Varžybas iš viso sudarys 3 etapai: pirmasis – gruodžio 22 d., antrasis – sausio 20 d., o trečiasis – vasario 24 d. Varžybos vyks uždarame „Epower“ kartodrome Vilniuje.

„Vaikų žiemos taurės“ varžybose dalyvauja dviejų skirtingas motosporto šakas praktikuojančių sporto mokyklų auklėtiniai. Vilniaus motosporto mokyklos auklėtiniai mokomi važiuoti krosiniu stiliumi, kuomet posūkiuose viena koja yra atkišama į priekį. O „Superbike vaikų akademijos“ mokiniai važiuoja žiediniu stiliumi, kai, guldant motociklą, posūkyje vairuotojas į asfaltą remiasi keliu.

Važiuos vienodais elektriniais motociklais

„Tai bus puiki proga vaikams pasisemti varžybinės patirties ir patirti sportinės kovos skonį. Daugeliui tai bus pirmosios varžybos jų gyvenime, tad neišdildomų pojūčių antplūdis garantuotas“, – sako vienas „Superbike akademijos“ įkūrėjų Adomas Dautartas.

Visi vaikai važiuoja vienodais 1 kW galios elektriniais motociklais, todėl galime neabejoti, kad sulauksime atkaklių kovų. Motociklai nėra galingi, tačiau jie idealiai tinka važiuoti uždarame kartodrome, kuriame nėra ilgų tiesiųjų, o rezultatą lemia gebėjimas greitai įveikti posūkius.

„Važiuoti tiesiai gali visi, o štai greitai prasukti posūkį ir nenukristi moka ne kiekvienas. Būtent todėl greitas posūkių įveikimas yra vienas pagrindinių dalykų, kurių mokome vaikus motociklų sporto būreliuose, – sako Vilniaus motosporto mokyklos vadovas Rimgaudas Rutkauskas. – Pradėti važiuoti elektriniais motociklais turbūt yra pats geriausias dalykas, nes vaikų negąsdina garsas, jie aiškiai gali girdėti trenerio nurodymus. Patys motociklai yra lengvi ir jų neveikia giroskopinės jėgos, kaip vidaus degimo varikliuose, todėl lavinti pirminius įgūdžius vaikams dar lengviau“.

Šių varžybų tikslas – ne tik užpildyti žiemos metu susidarantį varžybų vaikams vakuumą, bet ir populiarinti elektrinius motociklus. „Daugelis juos vis dar vertina skeptiškai, tad norime parodyti, kad elektriniai motociklai yra patikimi, pakankamai greiti, tylūs ir ekologiški, bet kartu smagūs važiuoti“, – sako Adomas Dautartas.

Elektrinių motociklų eros Lietuvoje istorijos pradžią žymėjo pergalės dviejose klasėse. Pirmajame etape „Pažengusiųjų“ klasėje nepavejamas buvo Ąžuolas Zaronskis, kuris iškovojo pirmąją vietą. Antroji vieta atiteko Nikitai Kobiakovui, trečioji – Danieliui Jankelait. „Pradedančiųjų“ klasėje iškovota pirma vieta džiaugėsi Šarūnas Armanavičius, antrąją vietą iškovojo Joris Staikūnas, trečiąją – Vytis Razmislavičius.

Elektrinių motociklų klasė – ir Lietuvos motokroso čempionate

LMSF prezidentė Giedrė Janušauskė be galo džiaugiasi šia idėja. „Elektriniai motociklai yra mūsų ateitis. Privalumai – ekologija, tylus garsas (o tai labai aktualu šiuo metu visame pasaulyje). O pagrindinis privalumas – tai, kad vaikai varžosi vienoda technika. Laimėtojus lemia gebėjimai vairuoti motociklą. O sudarytos vienodos sąlygos vaikus motyvuoja, skatina siekti rezultatų. Tikiu, kad iš šių vaikų išaugs mūsų čempionai. Svarbi žinia – sekdama FIM pavyzdžiu, LMSF 2022 m. Lietuvos motokroso čempionato sistemoje įveda 50cm3 elektrinių motociklų klasę“, – sake LMSF prezidentė G. Janušauskė.

Galime neabejoti, kad dalis jaunųjų sportininkų, atėjus pavasariui, sės ant galingesnių motociklų. Po dalyvavimo „Vaikų žiemos taurės“ varžybose jie jau turės tolimesniam aukštesnio meistriškumo siekimui labai svarbių sportinio motociklo vairavimo įgūdžių.

„Tai – pirmos bendrai organizuojamos taurės varžybos, kurių metu vaikai galės varžytis ne tik su savo būrelio draugais, bet ir su dar nė karto nematytais varžovais. Tai vaikus kiek gąsdina, bet tuo pačiu ir motyvuoja. O mums, treneriams, labai džiugu, kad vaikai šiose varžybose mokinsis kovoti su varžybiniu jauduliu ir taip ruošis ateities startams“, – sakė Rimgaudas Rutkauskas.

„Vaikų žiemos taurės“ varžybose nepamatysite garsių čempionų ir žvaigždžių. Bet gali būti, kad čia tobulės ateities nugalėtojai, kurie garsins Lietuvos vardą pasaulyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją