Visiškai nauja 6 km ilgio trasa, pasižyminti itin klampiu smėliu, dovanojo galybę netikėtumų ir pareikalavo ypatingos ištvermės ir meistriškumo. Daugelis dalyvių sakė, kad tai - tarsi „mini Dakaras“ ir jau po pirmos važiavimų dalies rodė iki kraujo nutrintas rankas. Išbandymų būta labai rimtų, nes varžybų nebaigė du motociklininkai ir net aštuoni keturračius vairavę sportininkai.
Trasos specifika: įkalnės ir nuokalnės tapo dideliu iššūkiu
6 km ilgio milžiniškos smėlio dėžės „Sand Box“ įkūrėjas ir pirmojo „Cross Country“ čempionato organizatorius Lukas Perminas sakė, kad važiuoti tokia minkšta ir nuolat kintančia trasa, kai smėlis itin piktas, o reljefas nuolat keičiasi, labai sunku. Organizatoriai norėjo, kad Cross Country varžybos nebūtų viso labo valandos ar dviejų valandų „lengvas pasivažinėjimas“. Todėl pasistengė, kad trasa nebūtų labai greita, bet pareikalautų sportininkų pademonstruoti ištvermę ir techniką. Jų laukė žvyro, klampaus smėlio ir miško ruožai, kuriuose reikėjo manevruoti tarp kelmų ir medžių. Kai kurie posūkiai buvo labai sudėtingi. Atidumo reikalavo ir itin stačios įkalnės bei nuokalnės. Į jas pakilti nebuvo taip paprasta, nes, kai kurie pakilimai ilgi, klampūs, viršūnėje tarsi Dakaro kopos lūžtančios į priešingą pusę. Todėl reikėjo labai gerai apskaičiuoti greitį ir jėgas. Tai pavyko ne visiems – jau pirmojo stataus pakilimo į miško ruožą zonoje susiformavo motociklininkų spūstis. Keletas sportininkų, nepasiekę viršūnės, krito itin skaudžiai.
Trasos sąlygos varžybų eigoje sulig kiekvienu ratu labai keitėsi – išsidaužė duobės, susiplakė smėlio bangos. Tad neliko tiesiųjų, kuriose galima lengvai gazuoti, o paskutiniai ratai buvo patys sunkiausi. Todėl, atėjus metui startuoti keturračiams, pačių sportininkų prašymu trasa buvo šiek tiek sutrumpinta, atsisakant pačių pavojingiausių įkalnių ir siaurų miško ruožų su kelmais.
Keturračių rungtyje lietuviai varžėsi ne tik su tautiečiais, bet ir kolegomis iš Latvijos, Estijos ir Lenkijos.
Nugalėtojai motociklų kategorijoje
Tokioje itin techniškoje trasoje laimėjo ištvermingiausi sportininkai. Motociklininkų varžybose į priekį jau pirmajame rate išsiveržė praėjusių metų Cross Country čempionas Nerimantas Jucius. Jis laimėjo užtikrintai. Antras bendroje rikiuotėje finišavo jaunasis Lietuvos talentas Džiugas Kazakevičius, trečias – patyręs Vladas Gončarovas.
„Iš pradžių buvo labai sunku – rankas veržė. Gal žiemą trūko važiavimo motociklu. Todėl gavau to, ko ir tikėjausi – šalto dušo. Trasa tikrai sudėtinga, varžovų daug, tad reikėjo nuolat lenkti, ieškoti naujų trajektorijų. Bet pamažu viskas stojo į savas vietas: pirmose varžybose įsivažiavau, o kitose paspausiu dar labiau“, - sakė N.Jucius.
Iš viso motociklininkai varžėsi 11-oje klasių. Greičiausioje Enduro klasėje prizininkai išsidėstė taip: Nerimantas Jucius, Šarūnas Matutis, Mindaugas Daugėla. Open klasės prizininkai Džiugas Kazakevičius, Mindaugas Paškevičius ir Karolis Varnauskas.
Atskiro paminėjimo vertas E40+ senjorų klasės nugalėtojas Danielius Žostautas. Šios varžybos jo karjeroje, be pertraukos trunkančioje jau 35-erius metus – jau 500-osios. Danielius Žostautas kasmet dalyvauja vidutiniškai 20-tyje varžybų Lietuvoje ir užsienyje.
„Dėl karantino pernai sumažėjo varžybų skaičius, tai nepavyko pasiekti 500. Tai praėjusį savaitgalį dalyvavau Latvijos Cross Country čempionate, Liepojoje – tai buvo 499-osios mano varžybos. Rašau specialų dienoraštį, jame užfiksuoti visi 35-erių metų karjeros įvykiai: kelintas finišavau, o jeigu nefinišavau – kas nutiko. Kitaip suskaičiuoti startų skaičių būtų sudėtinga“, - D.Žostautas džiaugėsi tobulėjančia ir negendančia technika, kuris leidžia, užuot nuolat ją remontavus, dalyvauti vis daugiau varžybų. Danielius yra važiavęs visą Europos Enduro čempionatą, startavęs Pasaulio Enduro Taurės varžybose, Lenkijos čempionate (tapo prizininku), Italijoje rengtose „Six Days“ varžybose. Šiemet šioje serijoje planuoja startuoti Prancūzijoje.
Keturračių trasa buvo trumpinama
Keturračių varžybose daugiausiai ratų nuvažiavo Quad Open klasės prizininkai: Nikolaj Andrusov, Aivis Graudinš, Evaldas Mačiulis. Quad ATV klasės prizininkais tapo Hegri Sutt, Paulius Ruškys, Rolandas Mankus.
Nikolaj, aplenkęs nuolatinį lyderį Aivį Graudinšą, finiše džiaugėsi, kad neužstrigti stačiose įkalnėse jam padėti geros smėlinės padangos. N.Andrusov šioms varžyboms ruošėsi labai panašaus sudėtingumo savo smėlio trasoje.
“Gruntas čia ir mano trasoje labai panašus. Ir netgi duobės vienodos. Jaučiausi kaip namuose”, - džiaugėsi geru pasiruošimu nugalėtojas.
Moterų klasė – naujas impulsas
Svarbi naujovė „Cross Country“ čempionate - po ilgokos pertraukos vėl sugrąžinta Moterų klasė. LMSF prezidentės Giedrės Janušauskės teigimu, taip padidės konkurencija tarp komandų, jos norės turėti bent po vieną Moterų klasės atstovę. Be to, panašiai kaip nutiko penai Motokroso čempionate, tai bus impulsas prisijungti naujoms dalyvėms. Šiuo metu LMSF licencijas dalyvauti enduro varžybose jau turi šešios moterys.
„Sand Box“ trasoje startavo keturios moterys. Nugalėtoja po valandą trukusių važiavimų tapo Milda Veverskė, į motosportą grįžusi po pertraukos. Ji prisipažino, kad prieš varžybas labai jaudinosi:
„Bijojau, nes treniruočių metu nesugebėjau įveikti kai kurių įkalnių, negalėjau perlipti per save. Todėl iškovota pirmoji vieta man yra labai svarbus pasiekimas“.
M.Veverskė sakė, kad šiemet dalyvaus ne tik Cross Country varžybose Lietuvoje, bet varžysis ir motokroso čempionate, nes nori greičiau tobulėti: „Važiuodama vien Cross Country neturėčiau tokio greičio, kokį leidžia išvystyti krosas“.