Pirmiausia R. Mackevičius įsėdo į ryškiai raudoną „Toyotą Suprą“, šalia jos savininko Deivido, kuris atskleidė, jog šį automobilį nusipirko dar 1998 m. ir kartu skaičiuoja jau 26-erius metus.
„Gavosi taip, kad aš labai mėgau BMW, nuvažiavau į turgų pirkti mašinos, bet neradau. Grįžau ir sutikau draugą, paklausiau, gal turi man kokį BMW. Atsakė, kad ne, bet turi „Suprą“. Reikėjo pagalvot, kaip atrodo, nes tuo metu jų nebuvo. Sakau važiuojam, pažiūrėsim. Pamačiau ir iš karto kojas „paleido“, – automobilio įsigijimo istoriją pasakoja Deividas.
Šiuo metu automobilyje „sukrautas“ japoniškas „Supros“ variklis, kuris turi daugiau galios nei buvo originaliai.
„Originaliai buvo 103 kW ir 230 arklių, o čia – jau kilovatų tiek“, – trumpai automobilio galią pakomentavo savininkas.
R. Mackevičius susimąstė, kodėl žmonėms kyla noras vairuoti išskirtinius automobilius, „Supros“ vairuotojas patikino, jog malonu, kai kažkas kelyje atkreipia dėmesį, pasisveikina ir palinki sėkmės.
Jis pripažino, kad tik įsigijus automobilį teko patirti ir įdomesnį nuotykį – nestoti pareigūnams.
„Sugalvojau pasivažinėti, tik neseniai nusipirkęs. Važiuoju ir stabdo policija su tokiu senu „Passat’u“, pamatė mane iš priekio ir sugalvojo stabdyt. Ir pagalvojau, gal nestot? O gal sustot? Važiavau taip: stabdis – gazas – stabdis ir grįžau atgal“, – pasakoja vyras.
Nors ir sustojo, bet klaidinantys judesiai ir abejonės užtraukė pareigūnų nemalonę – jie išrašė 300 litų baudą ir 6 baudos balus.
Kitas eksponatas, sudominęs R. Mackevičių – senas rusiškas „GAZ 51“, kurį jo savininkas sugebėjo įsigyti būdamas 15-likos metų, dar 2006-aisiais.
„Aš jo norėjau nuo 6 metukų, tada laukiau laukiau, užsidirbau pinigų ir nusipirkau“, – trumpą įsigijimo istoriją nušviečia savininkas.
Senas sunkvežimiukas yra modifikuotas. Pasiekti dabartinį rezultatą užtruko 7-erius metus.
„Čia yra „Corvette“ 6 litrų variklis su dviem turbinomis gale. Yra 700 arklių, 800 niutonų“, – R. Mackevičių apšviečia jo savininkas, neatskleidęs savo vardo.
Automobilio valstybiniai numeriai išduoda, kad jis yra registruotas Didžiojoje Britanijoje, pasak „GAZ 51“ vairuotojo, taip nutiko todėl, kad šitaip modifikuoti automobilį Lietuvoje nėra įmanoma. O Anglijoje – ką nori, tą ir darai.
Automobilio gale sumontuotas sklandytuvo sparnas, tokiam „tiuningui“ savininkas turi savų argumentų: „Norėjau spoilerio, nes užpakalis toks labai tuščias, tai norėjau kažko didelio, o sportinėm mašinom jų negamina tokių plačių. Priekiniai sparnai yra 2 m pločio, o daugiausia gamina 1,95 m spoilerius. Čia dabar yra 2,36 m.“
Bandydamas įsirangyti į sportinę sėdynę, laidos vedėjas pastebėjo, kad ir automobilio vidus atrodo pakankamai naujoviškai, nebūdingai tam laikotarpiui, kai jis buvo gaminamas. Paaiškėjo, kad iš tiesų nieko originalaus, išskyrus priekinę panelę, viduje neliko.
Paklaustas, kiek į šį automobilį „sukišo“ pinigų, vairuotojas rado labai vaizdingą palyginimą – tiek, kiek kainuoja dviejų kambarių butas Kaune, tačiau automobilis suteikia vidinę ramybę.
