Tokį pasiūlymą įregistravo Seimo socialdemokratų frakcijos seniūno pavaduotojas Eugenijus Sabutis kartu su parlamentarų grupe.
Pasak E. Sabučio, dvigubos paskirties Jonavos pietrytinio aplinkkelio įgyvendinimui būtų pasitelktas valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos Karinio mobilumo fondo finansavimas.
Pasak pasiūlymą teikiančio Seimo nario E. Sabučio, pasikeitusi geopolitinė ir saugumo situacija regione reikalauja greitų sprendimų dėl susisiekimo infrastruktūros gerinimo, o ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas tiems kelių projektams, kurių panaudojimas būtų intensyviausias ir prie kurių jau šiuo metu įsikūrę gynybiniai vienetai.
„Jonavos rajone esantys Lietuvos kariuomenės kariniai padaliniai ir prie jų prijungtos NATO priešakinių pajėgų kovinės grupės šiuo metu naudojasi vieninteliu keliu į Ruklą, kuris neatitinka jokių vakarietiškų standartų, todėl labai svarbu pradėti aplinkkelio tiesimą, leisiantį užtikrinti karinių pajėgų mobilumą, taip pat paspartinsiantį planą Lietuvoje pilnai dislokuoti Vokietijos brigadą“, – pastebi parlamentaras.
Pasak jo, viešojoje erdvėje girdint daug diskusijų dėl brigados dydžio nuolatinio buvimo mūsų šalyje, išryškėja vienas akivaizdus faktas – viskas priklausys pirmiausia nuo pačios Lietuvos pasiruošimo priimti sąjungininkų karius. E. Sabučio teigimu, reikia pripažinti, kad Lietuva nepadarė visų namų darbų, siekdama užtikrinti patogias sąlygas sąjungininkų pajėgoms. „Tokią sąlygą ne kartą yra iškėlę ir mūsų NATO partneriai – būtina gerinti Lietuvos, kaip karinę paramą priimančios šalies, infrastruktūrą“, – sako Seimo narys.
Siekiant, kad brigados dydžio vienetas su visa karine technika, lauko ar lengvąja artilerija, ryšių, priešlėktuvinės ir kitos gynybos sistemomis atsirastų Lietuvoje, pasak jo, reikalingas spartesnis tempas nei yra dabar, ypač kai kalbama apie kelius ir tiltus, kurie turi būti pritaikyti gabenti sunkią karinę techniką.
„Jonavos aplinkkelio įrengimas galėtų tapti vienas iš tų „namų darbų“, kuriuos Lietuva įsipareigojo padaryti tam, kad mūsų šalyje būtų dislokuotos nuolatinės pajėgos. Būtent šio projekto įgyvendinimas taptų itin svarbiu gynybiniu elementu, kuris užtikrintų geras karinio mobilumo sąlygas tiek mūsų šalies, tiek Aljanso partnerių atgabentai sunkiajai karinei technikai“, – teigia socialdemokratas.
Parlamentaras neabejoja, kad Lietuva su reikalingos infrastruktūros paruošimu nestovi vietoje. Pasak jo, Susisiekimo ir Krašto apsaugos ministerijos šiemet aiškiai išryškino tuos transporto infrastruktūros projektus, kurie turėtų būti vystomi pirmiausiai: tai dvigubos paskirties – civilinės ir karinės – objektai, kuriais galės naudotis tiek gyventojai, tiek kariškiai.
Tarp šių prioritetų yra ir Jonavos aplinkkelis. Dėl jo finansavimo jau kreiptasi ir į Europos Komisiją.
„Valdančiųjų deleguoti ministrai sako, kad aplinkkelio būtinai reikia, o balsavimas dėl pasiūlymų biudžetui parodys, ar valdančiosios daugumos atstovai Seime mano taip pat“, – įsitikinęs E. Sabutis.
Parlamentaras tikisi, kad didesniam Lietuvos saugumui skirti susisiekimo projektai nestrigs vien dėl Seimo valdančiųjų išankstinių sprendimų atmesti visus opozicijos siūlymus.