Išlieka plikledžio tikimybė

Pavasario pradžioje šylant orams sparčiai dingsta sniegas, nuo ledo išsivaduoja ir šaligatviai bei keliai. Visgi, nors dienomis oro temperatūra gerokai pakyla ir sniegas tirpsta tiesiog akyse, artėjant vakarui termometras gali rodyti ir minusinę reikšmę, o vanduo gatvėse virsti ledu. Kaip teigia „Ergo“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, ypač pavojingas yra vadinamasis juodasis, plika akimi praktiškai nematomas ledas.

„Vairuojant ypatingą dėmesį reikėtų atkreipti į oro temperatūrą, ar ji svyruoja arti nulio. Tuomet vairuojant reikėtų vengti staigių ir neapgalvotų judesių, rinktis saugų greitį, o norint sužinoti, ar kelią padengęs plikledis, galima pamėginti švelniai stabdyti. Žinoma, prieš tai reikia įsitikinti, kad šalia nėra kitų eismo dalyvių“, – pataria draudimo ekspertas.

Atsiveria duobės

Žiemos ir pavasario sandūroje ne ką mažesnį pavojų kelyje gali kelti ir atsivėrusios duobės. Jų atsiradimui įtakos turi vandens veikla ir temperatūrų svyravimas, tad patekti į, atrodytų, iš niekur atsiradusią duobę įmanoma ir visai naujai nutiestame kelyje.

„Įvažiavus į gilesnę duobę automobilio remontas, jei pažeisti pakabos elementai, gali atsieiti ir tūkstančius eurų, nesuvaldžius automobilio įmanoma pridaryti žalos ir kitiems eismo dalyviams. Tad jei vairuotojas kelyje pastebi duobę, apie ją visų pirma turėtų įspėti kitus eismo dalyvius, apie kliūtį informuoti policijos pareigūnus ar kelio savininką“, – teigia R. Pocius.

Saulė ne tik šildo

Nemažai žalos gali pridaryti ne tik kelio dangos, bet ir oro sąlygų pokyčiai. Ilgėjančios ir labiau saulėtos dienos turėtų asocijuotis su didesniu eismo saugumu, tačiau pirmieji pavasario šaukliai būna itin apgaulingi. Maloniai šildantys saulės spinduliai gali ne tik atpalaiduoti ir taip sumažinti budrumą, bet ir apakinti. Tokia situacija, kai bent akimirkai neįmanoma matyti kitų eismo dalyvių bei pilnai dalyvauti eisme, gali turėti ir itin skaudžių pasekmių.

„Kadangi žiemą atprantame nuo ryškios šviesos, akys tampa gerokai jautresnės, tad besikeičiant oro sąlygoms reikėtų prisitaikyti pamažu, dažniau naudoti skydelį ar akinius nuo saulės. Taip pat svarbu pasirūpinti ir stiklų švara, įsitikinti, kad jie po žiemos nėra susibraižę ar pažeisti. Būtina pabrėžti ir tai, kad saulė gali apakinti ir kitus vairuotojus, tad kelyje niekada nereikėtų pernelyg atsipalaiduoti“, – sako draudimo bendrovės atstovas.

Padaugėja eismo dalyvių

Atšilus orams papildomu pavojumi kelyje gali tapti ir padidėjęs eismo dalyvių skaičius. Pavasarį į gatves patraukia žiemos metu vengiantys vairuoti žmonės, kurie per ilgesnį laiką praranda įgūdžius. Taip pat eismo dalyvių gretas papildo ir motociklai, apie kuriuos per šaltąjį sezoną buvome pamiršę ir nuo jų atpratę. Ir galiausiai, kelyje – vis daugiau dviratininkų bei paspirtukų mėgėjų, į kuriuos ypatingą dėmesį reikėtų atkreipti kertant sankryžas, įvažiuojant į kiemus ir stovėjimo aikšteles.

„Papildomai apsižvalgyti reikėtų net atidarant automobilio dureles, kuriomis galima kliudyti dviratį ar paspirtuką. Daugiau atsargumo reikėtų ir artėjant prie perėjų – pavasarį gerokai padaugėja ir pėsčiųjų“, – tendencijas primena pašnekovas.

Suaktyvėja gyvūnų migracija

Galiausiai pavasaris susijęs ne tik su aktyvesniais eismo dalyviais, bet ir gyvūnų migracija, kuri ypatingai išryškėja jau įpusėjus šiam metų laikui. Gerokai atsargesniais reikia būti apie laukinius žvėris informuojančiais kelio ženklais pažymėtuose ruožuose, važiuojant keliais, kurie kerta mišką ar pievas. Taip pat pradėjus temti, naktį ar anksti ryte, kai gyvūnų migracija – aktyviausia.

„Dėl gyvūnų migracijos, kaip ir bet kuriuo kitu atveju, patariama labiau sutelkti dėmesį į kelią ir vengti pašalinių veiklų. Taip padidėja šansai laiku sureaguoti į pavojų ir jo išvengti. Apibendrinant, atėjus pavasariui tikrai nereikėtų atsipalaiduoti, nes, kaip rodo statistika, keičiasi tik avarijų priežastys. Neskubėkime ir susikaupkime prie vairo, nes vairavimas visų pirma – atsakingas darbas“, – pataria draudimo bendrovės atstovas.