Organizuoti geriausio Lietuvos motociklo konkursą ėmėsi „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ (LŽA), jau kelis dešimtmečius renkantis „Metų automobilį“.
„Apie automobilius rašančių žurnalistų gretose pradėjo daugėti tokių, kurie į klubo susitikimus vis atvažiuodavo pasibalnoję plieninius žirgus. Tad pasišnabždėjimai apie tai, kad reikia rinkti ne tik geriausią Lietuvos metų automobilį, bet ir motociklą, tarp klubo narių vyko jau keletą metų“, – pasakoja ilgametis klubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Iškalbinga statistika
Kad motociklizmas Lietuvoje populiarėja ne tik tarp užkietėjusių automobilininkų, bet ir tarp kitų vairuotojų, puikiai iliustruoja oficiali VĮ „Regitra“ statistika. Pavyzdžiui, 2019-aisiais šalyje buvo užregistruota 513 naujų motociklų, kurių galia didesnė nei 50 kub. cm., o 2022 metais jų buvo jau 1478. Taigi per keturis metus skaičius išaugo beveik tris kartus. Naujai Lietuvoje užregistruotų naudotų motociklų skaičiai taip pat nuosekliai didėja kasmet. Jeigu 2019 m. Lietuvoje užregistruoti 6329 naudoti motociklai, tai pernai tokių buvo 6683.
Daugiau registruojamų motociklų priverčia žvilgtelėti ir į vairuojančiųjų statistiką. Ji tampa dar vienu įrodymu, kodėl Lietuvai reikia „Metų motociklo“ konkurso.
Nuo 2020 metų A kategorijos vairuotojo pažymėjimą, kuris suteikia teisę vairuoti visus motociklus be galios ribojimo, gauna po tūkstantį vairuotojų. Panašus skaičius žmonių įgyja ir teisę valdyti A2 kategorijos motociklus, kurių galia neviršija 35kW.
Didžiausia staigmena – A1 kategorijos vairuotojų skaičiai. Nuo 2021 metų, kai buvo įteisinta galimybė po papildomų kursų įgyti teisę vairuoti ne galingesnį nei 125 kub. cm. galingumo motociklą, šia galimybe kasmet pasinaudoja apie 2000 norinčiųjų.
Startas – naujame bendruomenės taške
„Metų motociklo“ rinkimų iniciatorius Justas Lengvinas sako, kad minėti skaičiai yra vienas iš rimčiausių argumentų, kodėl tokie rinkimai reikalingi.
„Aš matau, kiek mano bičiulių pasirenka motociklą kaip pagrindinę susisiekimo mieste transporto priemonę. Ir kalbų bei diskusijų apie motociklus, naujus jų modelius ir technologijas, naudojamas juose, girdžiau vis daugiau, tad „Metų motociklo“ konkursas tiesiog neišvengiamas. Jis turėjo įvykti ir jis įvyks“, – sako J. Lengvinas.
Pirmą kartą organizuojamas konkursas prasidės naujai atidarytame ir motociklininkų bendruomenei skirtame taške – „Pando Moto“ salone Ukmergės gatvėje, Vilniuje.
„Sužinoję, kad vyks toks konkursas, negalėjome likti nuošalyje ir nusprendėme jungtis prie šios iniciatyvos“, – tvirtina „Pando Moto“ įkūrėjas Marius Bieliauskas, pabrėžęs, kad naujuose „Pando Moto“ namuose kvies ne tik susipažinti su unikalių savybių turinčia išskirtine kompanijos produkcija, bet ir pabendrauti su bendraminčiais.
„Metų motociklo“ konkurso komisijai teks nelengva užduotis – iš beveik 40 konkursui pateiktų skirtingų motociklų modelių išrinkti ne tik patį geriausią, kuris iki kitų metų galės teisėtai vadintis geriausiu, tačiau apdovanoti ir geriausius savo kategorijose. Bus renkamas „Metų street motociklas“, „Metų Adventure motociklas“, „Metų elektrinis motociklas“ ir t.t.