„Mes vėl pas Vytą garažiuke. Šiandien norim bent preliminariai pasiskaičiuoti, kiek viskas gali kainuoti, kam ruoštis ir kaip viskas atrodys, nes pirminis variantas išgąsdino, paskui lyg pradžiugino, tai nuotaikos susvyravo“, – savo tikslą žiūrovams pristatė R. Mackevičius.
Tinkamai suremontuoti naują pirkinį jis patikėjo „Porsche“ automobilių žinovui Vytui Bilinskui, kuris jau apžiūrėjo automobilio pažeidimus ir nustatė, ką reikės pakeisti. Pakėlęs automobilį, meistras iškart nusivedė R. Mackevičių prie priekinio keleivio pusės rato.
„Pagrindinis pažeidimas – viena sulūžusi svirtis. Nauja jau paruošta, įdėsim ir statysim ant ratų. Kaina – 200 eurų. Visi ratlankiai susidėvėję, drifteriai padarė savo ir ratlankius pažeidė šiek tiek. Panašu, kad automobilis kažkur per bordiūrus vidiniais kampais važiavo“, – skaičiavimą pradėjo V. Bilinskas.
Jis rado ir kuo pradžiuginti naująjį automobilio savininką – lietuviškos žiemos nemačiusi automobilio apačia yra itin gerai išsilaikiusi. Nepaisant to, kad automobilis yra 2017 m. gamybos, variklis ir pavarų dėžė atrodo kaip nauji. Tik geros žinios netruko ilgai.
„Manau, kad ratlankių komplektą grubiai galima nupirkti už 2500-3000 eurų. Pasižiūrėsime kažką optimalaus, naudotus ratlankius, bet gerame stovyje“, – R. Mackevičiui pareiškė „Porsche“ žinovas.
Jis pasiteiravo, ar vairuotojas planuoja automobiliu važiuoti greitai bei išbandyti jį kokioje nors trasoje. Sulaukęs teigiamo atsako, jis pridūrė, kad tokiu atveju padangos kainuos dar apie 1600 eurų.
„400 eurų už vieną padangą?! Žiūrėk, aš turėjau „Lexus“, padangas pirkdavau po 150-200 eurų“, – nustebo R. Mackevičius, vėliau patikslinęs, kad už tokią sumą pirko naudotas padangas.
„Klausyk, tas automobilis gali važiuoti 300 km/val. greičiu. Tu išvažiuosi į Vokietijos autobaną ir nori su naudotom padangom važiuoti ant 300 km/val?“, – apie saugumą priminė V. Bilinskas.
Smūgis pažeidė automobilio priekį, todėl reikės keisti aušinimo radiatorių, kondicionieriaus radiatorių ir juos laikantį rėmą, kurie atsieis dar apie 1500 eurų. Tai vėl išprovokavo R. Mackevičių tyliai nusikeikti.
„Kaip sakei? Kur eiti?“, – juokėsi tai išgirdęs meistras.
Be to, pažeisti ir laidai, todėl reikės užsakyti naujas laidų pynes, kurios kainuos 300 eurų.
„Širdį duria kažko“, – įpusėjus skaičiavimui juokdamasis sakė R. Mackevičius, kuriam V. Bilinskas pasiūlė valerijono lašų.
Tęsiant automobilio apžiūrą, vyrai rado dar vieną pažeidimą, viena rato svirtis sulinkusi ir kitoje pusėje, todėl prie automobilio remonto išlaidų prisidės dar pora šimtų eurų. Be to, automobilio apačios apsauga šiek tiek nubrozdinta, todėl norint idealaus vaizdo, ją irgi reikėtų pakeisti, o ji kainuoja apie 300 eurų.
„Metalinė detalė kainuoja 200 eurų, o šitas 300 eurų?“, – pasipiktino R. Mackevičius.
„Ar tu žinai, kokia čia medžiaga? Čia nėra plastikas, labiau kaip vailokėlis. Žinai, kodėl taip padaryta? Ji padaryta iš medžiagos, kuri greitai suyra gamtoje“ – laidos vedėjo emocijas stabdė V. Bilinskas.
Žinoma, automobiliui reikės ir kito priekinio bamperio. Naudota detalė kainuos apie 500 eurų, tačiau ją reikės pritaikyti automobilio spalvai, todėl dažymo darbai atsieis dar 250 eurų. Smūgis sugadino ir keleivio sparną, kuris kainuos 600-800 eurų. Reikės ir posparnio už dar 400 eurų.
Prireiks ir šiek tiek sėkmės, jeigu pažeistas tik priekinio žibinto stiklas, jo pakeitimas kainuos kelis šimtus eurų, bet radus korpuso pažeidimų, teks ieškoti alternatyvų.
„Tu sakei, kad remontas maksimaliai kainuos 5000 eurų, – į savo draugą Joną kreipėsi R. Mackevičius, – jau turim dvigubai. 9400 eurų.“
Šiek tiek nuotaiką praskaidrinanti žinia ta, kad automobilio salonas yra nepažeistas, todėl jį reikės tik išvalyti.
„Saugos diržų pirotechnika neiššovusi, tai yra labai gerai. Oro pagalvės neiššovusios. Tai reikia išvalyti ir pasižiūrėti, nebent koks įbrėžimas gali būti“, – sako V. Bilinskas.
Jis greitai susprogdino kylantį geros nuotaikos burbulą, nes priminė, kad prie turimos sąmatos dar reikės pridėti ir sumą už remonto darbus, o tai sieks maždaug 1500 eurų. Plius, dar reikės atlikti automobilio aptarnavimą – pakeisti tepalus ir filtrus.
Pasak R. Mackevičiaus, automobilis kainavo 51 tūkstantį eurų, muito mokesčiai kainavo dar 5000 eurų, remonto išlaidos turėtų siekti apie 10 tūkstančių eurų. Iš viso projektas turėtų pareikalauti apie 70 tūkstančių eurų. Jis pasiteiravo, ar automobilį už tokią sumą dar bus įmanoma parduoti.
„Rinkoje gerą kabrioletą, o šis – tikrai neblogas, nežinau, ar rasi pigiau negu už 100 tūkstančių eurų“, – R. Mackevičiaus veide šypseną iššaukusią žinią pranešė V. Bilinskas.