1. Sutvarkykite automobilį
Rimtų gedimų turintis automobilis bus mažai kam įdomus. Vis dėlto net ir nedidelės problemos gali atvėsinti potencialų pirkėją. Paprasčiausias patarimas – būsimam šeimininkui „nepadovanokite“ defektų, kuriuos lengvai galite sutvarkyti. Dėl perdegusių salono apšvietimo lempučių ar nusidėvėjusių valytuvų šluotelių gal ir galėsite kaltinti neatidumą, tačiau plikos padangos ar apie variklio gedimą bylojanti lemputė prietaisų skyde bylos, kad esate nemalonus tipas, norintis „prastumti“ nekokios būklės mašiną.
Jeigu jūsų automobilis turi puošybos elementų, pasvarstykite, ar neverta sugrąžinti pradinės jo būklės, jei tik tai įmanoma. Dauguma pirkėjų į „tiuninguotus“ automobilius žiūri skeptiškai, tarsi su jais visą laiką buvo kažkas daroma. Be to, mažai tikėtina, kad rasite pirkėją, turintį tokį pat skonį kaip ir jūs.
2. Apsikuopkite
Natūralu, kad pirmiausia turite griebtis šampūno ir kempinės. Nepamirškite nuvalyti durų slenksčių – automatinės plovyklos purvo tokiose vietose nepamatys, tačiau klientui tai pro akis nepraslys. Be to, prieš pardavimą galima namų sąlygomis pasidarbuoti poliruokliu ir švariu skudurėliu – panaikinti švelnūs įbrėžimai suteiks daugiau argumentų, kai būsite paprašytas nuleisti kainą.
Nereikėtų pamiršti ir nubraukti dulkes salone. Tačiau reikėtų vengti itin stiprių purškalų ir gaiviklių – jie gali automobilio viduje palikti tvaiką, kuris potencialų pirkėją gali ir išgąsdinti.
Jeigu po variklio dangčiu vaizdelis nepanašus į tą, kuris „puošia“ visureigius po bekelės žygio – neskubėkite visko blizginti. Akinanti švara po naudoto automobilio variklio dangčiu gali sukelti įtarimų apie paslėptą remontą. Jeigu agregatai veikia, lengvas dulkių sluoksnis neturėtų būti rimtu minusu.
3. Paruoškite skelbimą
Tvarkingai parengtas skelbimas – ne ką svarbesnis galutinei sėkmei nei pats automobilis. Jokių vaikiškai skambančių frazių, didžiosiomis raidėmis parašytų žodžių ar juolab klaidų.
Iš skelbimo turėtų būti aišku, kokia markė ir modelis, kokiame mieste automobilis parduodamas, kokia jo įranga. Patariama atskleisti kokia yra mašinos būklė, pastebimi kėbulo defektai ar nefunkcionuojantys įrenginiai. Nebūtina registruoti kiekvieno įbrėžimo, tik tai, kas iš tiesų pastebima išoriškai. Tą padaryti būtų etiška ir sąžininga – juk pirkėjas susitikdamas su jumis gaišta laiką ir tikrai nenorėtų realybėje pamatyti kitokį automobilį, nei apžiūrėjo skelbime.
Viena svarbiausių skelbimo dalių – nuotraukos. Būtinos bent septynios nuotraukos – iš priekio, iš galo, iš kairės, iš dešinės, vaizdas po variklio dangčiu, salonas ir odometras. Didelio meno nereikėtų daryti, todėl „Instagram“ reikėtų pamiršti.
4. Pasirenkite bandomajam važiavimui
Visi prieš tai išvardyti žingsniai – preliudas į svarbiausią etapą, t.y. susitikimą su pirkėju.
Susitikimui pasirinkite lengvai surandamą vietą – prekybos centro aikštelę ar degalinę. Taip daug patogiau pirkėjui – jeigu paskirsite pasimatymą tamsiame užkampyje, galite nieko ir nesulaukti.
Kadangi esate pardavėjas, bandomojo važiavimo kontrolė priklauso jums. Iš pradžių pavėžinkite pats, informuokite pirkėją apie automobilio važiavimo ar valdymo niuansus. Tuomet apsikeiskite vietomis ir į susitikimo vietą leiskite parvairuoti besidominčiajam.
Kai kalba pasisuka apie kainą, būkite pasiruošęs ir žinokite, kiek kainuoja panašios būklės ir ridos automobiliai. Galite neabejoti, kad tą patį bus padaręs ir pirkėjas, tad tikėtina, jog siūlys kaip įmanoma žemiausią kainą. Jeigu esate tikri, kad jūsų prašoma kaina yra sąžininga, lengva atmesti bet kokį mažesnį pasiūlymą. O jeigu naudojotės šiais patarimais, tikėtina, kad turite ne vieną pasiūlymą.