Miškų ir laukų apsuptame žvyrkelyje kylantys dulkių kamuoliai ir sportinio automobilio griausmas išduoda, kad keliuku važiuoja tikrai neeilinis vairuotojas. Tai – sportinę „Škodą“ pilotuojantis V. Žala, kuris yra tituluojamas didžiausiu nutrūktgalviu Lietuvos autosporto istorijoje.
„Ne, aš esu kultūringas žmogus, tik greitai važiuoju, – juokiasi lenktynininkas – Žinai, aš jau beveik 15 metų darau šitą darbą ir man atrodo, kad aš visada kontroliuoju procesą. Kaip kažkas eina į biurą, taip aš atsisėdu už vairo ir varau.“
Internete sklando vaizdo įrašai iš įvairių varžybų, kurių metu V. Žala daro tai, kas atrodo neįmanoma ir labai pavojinga, pavyzdžiui, važiuoja ant dviejų ratų arba skrieja nesiekdamas žemės.
„Tai būna ir stogu važiuojam. Tai yra matavimas milimetrais ir kai stengiesi važiuoti ant fizikos ribų, tai aš – ne robotas, bet kuris gali padaryti klaidelę ir, jeigu ją padarai, riba tarp važiavimo keturiais ratais į apačią ir dviem ratais ant šono yra labai plona“, – tokių epizodų atsiradimo priežastį paaiškina lenktynininkas.
Be to, jo komentarai po lenktynių, kai kuriuos sakinius ištraukus iš konteksto ar suteikiant jiems kitokias aplinkybes, neretai virsta itin populiariais memais. Vienas žinomiausių – apie ratų daužymą. Pasak lenktynininko, tai nebuvo planuota, tačiau kartais net padeda finansiškai.
„Tuo metu, kai aš tai pasakojau, nežinojau, kas tie ratai, kad ratai ne tik ant automobilio dedasi. Mums matomumas reikalingas sukurti finansavimo šaltinį, iš principo tai yra lašas po lašo, kuris susideda į kalniuką, o į jį atsirėmus gali išvažiuoti į Dakarą“, – teigia lenktynininkas.
Pasak jo, vis dėlto svarbiausia profesionalumas, o pagrindinis darbas – atvažiuoti su geru rezultatu, nes kitaip niekam neįdomu.
V. Žala atskleidžia ir pasiruošimo įvairioms lenktynėms užkulisius. Viskas ko reikia pačiam lenktynininkui – atsivežti šalmą ir kostiumą, tačiau visa kita kainuoja didelius pinigus.
„Darome greičio ruožą, šiandien turime dešimt saugos darbuotojų, kad visi šoniniai įvažiavimai būtų uždaryti, nes važiuoji „pilna rankena“, todėl niekas iš šonų negali įvažiuoti. Tada – sportiniai kilometrai, kurie čia yra labai brangūs. Kilometro savikaina yra koks 120 eurų, viena pusė – penki kilometrai.
Automobilis – ne mano. Jį nuomojame su visa komanda, tai šita latvių komanda yra viena iš stipresnių Pabaltijyje. Gauni pilną paketą kaip oro uoste – išsinuomojai automobilį, padavė raktelius ir go, tai aš atsivežu šalmą, kostiumą, pirštines ir viskas, man daugiau nieko nereikia“, – pasakoja V. Žala.
Jo pilotuojama „Škoda Fabia RS Rally2“ kainuoja apie 320 000 eurų, lenktynininkas juokauja, kad tai brangiausia gaminama „Škoda“. Anot V. Žalos, minimalus automobilio svoris – 1230 kg, jame sukrautas 1,6 litro turbo variklis, kuris generuoja 280 kW ir 400 niutonmetrų.
Naudojama penkių bėgių sekvencinė greičių dėžė, didžiausias tokio automobilio privalumas – balansas ir pakabos eiga, kuri labiausiai pasitarnauja, kai reikia pasirinkti trajektoriją.
„Draudimas sutvarkytas? Turtas užrašytas?“, – juokdamasis užklausia V. Žala prieš laidos vedėjui Rolandui Mackevičiui sėdant į ralio bolidą.
Nors viso pasivažinėjimo metu nuo R. Mackevičiaus veido nedingo šypsena, išlipus teko pripažinti, kad adrenalino būta daug.
„Koks jis yra monstras. Važiuojam pabaigoje tiesiai, yra tokie betoniniai stulpai, specialiai prie stulpo prisispaudė. Trajektorija tokia, kad systelėjau“, – įspūdžiais trasoje dalijasi R. Mackevičius.