau. Vienintelis ribojantis faktorius buvo mano savisaugos instinktas. Quick-shift čia veikia labai gerai, o mažinti pavarą norisi kiekviena proga jau vien dėl to pokšėjimo iš duslintuvo. Vairas taip pat patogesnis. Toks jausmas, kad atsisėdau ant visiškai kito motociklo ir „Advanced“ komplektacijos 800NK gali drąsiai stovėti šalia anksčiau išvardintų japoniškų ar europietiškų konkurentų. Kainos skirtumo tarp šių dviejų motociklų dar nežinau, bet matant ankstesnę šio gamintojo modelių kainodarą pakankamai aišku, jog skirtumas nebus didelis.
Jeigu šie skirtumai dar neįtikino, būtina pakalbėti apie ekraną. „Sport“ versijoje sumontuotas mažas, gražus, toks, kokį sutiksite bet kuriame kitame naked modelyje, ekranas. Jame matosi pagrindinė informacija, nedidelis meniu su pagrindinėmis parinktimis ir tiek. Tuo tarpu „Advanced“ vertikaliai sumontuota 8 colių skersmens planšetė, visiškai iškrentanti iš bendro motociklo dizaino, bet turintį vieną didelį kozirį – čia veikia „Apple CarPlay“. Tai reiškia, kad viską nuo šiol matysite ir valdysite per liečiamą ekraną, kuriame galėsite stebėti „Waze“, valdyti „Spotify“ ar net rinktis, kam skambinti. Atrodytų smulkmena, tačiau man tai viena laukiamiausių funkcijų motocikluose.
Beje, abiejų versijų motociklai gali būti susieti su išmaniuoju telefonu, kur matysis kiekvieno važiavimo istorija ir statistika, galima atlikti diagnostiką, stebėti motociklo buvimo vietą ar net apriboti, kur motociklu važiuoti negalima. „Advanced“ versijos motociklui užvesti net nebūtinas raktelis – užteks turėti mobilųjį telefoną kartu su savimi. Jei svarstysite apie šį motociklą, labai rekomenduoju rinktis aukštesnės komplektacijos – prie per didelio ekrano greitai priprasite, o visa kita ir taip labai gerai.
Belieka grįžti prie pagrindinio klausimo – ar „CFMOTO 800NK“ pakankamai geras, kad galėtų stumdytis su rinkoje jau savo vardą užsitarnavusiais žaidėjais. Šiame klausime slypi ir atsakymas – tuo, kad motociklas yra lygiavertis senųjų gamintojų varžovas, aš net neabejoju, bet silpnoji jo vieta yra tai, kad jo vardas dar nepasakoja šimtametės istorijos. Būtent dėl tos priežasties daugelis nueis į įprastų prekinių ženklų salonus ir įsigys visiems žinomą ir pažįstamą modelį. Ar tai blogai? Jokių būdu ne, rinkoje pilna labai gerų motociklų. Tik čia prisiminsiu tokių automobilių gamintojų kaip „Hyundai“ ar KIA istoriją – prieš dešimtmetį jie taip pat neturėjo veido ir Europoje buvo outsaideriai, o dabar gamina vienus patraukliausių automobilių rinkoje. Ne kartą esu sakęs ir neatsisakau šios minties – „CFMOTO“ pasmerktas tam pačiam likimui. Tad, gamintojas jau pasiruošęs gaminti gerus motociklus, klausimas tik ar mes pasiruošę pažvelgti plačiau ir juos išbandyti.
Išbandyti tikrai verta ir net būtina, o ar pirkti jau nuspręsite patys.