Paskutinis „saldainis“ – visiška japoniškų automobilių ikona „Nissan Skyline GT-R“, kuris viename iš renginių itin įstrigo R. Mackevičiaus atmintyje.
„Atsimenu tavo mašiną iš vienos parodos. Tu dalyvavai visose kategorijose, kad automobilis garsiai sproginėja, garsiai groja, žodžiu, yra geriausias, gražiausias ir kiečiausias“, – prisiminimais dalijosi žinomas vyras.
Pasak automobilio savininko – taip pat Rolando –, daug žmonių jam atskleidžia, kad nori būtent tokio automobilio. R. Mackevičius pastebi, kad jaunimo gretose yra labai daug tokių automobilių gerbėjų, kurie „Nissan Skyline GT-R“ įvardija kaip vieną iš savo svajonių.
„Faktas, kad įtakos turėjo „Greiti ir įsiutę“, čia jau be kalbų. Jo retumas – tu visada nori kuo retesnės mašinos, o Lietuvoje jų beveik nėra“, – sako jo savininkas, kuris priduria, kad ir jo pasirinkimui įsigyti šį automobilį turėjo vaikystėje pamatyta pirmoji „Greiti ir įsiutę“ filmų franšizės dalis.
Automobilio gale net užklijuotas lipdukas, vieno pagrindinių filmo aktorių Paulo Walkerio, kuris žuvo tragiškoje automobilio avarijoje, atminimui.
Vyras dar iki automobilio įsigijimo turėjo artimą ryšį su automobiliu, nes jis priklausė sesers vyrui, o šiam nusprendus jį parduoti – „Nissan“ atsidūrė Lietuvoje.
„Tai buvo mano švogerio mašina. Jis yra buvęs karininkas, amerikietis. Jis tarnavo Japonijoje ir ten nusipirko šitą „Skyline“, kariniu lėktuvu parsigabeno jį į Angliją, kur gyveno. Mes važiuodavome jų aplankyti ir ji tik porą kartų per metus buvo pajudinama – aš ją ten „paganydavau“ po miestelį.
Jis pastebėjo, kad automobilis tik stovi ir nusprendė, kad reikia parduoti, o aš kaip tik jai Anglijoje variau techninę apžiūrą. Labai „plika“, bet idealios būklės buvo mašina, nė rudelės nebuvo. Jis tuo metu buvo Amerikoje, aš jam per „Skype“ paskambinau ir paklausiau, už kiek pardavinės, nes aš jos noriu“, – prieš dešimtmetį nutikusią įsigijimo istorija pasakoja Rolandas.
Istorijos kulminacija – automobilį giminaitis padovanojo, tad reikėjo tik pasirūpinti dokumentais ir jo atgabenimu į Lietuvą. Žinoma, automobilis neliko „plikas“ ir pridėjus Rolando rankas, buvo kiek modifikuotas.
„Pripažinsiu, čia nėra tikras GT-R. Čia yra sudėta viskas, kas įmanoma iš GT-R. Dabar yra apie 500 arklių“, – sako automobilio savininkas.
Pakankamai agresyvios ir sportiškos išvaizdos automobilio kuro sąnaudos, pasak Rolando, priklauso nuo kojos sunkumo, tačiau mažiausiai siekia 11-12 litrų šimtui kilometrų.
Automobilis ir viduje yra pritaikytas sportui, tačiau 109 tūkstančius prabėgusio „Nissan’o“ savininkas trasoje nevaiko, anot jo, tai per brangus automobilis tokiam sportui, tačiau smagu kartais „paskersuoti“ dėl savo smagumo.
Automobilis irgi registruotas ne Lietuvoje, o Lenkijoje, tačiau per dešimtmetį kelyje Rolandui vos kartą teko bendrauti su pareigūnais. Skirtingai nei „Supros“ vairuotojui, šioje istorijoje incidentų nebuvo – vyko standartinė blaivumo patikra.